6.225 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Hvad gør I, efter badetur ved stranden? Hvad gør I, efter badetur ved stranden?
Når jeg har haft Fifi ved stranden og hun har været ude at bade, tager vi hende i bad, når vi kommer hjem. Hun plejer dog at begynde at klø en del bagefter, så jeg må næsten gør noget forkert.
Hvad gør I, når I har haft jeres hunde ved stranden?
Vasker I dem i noget specielt - Hvis, hvad?
Vi har fået noget kløestillende hos Dr. dyr, men det ser ikke rigtig ud til at virke. Har tænkt på om hun kan have sart hud, når det kommer til saltvand.
0 synes godt om
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.315
Så smider hende i bilen og kører hjem og lukker hende ud så hun kan tørre i solen og ikke i min seng som hun foretrækker :o)
Kia bliver aldrig badet selv om hun ville elske det. Hun må nøjes med søer, åer og strand hvis der skal bades :o)
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 611
Nu kender jeg ikke din race, men hvis den nu har meget underuld, kunne den måske klø fordi den er længe om at tørre og så bliver huden måske irriteret, hvis det er tilfældet så få fat i en god blover
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
De bliver vasket hvis de har rullet sig i en lort eller lignende =)
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
Faktisk er saltvand jo rensende, vi har brugt havbad til vores hund med hårsækmider og det virker glimrende, man bruger også saltvandsbad på plastikkirurgiske afdelinger rundt omkring i landet, så salt er ikek i sig selv skadeligt.
Problemet kan være, hvis pelsen ikke rigtig bliver tør bagefter, så kan der komme svamp m.m.
Hvilken slags kløestillende får din hund - forhåbentlig ikek binyrebarkhormon?... eller jo det er nok det den får!
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
Må hellere få det tjekket.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 354 Svar: 14.548
De har aldrig nogen problemer med kløe efter en tur i saltvand - men jeg tænker lidt på hvordan vi selv ser ud efter at have badet i havet, så derfor vælger jeg at skylle dem godt igennem når de har været i vandet.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.137
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.863
Men alle mine er ret små, og hvis de får en masse sand op på maven, kan det godt begynde at klø :o) Men selve vandet generer dem generelt ikke.
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 117
Men er lige med på en lytter, hvis nogen lige skulle have mirakelkuren til at kunne bade uden at klø.
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.480
Er Prednisolon noget du skal have på recept hos dyrlægen?
Får Fifi først kløet hul, er den rigtig gal, for så kommer det til at klø endnu mere.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 117
Karellermutti: Jo, prednisolon er recept-pligtigt, men eftersom han har lagermide og husstøvmide-allergi, og vi bor som vi gør ved vandet, så har jeg fået et glas med hjem (og er også vet. sygeplejerske). Hans allergi er der nu slet ikke noget af, og han har endnu aldrig kløet sig til blods, så det er ved badning problemet opstår :-(. Og jeg kender skam alt til prednisolon og hvor skadeligt det er for organismen, og alle dens kedelige bivirkninger... Derfor holder vi ham stort set også altid fra vandet, og skulle det ske han er i vandet pga. træning, så får han en meget meget lav dosis i 1-2 dage, og så tager det heldigvis kløen. Så hellere give ham det, og få det stoppet, end at han klør sig til blods. Men øv, ville bare ønske han kunne bade...
Hvad gør I, efter badetur ved stranden?