6.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvad gør I, efter badetur ved stranden? Hvad gør I, efter badetur ved stranden?

Når jeg har haft Fifi ved stranden og hun har været ude at bade, tager vi hende i bad, når vi kommer hjem. Hun plejer dog at begynde at klø en del bagefter, så jeg må næsten gør noget forkert.

Hvad gør I, når I har haft jeres hunde ved stranden?
Vasker I dem i noget specielt - Hvis, hvad?

Vi har fået noget kløestillende hos Dr. dyr, men det ser ikke rigtig ud til at virke. Har tænkt på om hun kan have sart hud, når det kommer til saltvand.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør I, efter badetur ved stranden?
  • #1   26. jun 2011 Nej vasker hende ikke. Som regel kan hun svømme og lege alt det hun vil i vandet. Hun bliver ikke gennemblødt. Kun den yderste pels bliver våd ...

Så smider hende i bilen og kører hjem og lukker hende ud så hun kan tørre i solen og ikke i min seng som hun foretrækker :o)

Kia bliver aldrig badet selv om hun ville elske det. Hun må nøjes med søer, åer og strand hvis der skal bades :o)

• #2   26. jun 2011 Vi skyller bare med rent vand, altså ingen sæbe.
    Nu kender jeg ikke din race, men hvis den nu har meget underuld, kunne den måske klø fordi den er længe om at tørre og så bliver huden måske irriteret, hvis det er tilfældet så få fat i en god blover

• #3   26. jun 2011 Mine bliver heller ikke vasket efter en strandtur. De får også bar lov at tørre i haven eller i deres kurv, alt efter hvad de selv vil.
    De bliver vasket hvis de har rullet sig i en lort eller lignende =)

• #5   26. jun 2011 Mine langhårede collier bliver heller ikke vasket bagefter, underulden er slet ikke våd efter en svømmetur, så vandet kommer slet ikke ind på huden.
    Faktisk er saltvand jo rensende, vi har brugt havbad til vores hund med hårsækmider og det virker glimrende, man bruger også saltvandsbad på plastikkirurgiske afdelinger rundt omkring i landet, så salt er ikek i sig selv skadeligt.
    Problemet kan være, hvis pelsen ikke rigtig bliver tør bagefter, så kan der komme svamp m.m.

Hvilken slags kløestillende får din hund - forhåbentlig ikek binyrebarkhormon?... eller jo det er nok det den får!

• #6   26. jun 2011 Hmm - Så er det måske bare fordi, at Fifis hud bliver irriteret af saltvand. Det tog os 6 mdr. før vi fik bugt med det fra sidste sommer.
    Må hellere få det tjekket.

• #7   26. jun 2011 Jeg skyller mine .. bare i vand fra en vandslange, der er på havnen hvor de bader.

De har aldrig nogen problemer med kløe efter en tur i saltvand - men jeg tænker lidt på hvordan vi selv ser ud efter at have badet i havet, så derfor vælger jeg at skylle dem godt igennem når de har været i vandet.

• #8   26. jun 2011 Lulu bliver som regel skyllet med rent vand - intet andet - og det er ikke på grund af saltvandet, men nærmere for at få alt sandet ud af pelsen, da det ellers kan sidde og irritere.

• #9   26. jun 2011 Skyller altid Mille grundig efter en tur til stranden ellers klør hun sig helt vildt.

• #10   26. jun 2011 Generelt bliver mine ikke badet når de kommer hjem, medmindre de har været i noget klamt vand, som eksempelvis en beskidt vandpyt eller en stillestående mudder-å, eller sådan noget :o) Og da er det mest af hensyn til mig, fordi jeg ikke orker beskidte, klamme hunde ind i mit hus smiley
    Men alle mine er ret små, og hvis de får en masse sand op på maven, kan det godt begynde at klø :o) Men selve vandet generer dem generelt ikke. smiley

• #11   26. jun 2011 Min hund kan heller ikke tåle saltvand... Jeg har prøvet at skylle ham grundigt, vaske ham i kløestillende shampoo osv, og intet virker. En tur i havet = kløe... Og oftest prednisolon for at slå det ned igen :-(. Det er temmelig træls når man har en hund der eeeeelsker vandet og især når vi bor lige ned til Roskilde fjord. Så det er yderst sjældent han får lov til at bade - det er kun hvis det er i forbindelse med træning hvor han skal apporterer i vand osv... Og får helst slet ikke lov til det :-(. Han kan så heller ikke tåle lagermider og husstøvmider, og får orijen får at undgå korn, så han har i forvejen lidt tendens til kløe ift foder. Men får han det rette foder og holdes fra vand, så er han kørende smiley

Men er lige med på en lytter, hvis nogen lige skulle have mirakelkuren til at kunne bade uden at klø.

• #12   26. jun 2011 Maria,
    Er Prednisolon noget du skal have på recept hos dyrlægen?
    Får Fifi først kløet hul, er den rigtig gal, for så kommer det til at klø endnu mere.

• #13   27. jun 2011 Pas på med prednison, det har alvorlige bivirkninger.

• #14   27. jun 2011 Suzy: Jo, vi har skam en dejlig sø nærmest i haven, men det går heller ikke rigtig godt. Har også forsøgt f.eks i Bagsværd Sø, og det burde jo også være fersk-vand, men nej. Det er bestemt ikke så slemt som ved saltvand, men klør det gør han.

Karellermutti: Jo, prednisolon er recept-pligtigt, men eftersom han har lagermide og husstøvmide-allergi, og vi bor som vi gør ved vandet, så har jeg fået et glas med hjem (og er også vet. sygeplejerske). Hans allergi er der nu slet ikke noget af, og han har endnu aldrig kløet sig til blods, så det er ved badning problemet opstår :-(. Og jeg kender skam alt til prednisolon og hvor skadeligt det er for organismen, og alle dens kedelige bivirkninger... Derfor holder vi ham stort set også altid fra vandet, og skulle det ske han er i vandet pga. træning, så får han en meget meget lav dosis i 1-2 dage, og så tager det heldigvis kløen. Så hellere give ham det, og få det stoppet, end at han klør sig til blods. Men øv, ville bare ønske han kunne bade...

Kommentér på:
Hvad gør I, efter badetur ved stranden?

Annonce