Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  saltvand og bad?
  • #1   8. jul 2006 Jeg har også haft Tikki i vandet i dag, og var nød til at vaske hende i sæbevand d avi kom hjem, ellers havde jeg aldrig fået sandet ud af hendes pels, men vasker hende næsten aldrig i sæbevand, har hørt at man max må vaske dem med sæbe 2 gange årligt.

• #2   8. jul 2006 plejer som minimum at skylle hans poter med rent vandq, så de ikke revner pga saltvandet... men plejer ikke at vaske ham. skyller ham hvis han har sand overalt...

• #3   8. jul 2006 ja det er nemlig ikke godt at vaske det naturlige fedtlag väk hvilket man jo gör når man bruger säbe!!! men skal de skylles med rent vand efter saltvand eller er det ligegyldigt?

• #4   8. jul 2006 Jeg har valgt at gør det, men det er fordi jeg selv synes det er rart at få vasket salten af kroppen, når jeg har været ude, Tikki elsker det også ;o)

• #5   8. jul 2006 Jeg har altså aldrig Karla i bad efter at hun har været i havet.. Tørrer hende godt med et håndklæde og giver hende en tur med børsten og salve på poterne, men intet bad.. så kunne man jo ikke bestille andet her om sommeren...

• #6   8. jul 2006 jeg gør det heller aldrig med drengene !

• #7   8. jul 2006 det er det jeg mener... - hvis man runder stranden 5 gange om ugen bliver det jo et större projekt hver gang i stedet for bare 15min sjov for hunden..
    Vasker ham nemlig kun når han virkelig tränger - stod det til ham selv kom han med i bad hver morgen!! står og tigger for at komme under den varme bruser... men gider altså ikke ha våd hund overalt! poterne får selvf. tit en tur..

• #8   8. jul 2006 Jeg gør det aldrig med mine.

Men nogle hundes hud tåler ikke saltvandet så godt.
    Men jeg vil bare anbefale at man til at starte med lader være med at skylle hunden, og holder øje med om huden virker irriteret. Gør den det, så bør man nok skylle den for eftertiden efter en strandtur.

Men jeg ved at mange allergihunde har rigtig godt af at komme i saltvand, da det rensr huden lidt.

• #9   8. jul 2006 Altså jeg skyller altid mine hunde hvis de har været i saltvand.. men de har så også en tendens til at være en del indsmurte i sand når vi kommer hjem fra sådan en strandtur...
    Og altså det tager ikke engang 10 minutter at skylle begge hunde.. så det synes jeg godt jeg vil "ofre" hver gang de har været ved vandet...
    (og ja.. ved så godt at mine hunde ikke er så store smiley )

• #10   8. jul 2006 Jeg spurgte dyrlægen ang det samme i torsdags da Zaco fik sit årlige sundhedstjek og vaccine.
    Hun sagde at det ikke var nødvendigt... Men at jeg selvfølgelig skulle holde øje med at hans hud ikke blev tør, irriteret og skællet, og at hans pels ikke blev fedtet.
    Jeg har aldrig skyllet ham efter en tur i havet, og sandet falder af af sig selv når han tørrer... Så kører jeg bare en runde med støvsugeren i hele hytten smiley

• #11   9. jul 2006 Sørger man ikke for at skylle hunden efter en tur i havvand kan de risikere at få pelspest. Det er saltet der ligger i underpelsen og begynder at arbejde sig ned i huden, så den bliver betændt og er meget ubehageligt for hunden.
    Så for at være på den sikre side, så vil jeg hellere have en ren våd hund, end en saltvandsfyldt våd hund, og så risikere den skrækkelige lidelse hunden kunne blive udsat for.

Kommentér på:
saltvand og bad?

Annonce