{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør i....
  • #1   9. dec 2011 fodre kun fra hånden.

  • #2   9. dec 2011 Jeg ville fodre fra hånden og ikke andet.

  • #3   9. dec 2011 Tager maden men tilbyder hunden noget endnu bedre end det der lå i skålen. God øvelse, det bliver villige til at give skålen fra sig i forventningen om noget bedre. Dette har jeg trænet med mine da de var hvalpe og det har virket smiley

  • #4   9. dec 2011 Lader hunden spise i fred? Vi har ikke dette problem, men det er uden tvivl sådan jeg ville gøre det.
    Jeg ville også snappe ud efter folk hvis de ville tage min tallerken før jeg var færdig.


  • #5   9. dec 2011 jeg røre min hund mens den spiste, men ikke tage maden, det har vi altid gjort her og vi har aldrig haft disse problemer, selv kødben kan vi tage uden problemer.

  • #6   9. dec 2011 Når vi træner så kan jeg godt tage skålen og bytte, men jeg kan godt glemme med at røre ham, det bryder han sig slet ikke om.... Ja vi har også ladet ham være i fred med så begynder han at knurre intens bare vi er tæt på ham og går rundt i køkkenet... Jeg står bare og skal finde ud af om jeg skal lade ham værre eller træne videre med ham... Men så er det også kun mig der kan gøre det... Han kan ikke lide andre tæt på ham....

  • #7   9. dec 2011 Jeg ville lige hører mig ad igen.... Men ja jeg tror vi fodre ham når vi sætter os til at spise...

  • #8   9. dec 2011 Tager kampen, ville absolut ikke finde mig i det.

  • #9   9. dec 2011 Du skal helt klart træne videre med din hund da det ellers kan gå rigtig galt en dag... Du skal give din hund mad og så gå lidt væk fra den.. Så skal du nærme dig lige så stille og inden hunden begynder at knurre af dig skal du smide noget ned til den som er meget mere lækkert end det der er i dens skål.. Lidt dåsemad for eksempel.. Det bliver du ved med at gøre og til sidst vil hunden finde ud af at når du nærmer dig så kommer der noget ekstra lækkert og derfor har den ingen grund til at forsvare det der er i dens skål

  • #10   9. dec 2011 Har du prøvet at sprede hans foder ud over gulvet for at se hvordan han så ville reagere?

  • #11   9. dec 2011 Nej det har jeg ikke, kun på græsplæne og der er ikke noget når jeg går hvor han søger...

  • #12   9. dec 2011 Det ville jeg være 100% ligeglad med - smid den i et værelse for sig selv og lad den æde sin mad der .. hvorfor må en hund ikke sige R.. når vi forstyrrer den mens den spiser ??

  • #13   9. dec 2011 Det er der jo forskellige meninger om.... Selvfølgelig er det letteelse bare at lade ham være...man der kan ske ting, vil ikke have ham i låret bare fordi jeg lige skal finde noget i et skab.. Men ja så er det bare om at flytte hans madskål et sted hen hvor vi ikke loge laver mad, eller vælge at give ham mad når vi så skal til at spise.. Så er vi hver vores rum..

  • #14   9. dec 2011 Er det så ikke en idé at give ham maden i en aktiveringsbold eller spredt ud på gulvet eller i haven i stedet for i skålen? Det er bedre for hjernen i hvert fald smiley

  • #15   9. dec 2011 Den løsning ville jeg da vælge .. hvad betyder det, at han skal have lov til at spise i fred ?

  • #16   9. dec 2011 A&D jeg tager alt hans morgenmad med ud og spreder ud, men ja det ville måske være en god ide at få ham til at arbejde med aftensmaden, i en flaske måske og noget på græsplænen igen når vi er ude og gå tur...:-)

  • #17   9. dec 2011 Nu kan jeg ikke rigtig det endnu hysted...:-/ kun gå omkring ham, men jeg skal ikke komme for tæt på ham og helst ikke komme til at røre hans halespids med benet..

  • #18   9. dec 2011 Hvor længe har du forsøgt at gøre ham tryg ved at du er der mens han spiser?

  • #19   9. dec 2011 Fra starten da vi fik ham, der var det ikke så slemt, der kunne jeg godt rører ham og så stoppede jeg med det(måske dumt gjort) men så ville jeg gører det igen her for en mdr siden og ja der var det slemt så han faktisk hoppede op af mig og prøve at bide mig, hvis jeg ikke stoppede og gik væk... Man bliver lidt bange og ked af at ens vaps har udviklet sig sådan...

  • #20   9. dec 2011 Jamen det virkede jo for ham, du gik væk så selvfølgelig bliver han da ved med det.

  • #21   9. dec 2011 Ja.... Men jeg tænker over hvad jeg skal efter disse indlæg jeg har læst...

  • #22   9. dec 2011 Det kan jeg godt forstå, personligt mener jeg det er vigtigt man kan tage alt ud af munden på sin hund, med tanke på den kan få fat på giftige ting, så ville jeg ikke stå med en knurrende hund og skulle bytte noget som helst, så skal det bare ud.

  • #23   9. dec 2011 Ja det erogså det... Men der har han forstået nej, og tager det ikke... Men ja det vil ikke være godt hvis det skete..

  • #24   10. dec 2011 jeg er slet ikke enig, børn skal også kunne bevæge sig hvor hunden spiser uden man skal være bange for det, de skal selvfølgelig ikke røre hundens mad, men de skal være der.

    En madagressiv hund kan hurtigt udvikle sig til en bombe når der er mad omkring den, det duer bare ike i min verden og jeg havde aldrig accepteret det.
    Mit valg ville være at blive ved med at være nær hunden, evt give den fra hånd for til sidst at have både hånd og hund i skålen samtidig, røre ved den blidt, ikke overkæle, men på en måde som man kunne komme til i hverdagen.
    Jeg ville aldrig acceptere den knurrede af mig i disse situationer.

    Her står der altid mad fremme og vi har aldrig disse problemer, folk kan tage skålen med og gå om de vil, mine hunde ved der altid kommer mere, så de er frygtelige ligeglade.

    Nogle vil nok sige deres hund ikke kunne styre det, men seriøst, jeg har altid i 30 år haft maden stående på gulvet til mine, store som små hunde og alle har kunne styre dette uden problemer.


  • #26   10. dec 2011 Kennel - vi havde også altid maden stående fremme indtil Nala kom i huset... og hun KAN ikke styre det....

    men jeg holder med de andre i, at hunden skal have fred til at spise....
    Hvis der er børn i huset, der ikke har lært at lade hunden være, så lad den spise bag et børnegitter?
    ungerne her i huset VED at man lader hundene være når der er mad eller ben... og det har været sådan alle dage... også da vi kun havde Jesse, der ville synes det var hyggeligt med et par børnehænder mens han spiste.... han var en hyggespiser, og elskede selskab når der var mad... men mener at det er vigtigt, at børn lærer det...

    jeg kan ikke se det store problem.... smiley


  • #27   10. dec 2011 Jeg ville aldrig gå med den angst at min hund kunne knurre af børn hvis der var mad, og jeg ville som sagt heller aldrig acceptere det og jeg tror på alle hunde vil kunne administere mad der står, vi har også haft hunde der i starten bare åd som sindsyge når de ankom, men det fortog sig meget hurtigt.
    Igen ser man forskelligt på tingene og hvis man synes det er et problem for en selv, så må man handle ud fra det.


  • #28   10. dec 2011 Tak for jeres svar... smiley

  • #29   10. dec 2011 Aer dem lidt engang imellem lige når de har fået deres foder, ikke hver gang, men med jævne mellemrum. Ville aldrig kunne leve med, at min hund fx snapper ud efter en besøgende/et barn i tilfælde af, at nogen skulle komme til dem i den situation.
    Som udgangspunkt har de madro, men uheld kan ske, og så har jeg da gjort mit til at undgå det smiley


  • #30   10. dec 2011 Og så har vi en jo en beagle... - hun KAN ikke adminstrere det, så her er der faste spisetider smiley

    (Hun gik engang i en tønde foder hjemme ved min mor uden at blive opdaget -hun åd og åd og åd, indtil hun blev snuppet i det. Hun fik virkelig mavepine, da tørkosten så udvidede sig i maven, men ingen tvivl om, at hun ville have fortsat med at spise hvis hun ikke var blevet stoppet. Hun kan spise hele tiden og stort set alt ryger ned :P)


  • #31   10. dec 2011 Lige en anden ting. I nogle af jeres indlæg lyder det som om jeres hunde er meget lang tid om at spise? Her ryger det ned på max 5 min, og det er kun hvis der er noget i han ikke er så glad for (hokamix og hvidløg)

  • #32   10. dec 2011 Ikke her i hvert fald, kun tildels. Qela er inde i en periode, hvor hun ikke altid lige er indstillet på at spise når der serveres, så ind imellem tager det tid eller hun springer et måltid over. Mille derimod sluger alt i løbet af nul komma fem... -Og pga hende kan vi IKKE have foder til at stå frit fremme, man må spise når der serveres smiley

  • #33   10. dec 2011 Athos spiser hans mad på 5 min

  • #34   10. dec 2011 Det kan jeg så slet ikke tale med om, Isac går ud om natten og spiser kan vi høre, Raven spiser i løbet af dagen, og de spiser aldrig op, det gider de simpelhen ikke, de forsluger sig heller aldrig, og de bruger samme skål.

  • #35   10. dec 2011 Nala æder sin mad i løbet af 5 sekunder (kalder hende Nilfisk)
    Athos smager på maden og kan sagtens stå der i længere tid.....
    det var værre inden hans kemiske kastration.... der kunne han bruge oceaner af tid, og gad ikke altid spise op....
    og var det mad der ikke huede herren, kunne det bare være ligemeget..... ;o)


Kommentér på:
Hvad gør i....

Annonce