{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

HVAD GØR I??? {{forumTopicSubject}}

Når man er ude og gå i hundeskove, hvor man må gå uden snor har i så oplevet hunde der har været aggressive imod jeres hund hvor ejeren absolut intet gør?

Jeg var i "hundeskov" forleden hvor mine to dejlige gravhunde løb rundt og hyggede sig.. så kom der en pige på slut 20'erne med hendes schæfer.. og den kom løbende hen imod min yngste (Charlie tæve) og væltede hende og ruskede hende rundt, jeg prøvede at stoppe det, men Charlie løb skrigende væk, og jeg sagde til ejeren kontant at hun skal tage sin hund til sig nu.. Hun stod bare!!! Jeg fik til sidst fat i hunden, og afleverede til ejer. jeg var så tosset. Hvad gør i ved sådanne situationer..

Synes simpelthen ikke det er iorden...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVAD GØR I???
  • #1   21. jan 2013 En af grundene til, at jeg aldrig kommer i hundeskove

  • #2   21. jan 2013 Undgår at gå i hundeskove hvor de må være løse med mindre vi en lidt større flok

  • #3   21. jan 2013 Jeg er en af de onde, der aldrig går i hundeskovene med vuffen.

  • #4   21. jan 2013 undlader at gå i hundeskoven af samme grund.
    Folk har ikke fattet der godt nok er fri løb men KUN for dem som har styr på deres hunde


  • #5   21. jan 2013 jeg sætter aldrig mine ben i hundeskoven .
    netop fordi a folk ikke har en skid styr på deres dyr .


  • #7   21. jan 2013 Samme grund som de andre, undlader det
    http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/535730-hvor_er_det_gaaet_galt_


  • #8   21. jan 2013 dette er ikke en indhegning, men en "Ø" hvor cykellister og løbere også kommer. Så jeg tænker bare at tager man derud, så SKAL man have styr på sin hund.. da der er andre uden hunde og med børn. Men jeg bliver ikke sur på hunden. men skide rasende på ejeren... øv altså det er møg irriterende..

  • #11   21. jan 2013 Jeg mødte for en del år siden en dame med en shiba i en hundeskov, hunden var løs men med en lang snor efter sig, da hun ikke kunne kalde den til sig (smart i en skov med mange træer og buske)
    Nå men den her hund gik til angreb på min gamle cavalier Gizmo, som stod med ryggen til og intet så før den kom, jeg fik den væk og gav damen en stor opsang og bad hende gå ud med sin hund når den ikke kunne opføre sig ordenligt, jeg mødes så med en veninde og vi begynder at gå rundt og så møder vi det lile kræ igen som en gang mere går efter Gizmo, denne gang er ejer ikke i nærheden, så vi tager fat i snoren og så binder vi hunden fast til et træ så den ikke skader andre. 5 min efter møder vi så ejeren som spørg om vi har set hendes hund, den var stukket af i jagten på en anden hund smiley vi kan så fortælle hende at den er bundet til et træ og hvor henne og beder hende gå og ikke komme tilbage, da vi ellers kontakter politiet.

    Hun fattede det endelig og gik, ingen har set dem derude igen siden smiley


  • #14   21. jan 2013 Jeg lufter kun uden snor på indhegnede områder hvor jeg ved der ikke kommer fremmede hunde. Så kan jeg give min hund lov til, i ro og mag at lære en ny hund som jeg mener han vil kunne få et godt forhold til, at kende, uden at blive løbet over ende af 20 ivrige hunde med hver deres problem.

  • #16   21. jan 2013 Jeg tør ikke tænke på hvordan jeg ville reagere i sådan en situation.. Efter at have læst en del lignende fortællinger herinde, så er jeg sikker på at jeg aldrig kommer i en hundeskov, det vil jeg ikke udsætte mine hunde for..

  • #17   21. jan 2013 $ Love on four legs $: så har du været mere end heldig vil jeg sige..

    Vi kommer er stortset aldrig, da vi gentagende gange har haft dårlige oplevelser.
    Hvis jeg er på de kanter af vores hundeskov i vores by, så går vi kun derind hvis der ikke er andre.
    Jeg har en tæve der var milimeter fra at blive tvangsparet, af en hund der vejede 30kg eller mere end hende. Og NEJ hun var ikke i løbetid. Ejeren sagde en gang til mig derefter, du ved da godt hunde kan ikke voldtages... Hmm... Så kloge er de i vores by...


  • #19   22. jan 2013 "snack størrelse".. den var skisme god..

    Jeg bruger samme kneb som Birgitta.. Kontrol over egen hund og JEG går forrest når der kommer en hund uden ejer løbende.. Imponerende nok er det altid de små "snack størrelser" som ryger i hovedet på min GD-mix!

    Når det er sagt, slipper jeg først (og kun) Rex når jeg har kontrol over ham, hvilket gør at han mange gange er i snor i hundeskoven..

    Stoler aldrig på at de andre har kontrol over deres hunde, men vil til enhver tid kontrollere situationen, så ansvaret ikke falder på min hund.


  • #20   22. jan 2013 Men det er faktisk sket tit, at min mindste gravhund Charlie bliver løbet efter af andre hunde, og de stopper dem bare ikke. Jeg bliver så rasende over sådan noget...
    Jeg tager ikke i indhegnet hundeskove, men dette er en Ø hvor alle mulige andre også kommer, så man burde bare skulle have kontrol over hunden, og hvis man ved at sin store hund ikke kan lide små hunde, så skal de være gode til at kalde deres hund til sig og få snor på. eller slet ikke komme sådanne steder.
    Øv altså...


  • Anne A
    Anne A Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 4
    #22   22. jan 2013 Når jeg møder en løs hund, som jeg dømmer ikke skal hilse på min, går jeg roligt frem mod den mens jeg siger HJEM!. Tea reagerer altid ved at gå bag ved mig, hun er god til at aflæse om hunde er værd at hilse på, så hvis hun ikke er imødekommende tager jeg det altså alvorligt og går imellem.
    Metoden plejer at stoppe de fleste brushoveder, og deres ejere fatter budskabet uden at vi behøver at diskutere det. Hvis hunden ikke stopper, har den som regel sat farten så meget ned, at jeg kan få fat i halsbåndet, og levere hunden til ejeren.


Kommentér på:
HVAD GØR I???

Annonce