{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Gåtur i varmen .. {{forumTopicSubject}}


Heej . nogen som kender til dette .. Tayson han går VIRKELIG langsom . det er faktisk sådan man næsten skal trække ham afsted han gider IKK og gå . Min mormor med brækket hofte kan gå hurtiger ..
Han Drikker som han skal og kan ind da gør nå jeg kommer med vand og for ham til at drikke iigen .. Og spise gør han også . men han vil 10 gange heller bare ligge . Går i så tur med jeres hunde eller hvad ? For ved sku ikk hvad jeg skal gør eller sig til dette .. Han var ikk sådan sidst år . men nogen siger det fordi han bliver ældre .. Men han er altså kun 4½ år ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåtur i varmen ..
  • #1   26. maj 2012 Han er jo en tung hunderace
    Jeg går ikke med link midt på dagen når det er så varmt, der er han kun i haven
    Kun morgen og aften


  • #2   26. maj 2012 Altså kun morgen og aften gåtur smiley

  • #3   26. maj 2012 Jaa det så rigtigt nok .. smiley .. Tror jeg vil gør også . Men nu her stå jeg bare meget sent om . For har vendet mig til da jeg var syg og sove længe .. så er først vågnet nu .. Men morgen og aften vil jeg da prøve .. smiley I dag stå den på strand tur med ham så han kan for lidt vand på sig ..

  • #4   26. maj 2012 Fenris går også virkelig langsomt bag en og ligner en hund godt oppe i årene hvis vi går når det er varmt. De sidste par dage har vi lavet en udflugt ud af det gode vejr. Så pakker vi en taske med 4 liter vand til hunden med isklumper i så det holder sig koldt. Han vil nemlig kun drikke koldt vand. Og så sjosker vi de ti minutter det tager før vi kommer i skov. Der er det meget køligere og den glade spilop liver op.. Vi går ikke mere end 10 min i sol før vi holder en god pause i skyggen.

  • #5   26. maj 2012 her går jeg lang tur når det ikke er så varmt om morgen og aften
    også er vi nede ved elven og bader og går lidt nede ved elven så de kan avkøle sig smiley
    har heldigis 1 min gågang til badeplads til hundene , så vi tilbringer ofte de arme dagene der smiley


  • #6   26. maj 2012 Nu kan hunde jo kun sve gennem tungen og trædepuderne, så der er logisk at hvis en hund går på fliser eller asfalt så kan den slet ikke køle af.
    Hver sommer laver jeg om på dag og nat, for ingen af hundene orker at være ude midt på dagen, hverken den 2årige eller de 8årige.
    Så de kommer ud tidligt om morgenen ved 5-7tiden "jeg har ikke have" men kræene skal jo ud, så på med klunset og så de får en tur der, også igen ved solnedgang også igen ved 2-3tiden om natten, det er den tur de bedst kan li og mig med, for jeg kan lægge mig i græsset og se på stjerner mens hunden finder musereder og for brugt deres næser + de får et for dem et godt mellemmåltid.
    Det kan sagtens lade sig gøre selv om man plejer at sove længe, jeg er født B-menneske, men når morgenturen er klaret så tar jeg revance og sover nogle timer og vapserne gør det samme vi nærmeste slås om den bedste plads "kølig men uden træk". ;-)))


  • #7   26. maj 2012 Jeg har Luna, vi går tur kl 5.30 og selv dér synes Luna det er varmt. Så i disse dage må man nok bare acceptere korte ture eller gå meget sent om aftenen/tidligt om morgenen.

    Vi var 40 minutter om at gå under 2 km i morges, vi plejer at være 25 minutter om det. Men hun gider ikke i denne varme


  • #8   26. maj 2012 Selv min lille prut går laaaangsomt i varmen... Derfor går vi ikke tur som sådan i varmen men går vi så bestemmer hun tempoet og har vand med hele tiden...

  • #9   26. maj 2012 Hvis i kan så lad dem gå på græs, det hjælper med af afkøle trædepuderne og dermed hunden.
    Det beskytter dog ikke imod de hedeslag som de kan få pga. solen bager ned på deres hoveder.

    HVIS i skal på en længer tur så ha evt.en lille flaske sprit med, som hældes på poternes UNDERside og med en vat-tot/rondel dupper man ørerflapperne så de yderste blodkar hjælper til med afkølingen.

    Er i løbet tør for vand, så gå ind og køb en flaske is-te, det kan mange hunde godt li samtidigt med at der ikke er brus i som der desv.er i det meste vand på flasker.


  • #10   26. maj 2012 Når jeg går tur med vovsen er det først og fremmest for hendes skyld. Så skulle det ske at hun hellere ville nappe en lur end at gå tur så ville hun få lov til det :o)

    Men Kia vil altid gerne ud :o) Vi er ikke ude mellem 12 og 16 medmindre det er et sted hun kan bade.


  • #11   26. maj 2012 Husk jer med korthårede hvide hunde at solcreme kan være nødvendigt når UV-indekset er højt. Særligt steder som snude og pande og hvor huden er tynd :o)

  • #12   26. maj 2012 Åh .. Ja , må heller stå tidligt op og gå sent i seng .. Men han gider faktisk heller ikk om aften .. Men prøver igen .. Vi har ca en have på 800 - 900 kvm og gå på .. Har fundet ud af at han graver sig ned ved en kæmpe buske vi har .. Men den stå på strand om to sek .. smiley

  • #14   26. maj 2012 Camilla. Ligesom de i vejr udsigterne opfordre folk til at blive indendørs ml.kl.12 og 16 så bør man også ta det som en udsigt for luftning af hundene.:-))
    For det ER FOR varmt for ALLE, at være ude når solen står højst på himmelen, og tænk på at vores hunde ikke kan sige til os at de ikke har lyst, mange er så velopdragne at de bare trasker med selv om de måske endda er lidt skidt tilpas pga.varmen, hvor andre så er lidt mere egenrådige og nægter at gå med smiley når de syntes at det er FOR HOT til at gå nogen steder.

    Jeg undgår helt solen når jeg selv syntes det er for varmt "der skal ikke meget til før min "hjerne" koger hvis jeg går/er i solen, og kan jeg ikke klare den så kan mine hunde med sorte hoveder bestemt heller ikke, det har de vist mig år efter år, så er vi ude i den "farlige tid" ml.12 og 16 så holder vi til i skygge områder så som skovområderne, stranden, fælleden og andre åbne områder besøges KUN udenfor kl.12-16. eller hvis det er overskyet.


  • #15   26. maj 2012 Thayson harn lige badet så det lækkert .. Han er desværre blevet solbrandt ..

  • #16   26. maj 2012 Enig Katrine. :-))

    Jeg kom til at skrive kl 16, jeg mente faktisk kl.18 da jeg syntes at det stadigt er alt for varmt kl 4pm eller kl.16.

    Se selv på det jeg skriver, selv det påvirkes af varmen, jeg er endnu mere uforståelig i disse dage end normalt. ;-)))


  • #17   26. maj 2012 Tror bare det er varmen, der gør, at hundene ikke rigtig orker lige så meget, som ellers ^^
    Vi går ikke så meget tur mere. Kun aftentur, for Vaks hader morgenture, lol.
    Ellers er han bare ude i haven. Han nyder det simpelthen.

    Og så sker det da også, vi tager til stranden, så han kan blive kølet ned en gang imellem, når det nu er så lang en tur smiley


  • #18   26. maj 2012 Nuhrr Vibse. Du skal huske at et hvidt snudeskaft skal ha solcreme på, ligesom de alle korthårede hvide hunde og naturligvis de hårløse.
    De blive solskoldede ligesom os og grise for den sags skyld, det er grunden til at grise elsker mudderbade da mudderet beskytter mod solen, det ser ikke SÅ godt ud på hunde og slet ikke på hvide hunde ;-))

    Håber at det ikke er for slemt, du kan købe xylocain på apo det bedøver hvis det svier for meget på ham.
    Det bedøver desu.alle insektstik og mindre brændsår og lign.


  • #19   26. maj 2012 Jeg gider dælme heller ikke suse rundt her i varmen. Så jeg kan nu godt forstå vapsen vælger et mere roligt tempo.
    Og så er der jo forskel på hvor besværede forskellige hunde bliver af varmen -tildels osse afhængig af race/type.

    Jeg går en lang tur om morgenen, til middag kommer de kun på en kort tur, hvis muligt ud til en nærliggende sø hvor de lige kan køle af og så holder vi os i det omfang det er muligt, til skyggefulde stier (går stort set kun i skoven). Om aftenen kommer de så igen på en "rigtig" tur.

    det sker vi dropper middagsturen og istedet smutter ud til mine forældre, hvor de har egen "swimmingpool" i form af en vandtank der er skåret over i en højde så hundene kan komme næsten helt under vand. Den bruger de meget og synes det er super fedt:o)


  • #20   26. maj 2012 Vi går ikke rigtig så meget tur i denne her varme. Det er alt for varm synes hun. Hun giiider ikke. Så vi er bare i haven hvor vi slapper og og træner lidt. Sprøjter med vand og spiser frugt og isterninger. Det er hvad det bliver til når der er så varmt her.

  • #21   26. maj 2012 Anita. De 3 tøser`s slavinde. ;o) . ..
    Glemte det i dag .. Plager og give ham på men i dag svigtet det sku lige .. har nemlig faktor 50 smiley .. Heeh ..

    men det skal lige huske vis han bliver for meget brandt .. tak Tak smiley .


  • #24   31. maj 2012 Camilla. jeg skrev det skam ikke for at være efter dig eller noget, det var bare ment som en høflig kommentar, sagt i en alm.samtale smiley
    Det med tiden 12 -16 siger de altid i vejrudsigten når det er varmt, det var derfor jeg nævnte den. smiley


Kommentér på:
Gåtur i varmen ..

Annonce