{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

Prazsky krysarik / Chihuahua + SBT (han/tæve) {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

har en lille dreng der er Prazsky krysarik / Chihuahua blanding og venter på lille hvalp her i 2012 en SBT.

kønnet begynder jeg dog og tvivle på nu.
så bare lige jeres mening smiley

1 han + 1 tæve i samme hjem eller
2 hanner i samme hjem.

fortrækker nu en han, men når jeg ser mig rundt omkring synes jeg rigtig mange har 1 han og 1 tæve. så vil bare hører nogle fordele og ulemper ved disse to smiley

På forhånd tak - LH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prazsky krysarik / Chihuahua + SBT (han/tæve)
  • #2   29. feb 2012 Kommer an på hunden. Vi har en ret dominerende hanhund, selvom han er kastereret, derfor valgte vi en hund. Ellers havde vi simpelthen haft magtkampe og hunde der prøvede at flå hinanden, når den anden blev kønsmoden.

Hannerne kan dog godt blive ret beskyttende overfor en hund. Vores er helt oppe på dupperne, hvis man er ude med hundene sammen.. Så går kun med dem hver for sig.
    Min mors han er også meget beskyttende overfor hendes hund - han vejer dog kun 4 kg, så han er til at styre alligevel.. smiley

• #3   29. feb 2012 valgte en hun*

• #4   29. feb 2012 Eftersom Pablo stadig er ret ung, så ville jeg vælge en tæve.. og så få neutraliseret en af dem.

En SBT hanhvalp og en hanhund, som ikke er helt voksen er en lidt risikabel kombination i min verden...

• #5   29. feb 2012 den er lidt ticky smiley den sikreste løsning ville nok være at vælge en tæve og få hende steriliseret.
    Jeg har Ronja og Elton, Ronja er steriliseret og det fungerer perfekt, endnu en hanhund ville SLET ikke du her, da Elton ikke kan med andre hanner, -det ligger til racen.
    Eget køns agressivitet ligger til dels også til SBT, dermed ikke sagt det ikke kan fungere, men du kan risikere det slår gnister når de bliver kønsmodne.

• #7   29. feb 2012 Pia, -det tænkte jeg også, plus det at min Ronja altså tonser på når hun leger, det er ALTID for fuld gas, ergo hun er ikke til leg med hunde mindre end hende selv, de ville ikke have en chance smiley

• #9   29. feb 2012 Det er jo to meget forskellige racer, som kan være problematisk at have sammen.... og de skal være adskilt når de er alene... det andet er da for farligt..

• #10   29. feb 2012 Jeg ville ikke turde overhovedet.

Og slet ikke, når det er ''den store'' som er hvalpen - og derfor den, der skal igennem en lang periode med hvalpede udbrud og ukoordinerede bevægelser, hvilket kan være fatalt for en lille hund - også selvom det ikke sker i ond mening.

• #11   29. feb 2012 Vi har to tæver sammen, en chihuahua på 13 mdr og en staff på 20 mdr her er ingen problemer, de leger ikke sammen, men putter og sover sammen.

Min svigerinde har en han staff på 2 år og en chi tæve på ca 1 år staffen er kastreret og de leger heller ikke Malou kan dog finde på St drille Mickey ellers sover og putter de også bare.

Men man skal selvfølgelig være OB's og passe på, ville nok kastrere staffen, ( hvis du vælger en han ) for at sikre han ikke ser sig ondt på den lille smiley ellers kastrere eller sterilisere hvis du vælger tæve.

Held og lykke.

• #12   29. feb 2012 Jeg ville aldrig sætte en han-staff sammen med en anden han. Der ville kunne ske ting og sager, når den yngste blev kønsmoden

• #13   29. feb 2012 Jeg vil som udgangspunkt ikke anbefale at have en SBT han gående sammen med en anden han.
    Men igen det kommer an på det enkelte individ....

Hvad siger den opdrætter hvor I skal have hvalp fra?
    Det er jo bestemt ikke alle opdrættere, som vil sælge en han til et hjem hvor der i forvejen er en han.

• #14   29. feb 2012 Kan ikke helt forstå, at man sammensætter de to racer? De er simpelthen så langt fra hinanden - Og tror ikke på de har ret stor gavn af hinanden..

Men når man nu VIL gør det, synes jeg man skal have 1 af hvert køn, og sterilisere tæven. Netop fordi SBT lider af egenkønsaggression.

...Og HUSK, de må aldrig være alene sammen!

• #15   29. feb 2012 Syntes det noget pjat de ikke har gavn af hinanden smiley Jeg har valgt disse to racer da de passer til os, sociale, kvikke og ikke så store. Nej de leger ikke sammen, så vi har ikke to hunde der vælter rundt, de har hver deres lege kammerater de leger med, hjemme hygger og putter de med hinanden. Og de er alene sammen, og spiser ben og mad sammen uden problemer.

Ja nogle vil måske stemple mig på det, men det nu engang sådan det er.

Syntes det en fin kombi, netop fordi de ikke vælter rundt og leger indendørs smiley men kan sove og putte sammen.

• #16   29. feb 2012 nu med chi og staf, -Jeg synes det er fedt i har fået det til at fungere, jeg kender også selv flere spøjse par, feks. var min gamle boxer's bedste ven en kanin smiley

Men jeg kender også mange tilfælde hvor det ikke er gået som forventet med endnu en hund i huset. Så det bedste man kan er at forberede sig godt og overveje sine valg, når man nu har muligheden smiley

• #17   1. mar 2012 "Og de er alene sammen, og spiser ben og mad sammen uden problemer."
    Det havde jeg ALDRIG turde - Tænk hvis Chihuahuaen pludselig får generet den store, fx hvis de har et ben når de er alene. Ét bid kan give fatale konsekvenser for en Chihuahua.
    Og en Chihuahua er kan være skide irriterende overfor andre hunde og ofte også store hunde, fordi en Chihuahua ikke ser sig selv som en lille hund.
    SBT er en relativt lille hund, men med yderst stærke kæber. Så der skal kun én gang til, så vil du ærge dig over det resten af dine dage..
    Nej, jeg havde ihvertfald ikke taget chancen - Men sådan er man så forskellige.. :o)

• #18   1. mar 2012 Jeg stoler 1000 % på Micha, vi er trods alt sammen 24/7 mener ikke selv hun er typisk staff og til dem herinde der har mødt hende kan måske give mig ret smiley hun er på ingen måder en dominant hund, og hun har STOR respect for Chikka, og føjer hende gerne. Derudover er Micha ikke en der vogter sine ting eller er madglad.

Mickey og Malou, tvivlede jeg lidt på ville fungere og var ret skeptisk da de fik Malou ( chihuahua ) da Mickey er typisk staff, lidt voldsom og madglad, men han vogter ikke. De alene når hun er på job, og der er ingen tvivl om det den lille ser sætter reglerne, Mickey er dog blevet kastreret.

Jeg arbejder kun 2-4 gange om ugen 5-6 timer om aftenen hvor min kæreste er hjemme, men de stadig alene når vi handler eller er ude hvor de ikke kan være med, og det bekymre mig ikke.

Kommentér på:
Prazsky krysarik / Chihuahua + SBT (han/tæve)

Annonce