{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Jeg må øve mig på bedre comebacks.. {{forumTopicSubject}}

Er ud at gå med min skønne hvide dreng (på 36,5 kg). Vi går på en løberute på 5 km. En dejlig tur. Et sted langs ruten er der en cykelsti parallelt med ruten adskildt af 3 m buskads. På den anden side af cykelstien er et fortov. En ældre dame med en lille pelsbold på ca 5 kg kommer mod os på fortovet, men da hun ser Fenris krydser de cykelsti og buskads og går nu på samme løbesti direkte i mod os.
Korter snoren på Fenris helt ned og stiller os ind i buskadset 1 1/2 m fra stien. Altså god plads til at de kan passere.
Her indser jeg at damen skiftede kurs fordi hun gerne ville have hundene skal hilse. Og jeg tilkendegiver at Fenris ikke vil hilse.
Pelsbolden kommer tættere og tættere på i sin uindkortede flexline. Og Fenris og jeg må bakke længere ind i buskadset for at undgå kontakt. Samen stopper op ud for os og siger sødt til sin "løse" hund at så må den hellere lade være med at gå derhen men bliver stående på stien og lader sin pelsbold hoppe og danse rundt foran Fenris. Heldigvis synes det vist at der er stor størrwlseforakel og holder lidt afstand men da jeg kan fornnemme den bliver modigere må jeg bemærke overfor damen at det altså er for hendes hunds skyld..
Hun kigger
Eget vredt på mig og får endelig trykket hunden til sig og vrisser "skal den så ikke have mundkurv på?"
(det skal lige siges at min isbjørn stod glad logerende under seancen.)

Men her kære HG-folk blev jeg mundlam. Jeg behøver vel ikke proppe med mundkurv på før folk respektere afstand når jeg beder om det.. Eller gør jeg?

Og nu tilbage til overskriften.. Hvad havde været et godt comeback? Jeg må skrive dem ned i en lille bog og tage med til en anden dag... Og engang når jeg haft hund i mange mange år er jeg forhåbentlig færdig uddannet i gode comebacks..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg må øve mig på bedre comebacks..
  • #1   1. mar 2012 Hov jeg bad hende selvfølgelig om at tage hunden til sig inden jeg "truede" med at det var for hendes hunds skyld.. Hvilket ikke ændrede noget

• #2   1. mar 2012 Nej jeg synes du med alt tydelighed viste damen og pelsbolden du ikke ønskede de skulle hilse. At damemennesket så ikke opfattede signalerne fra dig af er synd.
    Næste gang skulle du måske verbalt sige det før smiley

• #3   1. mar 2012 Næste gang siger du abre at hunden har lopper , så går hun nok hurtigt sin vej med sin lille hund hehe...

Ej det er da træls at folk ikke respekterer når man ikke vil lade hunden hilse - uanset hvad grunden så end er...
    Vi hilser generelt ikke på fremmede hunde, men hvis jeg kan fornemme at de ikke ville have noget imod det, kan jeg godt nogle gange spørge om de må hilse, og respekterer selvfølgelig svaret uanset hvad det må være... Lader aldrig bare hunden gå hen til en fremmed hund uden at finde ud af først om den må...

• #4   1. mar 2012 nejnej.. ikke lopper... ræveskab.. SÅ holder folk afstand.. eller ringorm, hehehe

• #5   1. mar 2012 Uhh ja lopper er en god undskyldning..

Jeg er sikker på det ville have gået fint hvis de havde hilst, Fenris elsker små hunde. Men jeg vil bestemme hvem han skal sige Hej til

• Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 103
    #6   1. mar 2012 Har nogen gange overvejet, når folks løse hunde kommer hen i hovedet på min, at sige "Det var godt nok ærgeligt du ikke havde styr på din hund. Min har både skab og kennelhoste"!!
    Bliver sgu så irriteret, når de ikke engang forsøger at kalde deres hund til sig, når de ser jeg kommer gående med min i snor!!

• #7   1. mar 2012 Hvor er i gode.. Det bliver alletiders bog.. Bare fortsæt

• #8   1. mar 2012 Du træner din dreng til at holde kontakt og gå på plads på trods af insisterende pelskugler i flexiline =)

Jeg går bare videre selvom min hund ikke skal hilse når pelsbolden kommer for tæt på brøler jeg "NEJ!", og roser min ko for kontakt og korrekt udført plads kommando ; )

... de kan ikke lide man brøler af deres hunde har jeg lagt mærke til.... ; )

• #9   1. mar 2012 Suk, altså.

"Nej, min hund burde ikke gå med mundkruv, for den er uskadelig så længe andre hundeejere udviser samme hensyn som jeg gør".

Eller, som jeg nok ville have sagt det "hrmpf":)

• #10   1. mar 2012 dengang jeg havde min gamle sø-ko, der yndede jeg at snakke højlydt med hende når 'uhensigtsmæssige hundeejere' var indenfor hørevidde.

Sådan lidt i stil med: "du er sørme dygtig at du ikke larmer sådan, for det er vel nok uopdragent!"

• #11   1. mar 2012 Det er også en god metode Nina. Hunden er skam god til kontakt. Menneskemoren not so much. Moren fokuserer alt for meget på at holde pelsklump væk. Derfor vi oftest er to der går.. Kæresten der snakker med pelsklumps mor og Fenris mor der kan koncentrere sig om Fenris.

• #12   1. mar 2012 Jeg må lige indskylde at jeg har en pelsboldt og jeg træner og træner for at han ikke skal hilse på alle hunde eller menesker han møder, men jeg tror jeg skal starte med at træne menneskerne for de fatter ikke at selvom han er lille og nuttet så skal de holde der fingre væk fra min hund til jeg evt siger ok.

• #13   1. mar 2012 Helle W: Der er desværre rigtig mange mennesker der tror at fordi deres hund ikke gør noget og må hilse på alle, så er tilfældet det samme for alle andre hunde... Det er bare indtil deres hund en dag bliver bidt af en hund der IKKE må hilse... Ærgeligt, for i sidste ende er det jo hunden det går ud over...

• #14   1. mar 2012 Skynd dig at fortæl din hund har kennelhoste, så det er på eget ansvar hvis pelstotten kommer for tæt på smiley

• #15   1. mar 2012 Maria og Balto, enig, Min hund bider ikke men jeg vil ikke have at han hilser på alle hverken mennesker eller andre hunde. Det er ikke nødvendigt for ham og en unødig risiko. TS sig til hår boldt ejerene at din hund har hårmider der er smitsomme. :-)) så holder de sig væk , ingen vil have en skaldet boldt :-))

• #16   1. mar 2012 Overvejer at få lavet en trøje, hvor der står "Don't mind the dog - Beware of the owner". Laika gør ingen verdens ting, men det gør jeg sgu, når folk ikke respektere, at Laika ikke skal have alle mulige mærkelige skabninger i face.

• #17   1. mar 2012 Helle W:
    Nej Balto skal bestemt heller ikke abre fare hen og hilse på alt og alle...Det er ikke alle mennesker og hunde der kan lide når andre hunde kommer hen i hovedet på dem... Svarer til at vi mennesker går hen og giver fremmede mennesker et kram i tide og utide... Det er nok heller ikke alle der bryder sig om det.... Men nogle tror desværre at når en hund møder en anden hund så er den da naturligvis interesseret i at hilse for de er jo begge hunde, så det giver da sig selv at de SKAL hilse....

• #18   1. mar 2012 Min hund er hellere ikke super stor, men trods det kan jeg ikke se hvorfor det er et problem at få øjenkontakt med ejer og prøve at læse om det er OK - evt spørge hvis man er i tvivl.

Jeg får OGSÅ fnidder af ufrivillig hilsen. Selvom jeg har en "lille" hund er det ikke sikkert at jeg har tid eller lyst til at stoppe op hele tiden... Jeg har en hanhund, og han stopper RIGELIGT op af sig selv. smiley

• #19   1. mar 2012 Istedet for at finde på dårlige undskyldninger om at ens hund har lopper, skab eller andet. Så syntes jeg bare at man skal sige at hunden ikke skal hilse.

• #21   1. mar 2012 Louise Britt P:
    Det er jo det der er problemet, for folk siger jo netop at de ikke må hilse.. Men det forstår nogle mennesker jo ikke...

• #22   1. mar 2012 Maria og Balto: Nej det er rigtigt, men jeg tror de forstår det bedre end at hunden har lopper eller skab.

• #23   1. mar 2012 De felste forstår jo et nej heldigvis, men der har efterhånden været rigtig mange tråde herinde, hvor folk skriver at de starter med at sige at hunden ikke må hilse, og alligevel lader folk deres hund gå hen til dem. Så siger de at det altså er på eget ansvar hvis hunden kommer tættere på, men folk lader stadig deres hund komme hen... Hvad skal man så gøre? Så må man jo tyde til grovere metoder og sige at hunden smitter med en farlig sygdom eller noget i den stil...

• #24   1. mar 2012 Det er bare så ærgeligt når man ikke kan tage hensyn til hinanden. Og jeg bliver desværre lidt irriteret når jeg ikke får lov til at have medbestemmelse omkring hvilke hunde Fenris skal hilse på..

Noget andet er at jeg slet ikke forstår pelsbolde ejere ikke er mere nervøse, den store størrelsesforskel taget i betragtning.. (uden at generalisere, så er det altså oftest disse, der ikke acceptere et nej i vores nærområde).. Jeg tænker bare at hvis jeg mødte en hund der var 9-10 gange større end min egen (kommer jo så aldrig til at ske) og ejeren af denne sagde de ikke skulle hilse, så ville jeg da ikke ignorer dette og samtidig tage chancen om at ejeren af kæmpehunden bare ikke havde lyst til at de skulle hilse kontra kæmpehunden kan ikke lide andre hunde..
    Jeg ville da oprigtig frygte at min hund blev til en godbid og fortsætte væk fra kæmpehunden..

• #25   1. mar 2012 Folk fatter desværre ikke "bare" et Nej de skal ikke hilse.

Min gamle pinscher ku ik li fremmede hanhunde, og sagde altid det når andre kom for tæt på, og blev bare altid mødt af : han er så lille så det er okay han blir sur, så kan han sætte min lidt på plads".,, Så endte med bare at sige at han havde kennelhoste, det fatter folk sgu..

• #26   1. mar 2012 @ Trust... den ville kunne sælges som varmt brød er jeg sikker på : )

Kommentér på:
Jeg må øve mig på bedre comebacks..

Annonce