12.202 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

blegt tandkød?! blegt tandkød?!

Hej.
Min lille chihuahua, er sund og rask, render rundt som normalt, spiser og drikker som normalt, sover som normalt, kommer af med afføring normalt. - Men hendes tandkød er meget meget blegt.. normalt kan man jo lige trykke på det og det så bliver hvidt og så pænt lyserødt igen, men hendes skifter ikke farve når man trykker på det?

Er der nogen der ved hvad det kan være og om jeg skal akut til dr. dyr med hende?

Det skal lige sige at jeg desværre ikke har tænkt på at tjekke det så ofte, så er ikke sikker på hvor længe det har været sådan, men som sagt opfører hun sig som hun plejer...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blegt tandkød?!
  • #1   1. mar 2012 Jeg ville nok lige få det tjekket.

• #2   1. mar 2012 Annette A
    : Ring til dyrlægen og hør ad.

• #3   1. mar 2012 så har jeg snakket med dr. dyr, de siger at hvis hun bliver sløv skal jeg komme med hende så de kan tage en blod prøve..

• #4   1. mar 2012 Hvad farve har hendes tunge - det samme?

• #5   1. mar 2012 hendes tunge er fin lyserød smiley

• #6   1. mar 2012 Hvad med slimhinderne ved øjnene? Er de blege?

• #7   1. mar 2012 en a mine blev lidt sløv og fik helt hvidt tandkød, gav ham lidt mad og sukkervand og ringede til dyrlægen, kørte der ud med ham da jeg kun bor 5 min der fra og da vi landede var han lige så frisk og fræk som han plejer, plus hans tandkød var blevet helt fint lyserødt igen smiley dyrlægne sagde så at han mulivis havde været lidt sukker kold a det var derfor så han fik lidt mere sukkervand da vi kom hjem og der har ikk været noget siden smiley
    sukkervandet er en blanding fra royal canin og kan fås hos dyrlægen til ca 3kr per brev, i et brev er der til ½l vand smiley

• #8   1. mar 2012 Har faktisk lige været forbi dyrelægen i morges med familiens anden hund, med helt samme problem..
    Dyres lægen kiggede lidt på ham, og jeg blev ved med at pyldre lidt, men hun sagde at det var ganske normalt at de godt kunne skifte farve i tandkødet, så længe de var hundrede procent sig selv. Så vi blev pænt sendt hjem igen.. Men en glad hund, og en lettet mig(: endda uden regning, fordi der ikke var noget, og det bare var et hurtigt pyldre/tjek.. Så kig lige på hende igen. Hvis hun har det fint, skal farven nok komme igen(: held og lykke(:

• #9   1. mar 2012 hvis du tjekker det lige efter hun har sovet er det meget normal at det er mere bleg end hvis hun er vaagen og loeber rundt.. smiley det fik jeg i hvert fald som svar af min dyrlaege i holland..
    har selv proevet at tjekke det og det passer meget fint paa min hund.. lyst/bleg om morgen og naar vi har vaeret ude mere lyseroedt smiley

• #10   3. mar 2012 tror bare at det er den farve hendes tandkød er åbenbart, for kigger konstant nu og det har ikke ændret sig, så jeg er faldet lidt til ro igen.. smiley

Kommentér på:
blegt tandkød?!

Annonce