1.267 visninger
|
Oprettet:
Prazsky krysarik / Chihuahua + SBT (han/tæve) {{forumTopicSubject}}
Hej hg.
har en lille dreng der er Prazsky krysarik / Chihuahua blanding og venter på lille hvalp her i 2012 en SBT.
kønnet begynder jeg dog og tvivle på nu.
så bare lige jeres mening
1 han + 1 tæve i samme hjem eller
2 hanner i samme hjem.
fortrækker nu en han, men når jeg ser mig rundt omkring synes jeg rigtig mange har 1 han og 1 tæve. så vil bare hører nogle fordele og ulemper ved disse to
På forhånd tak - LH
jun 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 17
Hannerne kan dog godt blive ret beskyttende overfor en hund. Vores er helt oppe på dupperne, hvis man er ude med hundene sammen.. Så går kun med dem hver for sig.
Min mors han er også meget beskyttende overfor hendes hund - han vejer dog kun 4 kg, så han er til at styre alligevel..
jun 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 17
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
En SBT hanhvalp og en hanhund, som ikke er helt voksen er en lidt risikabel kombination i min verden...
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
Jeg har Ronja og Elton, Ronja er steriliseret og det fungerer perfekt, endnu en hanhund ville SLET ikke du her, da Elton ikke kan med andre hanner, -det ligger til racen.
Eget køns agressivitet ligger til dels også til SBT, dermed ikke sagt det ikke kan fungere, men du kan risikere det slår gnister når de bliver kønsmodne.
jul 2009
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
Og slet ikke, når det er ''den store'' som er hvalpen - og derfor den, der skal igennem en lang periode med hvalpede udbrud og ukoordinerede bevægelser, hvilket kan være fatalt for en lille hund - også selvom det ikke sker i ond mening.
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.994
Min svigerinde har en han staff på 2 år og en chi tæve på ca 1 år staffen er kastreret og de leger heller ikke Malou kan dog finde på St drille Mickey ellers sover og putter de også bare.
Men man skal selvfølgelig være OB's og passe på, ville nok kastrere staffen, ( hvis du vælger en han ) for at sikre han ikke ser sig ondt på den lille
Held og lykke.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
feb 2006
Følger: 53 Følgere: 51 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 1.140
Men igen det kommer an på det enkelte individ....
Hvad siger den opdrætter hvor I skal have hvalp fra?
Det er jo bestemt ikke alle opdrættere, som vil sælge en han til et hjem hvor der i forvejen er en han.
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Men når man nu VIL gør det, synes jeg man skal have 1 af hvert køn, og sterilisere tæven. Netop fordi SBT lider af egenkønsaggression.
...Og HUSK, de må aldrig være alene sammen!
mar 2009
Ja nogle vil måske stemple mig på det, men det nu engang sådan det er.
Syntes det en fin kombi, netop fordi de ikke vælter rundt og leger indendørs
jul 2009
Men jeg kender også mange tilfælde hvor det ikke er gået som forventet med endnu en hund i huset. Så det bedste man kan er at forberede sig godt og overveje sine valg, når man nu har muligheden
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Det havde jeg ALDRIG turde - Tænk hvis Chihuahuaen pludselig får generet den store, fx hvis de har et ben når de er alene. Ét bid kan give fatale konsekvenser for en Chihuahua.
Og en Chihuahua er kan være skide irriterende overfor andre hunde og ofte også store hunde, fordi en Chihuahua ikke ser sig selv som en lille hund.
SBT er en relativt lille hund, men med yderst stærke kæber. Så der skal kun én gang til, så vil du ærge dig over det resten af dine dage..
Nej, jeg havde ihvertfald ikke taget chancen - Men sådan er man så forskellige.. :o)
mar 2009
Mickey og Malou, tvivlede jeg lidt på ville fungere og var ret skeptisk da de fik Malou ( chihuahua ) da Mickey er typisk staff, lidt voldsom og madglad, men han vogter ikke. De alene når hun er på job, og der er ingen tvivl om det den lille ser sætter reglerne, Mickey er dog blevet kastreret.
Jeg arbejder kun 2-4 gange om ugen 5-6 timer om aftenen hvor min kæreste er hjemme, men de stadig alene når vi handler eller er ude hvor de ikke kan være med, og det bekymre mig ikke.
Prazsky krysarik / Chihuahua + SBT (han/tæve)