Jeg må øve mig på bedre comebacks.. {{forumTopicSubject}}
Er ud at gå med min skønne hvide dreng (på 36,5 kg). Vi går på en løberute på 5 km. En dejlig tur. Et sted langs ruten er der en cykelsti parallelt med ruten adskildt af 3 m buskads. På den anden side af cykelstien er et fortov. En ældre dame med en lille pelsbold på ca 5 kg kommer mod os på fortovet, men da hun ser Fenris krydser de cykelsti og buskads og går nu på samme løbesti direkte i mod os.
Korter snoren på Fenris helt ned og stiller os ind i buskadset 1 1/2 m fra stien. Altså god plads til at de kan passere.
Her indser jeg at damen skiftede kurs fordi hun gerne ville have hundene skal hilse. Og jeg tilkendegiver at Fenris ikke vil hilse.
Pelsbolden kommer tættere og tættere på i sin uindkortede flexline. Og Fenris og jeg må bakke længere ind i buskadset for at undgå kontakt. Samen stopper op ud for os og siger sødt til sin "løse" hund at så må den hellere lade være med at gå derhen men bliver stående på stien og lader sin pelsbold hoppe og danse rundt foran Fenris. Heldigvis synes det vist at der er stor størrwlseforakel og holder lidt afstand men da jeg kan fornnemme den bliver modigere må jeg bemærke overfor damen at det altså er for hendes hunds skyld..
Hun kigger
Eget vredt på mig og får endelig trykket hunden til sig og vrisser "skal den så ikke have mundkurv på?"
(det skal lige siges at min isbjørn stod glad logerende under seancen.)
Men her kære HG-folk blev jeg mundlam. Jeg behøver vel ikke proppe med mundkurv på før folk respektere afstand når jeg beder om det.. Eller gør jeg?
Og nu tilbage til overskriften.. Hvad havde været et godt comeback? Jeg må skrive dem ned i en lille bog og tage med til en anden dag... Og engang når jeg haft hund i mange mange år er jeg forhåbentlig færdig uddannet i gode comebacks..
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 756
nov 2011
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.692
Næste gang skulle du måske verbalt sige det før
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.796
Ej det er da træls at folk ikke respekterer når man ikke vil lade hunden hilse - uanset hvad grunden så end er...
Vi hilser generelt ikke på fremmede hunde, men hvis jeg kan fornemme at de ikke ville have noget imod det, kan jeg godt nogle gange spørge om de må hilse, og respekterer selvfølgelig svaret uanset hvad det må være... Lader aldrig bare hunden gå hen til en fremmed hund uden at finde ud af først om den må...
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.229
aug 2009
Jeg er sikker på det ville have gået fint hvis de havde hilst, Fenris elsker små hunde. Men jeg vil bestemme hvem han skal sige Hej til
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 103
Bliver sgu så irriteret, når de ikke engang forsøger at kalde deres hund til sig, når de ser jeg kommer gående med min i snor!!
aug 2009
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Jeg går bare videre selvom min hund ikke skal hilse når pelsbolden kommer for tæt på brøler jeg "NEJ!", og roser min ko for kontakt og korrekt udført plads kommando ; )
... de kan ikke lide man brøler af deres hunde har jeg lagt mærke til.... ; )
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
"Nej, min hund burde ikke gå med mundkruv, for den er uskadelig så længe andre hundeejere udviser samme hensyn som jeg gør".
Eller, som jeg nok ville have sagt det "hrmpf":)
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.229
Sådan lidt i stil med: "du er sørme dygtig at du ikke larmer sådan, for det er vel nok uopdragent!"
aug 2009
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
dec 2009
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.026
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
dec 2009
Nej Balto skal bestemt heller ikke abre fare hen og hilse på alt og alle...Det er ikke alle mennesker og hunde der kan lide når andre hunde kommer hen i hovedet på dem... Svarer til at vi mennesker går hen og giver fremmede mennesker et kram i tide og utide... Det er nok heller ikke alle der bryder sig om det.... Men nogle tror desværre at når en hund møder en anden hund så er den da naturligvis interesseret i at hilse for de er jo begge hunde, så det giver da sig selv at de SKAL hilse....
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Jeg får OGSÅ fnidder af ufrivillig hilsen. Selvom jeg har en "lille" hund er det ikke sikkert at jeg har tid eller lyst til at stoppe op hele tiden... Jeg har en hanhund, og han stopper RIGELIGT op af sig selv.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
dec 2009
Det er jo det der er problemet, for folk siger jo netop at de ikke må hilse.. Men det forstår nogle mennesker jo ikke...
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
dec 2009
aug 2009
Noget andet er at jeg slet ikke forstår pelsbolde ejere ikke er mere nervøse, den store størrelsesforskel taget i betragtning.. (uden at generalisere, så er det altså oftest disse, der ikke acceptere et nej i vores nærområde).. Jeg tænker bare at hvis jeg mødte en hund der var 9-10 gange større end min egen (kommer jo så aldrig til at ske) og ejeren af denne sagde de ikke skulle hilse, så ville jeg da ikke ignorer dette og samtidig tage chancen om at ejeren af kæmpehunden bare ikke havde lyst til at de skulle hilse kontra kæmpehunden kan ikke lide andre hunde..
Jeg ville da oprigtig frygte at min hund blev til en godbid og fortsætte væk fra kæmpehunden..
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
Min gamle pinscher ku ik li fremmede hanhunde, og sagde altid det når andre kom for tæt på, og blev bare altid mødt af : han er så lille så det er okay han blir sur, så kan han sætte min lidt på plads".,, Så endte med bare at sige at han havde kennelhoste, det fatter folk sgu..
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
Jeg må øve mig på bedre comebacks..