1.142 visninger
|
Oprettet:
At give pote - Forstås ikke her :) {{forumTopicSubject}}
Vi er gået i gang med at lære at give pote. Vi bruger den "nemme" metode. Jeg startede med at sige pote og tage hans pote, klikke og give godbid. Dette gjorde jeg MANGE gange uden helt. Så prøvede jeg at prikke lidt på det nedester af benet, så han til sidst løftede det en smule og klikkede da han løftede det mens jeg tog den i hånden. Uanset hvor længe vi gør det, er der INGEN fremskridt. Poten står HELT fast. Han forstår IKKE det har en sammenhæng med at løfte poten.
Andre idéer?
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 469
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.759
Vi gjorde det her at vi fandt det sjoveste legetøj, så sagde vi giv pote og tog poten, i det øjeblik vi tog poten fik de legetøjet, dette gjorde vi måske 30 gange om dagen i en måned, og idag ryger poten op bare vi hvisker giv pote.
Når en Shih Tzu kan lære det, så kan alle:o)))
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Hvad med agurk? cocktailpølser? Det er mine helt vilde med!
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
Jeg satte fladt min hånd frem mod hende, og ventede. Til sidst blev Silje så utålmodig så der skulle ske noget (præcis som jeg regnede med), og da poten rørte min hånd blev der sagt dygtig og delt godbidder ud. Sådan gjorde jeg 3 gange og holdte en pause, og trænede noget andet, bagefter forfra igen.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 469
Jeg har prøvet med legetøjet, men der er ulempen nemlig at man ikke kan tage legetøjet igen med det samme og prøve igen hehe.. Men den med at ligge hånden fladt foran ham, kunne godt fange hans interesse. Nu har han lagt sig til at sove, så det bliver næsten gang han er i sit es hehe
Desværre må han ikke få noget som helst andet end allergi tør og vådkost som det er nu, så der er ingen andre muligheder for andre godbidder desværre.
At give pote - Forstås ikke her :)