{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Hvad er bedst (alene hjemme)? {{forumTopicSubject}}

Læser og hører ofte nogle meget kraftige holdninger om at hunde ikke bør være alene hjemme mere end max 8 timer.
Læser og hører ligeledes at det er 'no go' at gå fra hunden flere gange på en dag.

Hvad mener I er bedst for hunden:

1. At være alene hjemme 9-9½ time i træk.
2. At være alene hjemme i ca. 6 timer, blive leget med og luftet i haven af en ung pige i ca. 30 min, og derefter være alene hjemme igen i 2-3 timer.

Hunden er 'enebarn' og har ikke nogle problemer med at være alene. Han hverken hyler, leger eller ødelægger. Jeg tror egentlig bare han ligger og sover.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er bedst (alene hjemme)?
  • #2   28. feb 2012 For os er begge dele no go. Vores hunde er alene i max 6-7 timer, og vi forlader dem kun én gang dagligt. Vi ser ingen grund til at holde hund, hvis det ikke er for at have dens selskab det meste af tiden.

• #3   28. feb 2012 Vi har dårlige erfaringer med at lade andre lukke sig ind til vores hund, når vi ikke er hjemme. Han virker bange og stresset.

Så vi lader ham hellere være alene, indtil vi kommer hjem igen.

• #4   28. feb 2012 Hej Grynet, hvorfor holder du hund hvis den skal være alene så længe hver dag ? smiley

• #6   28. feb 2012 Det kommer an på hunden.

Mine er alene i gennemsnit 7-8 timer om dagen. Og kun 1 gang om dagen.

Men jeg kan sagtens lufte dem midt på dagen og køre igen. Ikke at det sker tit, men det er intet problem.

Jeg har dag, aften og nattearbejde på skift og engang imellem på dagturen er der 2 dage på den uge hvor det hedder 10 timer fra jeg køre om morgenen til jeg er hjemme igen. Der lufter jeg dem helst midt på dagen.
    Det er voksne hunde jeg har og de kender vores hverdag.

Som hovedregel køre jeg kun fra dem en gang på dagen.

• #7   28. feb 2012 Trine, sådan er det når man har arbejde.

• #8   28. feb 2012 'Allergisk over for' og 'Sarah Tre....':
    Den unge piger er vant til at komme i vores hjem (det er min venindes datter) og hun er kommet her fra før vi fik Julius.
    Han nyder at være sammen med hende, for hun gider lege med ham og træne 'sjove ting' så som gi pote osv. som jeg ikke gider smiley
    Jeg har ikke indtryk af at Julius stresser år der kommer nogen og jeg ikke er hjemme.

'Nicolai og Malene': Ja det er også en holdning at have, men desværre ikke en mulighed herhjemme.

• #9   28. feb 2012 Jeg har også arbejde + et studie.. Men min hund er stadig ikke længe 9 timer + i hverdagene ... Så kan jeg ikke se meningen i at have den smiley - hvis den bare ligger alene ... smiley

• #10   28. feb 2012 Jeg disser slet ikke ! smiley - Ikke tag det personligt, jeg pørger jo bare, det kunne jo være du så brugte den meget om aftenen eller gik på jagt, det var ikke en bebrejdelse eller noget som helst. smiley

• #11   28. feb 2012 Hej Trine:
    Fordi jeg har et arbejde og samtidig nyder at have hund smiley

Var ikke klar over at det at holde hund, var forbeholdt hjemmegående?

Det er nu ikke hver dag at han skal være alene hjemme i 9-9½ time men måske 2-3 dage om ugen.

• #12   28. feb 2012 OK Trine, så opfattede jeg det forkert. Beklager.

Nej jeg går ikke på jagt eller lignende. Men jeg bruger mine aftener og fridage sammen med ham.

• #13   28. feb 2012 Hvis du ved, at Julius ville nyde det - så ville jeg vælge at gøre det smiley

Buddy er begyndt at være glad for at se mine forældre, men bestemt ikke hvis de kommer uden os - der blev forholdet sat nogle skridt tilbage.
    Ærgerligt for jeg synes det er rart, hvis nogen kunne kigge ind og nusse og lukke i haven og tjekke alt er vel og at han ikke har væltet vandskålen, krydser ben fordi han skal tisse eller andet smiley

• #14   28. feb 2012 Sarah Trebbien: ..... nusse og lukke i haven og tjekke alt er vel og at han ikke har væltet vandskålen, krydser ben fordi han skal tisse eller andet.......

Det er lige netop dét jeg ville få den unge pige til smiley

• #16   28. feb 2012 Mor til Puttehunden:

Dejligt med så korte dage smiley Bare det var mig!

• #19   28. feb 2012 *Team Talkative*:

Hvordan spotter jeg om han stresser over det? Jeg er her jo ikke smiley
    Den unge pige siger at han fint lægger sig ind i seng igen, når de er færdige haven. Og hun har ligeledes ventet rundt om hushjørnet for at høre om han hyler, og det gør han kke.

Når jeg kommer hjem, rejser han sig, strækker sig (som om han lige er vågner) og kommer mig glad i møde.
    Præcis som når jeg kommer hjem efter korte dage.

• #20   28. feb 2012 Grynet .
    Det er nemlig bare dejligt. smiley

Skulle jeg vælge mellem dine 2 muligheder, ville jeg vælge nr. 1. Jeg ved, at Silje ville blive sønderknust, hvis hun blev leget og gået tur med, og derefter forladt igen, så klarer hun det bedre i en lang køre.

*Team Talkative* .
    ?

• #21   28. feb 2012 Så 1 time alene om dagen er forskellen på et godt og et dårligt hundeliv? Bull shit.

• #22   28. feb 2012 Isabelle M:

Hmmmmm....... ja så er der nok ingen anden udvej end at jeg lader ham aflive....... NOT!

• #23   28. feb 2012 Jeg ville vælge den unge pige. Har selv min mor til at komme og lufte hvis vi er længe væk. Det går fint

• #24   28. feb 2012 Og nu viser undersøgelser jo faktisk, at hunde ikke er flokdyr, men semi solitær og ikke er afhængig af andre for at trives

• #27   28. feb 2012 Ja, jeg tænker nu også at jeg fortsætter denne ordning jeg har med den unge pige. Det fungerer for os smiley

Var dog nysgerrig efter jeres holdninger og argumenter, da jeg igen i dag blev belært om at det var dyreplageri at han blev gået fra mere end én gang om dagen.

Tak for hjælpen - jeg ved ikke om jeg blev klogere, men jeg blev i hvert fald bekræftet i at ikke alle mener det er helt skidt, det jeg gør smiley

• #28   28. feb 2012 Hvad er lyserød pladder?????

• #30   28. feb 2012 Min den ene ville stresse fuldstændig hvis der kom en herhjem, for så at gå igen efter en halv time. Jeg er så også en af dem der lader mine hunde være alene i 9 timer hver dag. Det er svært at undgå med en arbejdsdag på 8 timer

• #33   28. feb 2012 Hvad blev mit indlæg med mine "alenehjemme-tider" af???

• #34   28. feb 2012 Nu har jeg to hunde der bruger hinanden meget, men hvis en hund ikke må være alene en alm arbejdsdag, så er det kun arbejdsløse, hjemmearbejdene og andre uden job der må have hund?

Der er selvfølgelig dem der ikke arbejder fuldtid, men man skal sku da også kunne betale alle regningerne.

Jeg har nogle gange en der kommer og lufter, men de behøver det slet ikke. Vi har vores rutiner og det fungere for os. Det er ikke ulovligt at have hund, når man har fuldtidsjob (hvor hunden ikke må være)!

Undskyld, men bliver rent ud sagt pissed når folk siger sådan noget,.
    Over and out.

• #35   28. feb 2012 De fleste der er hjemme hos deres hund hele dagen, bruger faktisk mindre tid på ture osv end en med fuldtidsjob!

Det har jeg en undersøgelse der beviser.

• #37   28. feb 2012 Ja hvor blev det af ?

• #39   28. feb 2012 Enig Helena.

• #40   28. feb 2012 Ja ikke? Det spøger på HundeGalleri!

• #41   28. feb 2012 Du slettede det ikke selv vel ?

• #42   28. feb 2012 Hvis man trækker tiden på gåture og træning/aktivering/pelspleje fra et døgn og siger, at hunden også er alene, når vi sover, selvom vi er i samme rum, så er Louie alene 21-22 timer i døgnet. Ganske frivilligt.

• #43   28. feb 2012 Nej selvfølgelig ikke, det er da fuldstændig hul i hovedet at oprette et indlæg bare for at slette det igen. smiley

• #50   29. feb 2012 Mine er pt. alene 8 timer dagligt.. Hvis jeg får arbejde i en anden by, kommer det til at være mindst 9 timer dagligt og så har jeg hest udover.. Har det godt nok dårligt med det og er sammen med hundene alle de timer, hvor jeg ikke arbejder - det resulterer så bare i, at jeg stort set ikke ser mine venner for tiden eller laver noget.. Synes godt nok det er svært, når man har været vant til bare at studere smiley
    Men prøver at sige til mig selv, at sådan er det jo for hunde med ejere, der arbejder fuldtid.. Det ville nu være lettere, hvis man ikke boede alene.. smiley

• #51   29. feb 2012 Min hund er også alene hjemme i ca 8-9 timer hverdag, og det er ikke noget problem.

Jeg arbejder fuldtid, så det kan ikke være anderledes.

Isabelle M, du har da helt sikkert lov til at sige din mening, men vi andre siger jo også vores.. personligt synes jeg også det er noget sludder du kommer med smiley alene hjemme i mere end 7 timer = dårlig hundeliv fordi det er et flok dyr.

Min hund er ikke noget flokdyr, hun er heller ikke selv overbevist om at hun overhovedet er en hund..hehe og med hensyn til dårlig hundeliv, så finder der mange millioner af mennesker på denne jord som lever for meget mindre end mange af de hunde her på HG - det er da et præmie liv at være hund i DK smiley

men bare rolig jeg sidder ikke og hidser mig op over din mening, jeg er bare ikke enig smiley Skål i kaffe.

• #53   29. feb 2012 Nu er vi altså nogen der arbejder og jeg bor alene pt, derfor er det som det er.
    Mine hunde er voksne fornuftige hunde som kender vores hverdag og rutiner. de har hinanden når de er alene, de leger, hygger, men mest af tiden sover de.
    Om de er alene i 5 timer eller 9 ændre ikke noget for dem.

Som skrevet har jeg det ikke så godt når jeg er nød til at være væk i 10 timer, men faktisk mest fordi jeg ikke bryder mig de skal holde sig så længe. Det sker i gennemsnit 2 gange om måneden den hedder 10 timer og som regel og 9 ud af 10 gange er jeg hjemme og lufte dem efter 5-6 timer.
    Mine hunde klare fint at jeg køre igen, det sker jo sjældent.

• #55   29. feb 2012 Præcis, mine hunde har hinanden og derved stadig deres flok selvom jeg ikke er hjemme. Alt fritid i hverdagene, weekender og ferier bliver brugt på mine hunde. De er i mine tanker når jeg ikke er hjemme. Men alene bliver de altså nød til at være og det fungere fint her.
    Det er som skrevet voksne hunde der er vandt til dagligdagen herhjemme.

Om det er 5 eller 9 timer har ikke noget at sige, hunden har ikke samme tidsfornemmelse som os.

Som skrevet er mine alene i 7-8 timer i gennemsnit. Nogle dage mindre og andre dage mere.

• #57   29. feb 2012 Ikke hos mig.

Mine hunde bliver glade bare jeg kommer hjem.

• #59   29. feb 2012 Nu er jeg aldrig kun væk i 5 min, men nej mine hunde bliver altid glad for at se mig. Uanset tiden.

Kommentér på:
Hvad er bedst (alene hjemme)?

Annonce