{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Mig=dum ejer, Dina=dum hund {{forumTopicSubject}}

Ja i dag er det så mig som er en af dem folk hyppigt skriver om herinde smiley

Dina har stadig ikke helt fanget den der med at man altså ikke bare løber hen til fremmede hunde og at alle fremmede hunde ikke nødvendigvis er søde....
Men.. Man plejer lige at kunne fange hende i det øjeblik hun ser hunden- hun fryser lige i 5sek hvor man så lige kan tage fat i hende...

I dag var hun så ikke sådan smiley (LORTE HUND! = LORTE MIG!) nej i dag er vi lige kommet i parken og jeg har nået at kaste bolden 2 gange, hun når lige tilbage med den da hun så ser hunden i snor (lab eller golden?) hun stormer (!) direkte derhen smiley
Jeg stormer efter hende, råbende og undskyldende og ejeren siger heldigvis at det er okay, nu det jo ikke ligefrem er en angribende hund... De to får så lov at lege og 2 sek efter er hunden væk igen smiley
STORMENDE ned til 2 hunde som kommer rundt om hjørnet og hun altså ser dem før jeg.. Ejerne råber om jeg ikke vil sætte hende i snor og jeg råber tilbage at det vil jeg selvfølgelig men da er det for sent smiley Jeg løber igen råbende ned efter Dina og undskylder mange mange gange - sætter hunden i snor og ejerne er væk før jeg kan nå at undskylde igen og forklare at jeg ikke så dem smiley
Hundene var en boxer lign ting med mundkurv og en mops. muskelhunden var MEGET ivrig og stod faktisk på 2 ben... ØV ØV dumme mig som hundeejer der bragte hundene i den situation men thumbs up til dem for at have mundkurv på hunden som uheldigvis nok ellers ville have hapset Dina...

smiley ja dumme mig skulle ikke have ladt hende snakke med lab/golden hunden efter hun var stukket af men i stedet kommet hende i snor og taget hjem.... Men af en eller anden grund tænkte jeg at hun blev nødt til at få brændt krudt af da det var eneste gåtur vi kunne nå i dag (noget hun ikke er vant til......)

Så ja, i dag var det mig som er en af de der dumme hundeejere som ikke har styr på deres hund! I dag er det mig der begik en fejl og i dag er en dag det kunne have været gået galt smiley !

øv øv øv øv øv øv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mig=dum ejer, Dina=dum hund
  • #1   7. mar 2012 Vi kan jo alle fejle og heldigvis lærer de fleste af fejlene....

    Så imorgen har du vel snor eller lang line på hunden?


  • #2   7. mar 2012 Altid noget du erkender det er din fejl. Og kan godt lide der kommer en fortælling her på HG lidt fra den anden side. I stedet for at man altid kun høre det fra dem, det går ud over.

    Det kunne også være sket for mig, at Buddy var løbet hen til en anden hvis jeg trænede at gå med ham u. snor. og tror det er sket for de fleste på et eller andet tidspunkt. Men nu ved du hvad du skal arbejde videre med smiley

    Jeg træner med det samme - så Buddy er i 15 m. line, og har været det i lidt over en måned nu (altså når han bliver sluppet "fri") Hvis hans indkald skal være nogenlunde perfekt tror jeg linen skal blive på 4-5 måneder endnu - måske mere.


  • #3   7. mar 2012 Hehe smiley

    Har dog lige et spørgsmål angående dette:
    Jeg har en hund som altid er i snor og har mundkurv på, hvis det skulle ske en dag at jeg glemte og gi ham mundkurv på og feks din hun kom farende over til min hund og din hund bliver bidt er det så din skyld når du ikke har kontrol over din hund eller er det min skyld? Jeg mener jeg kan da ikke stilles til ansvar for at nogle hundejere ikke kan styre deres hund?

    Ikke noget surt opstød, vil egentlig gerne vide hvad reglerne er omkring dette smiley Vi glemmer aldrig mundkurv hos os da vi vil simpelthen ikke have at en anden hund kommer til skade smiley


  • #4   7. mar 2012 Lise: ja jeg er jo skræmt a h til.. Men det er samtidig vildt belastende for nu synes jeg vi er gået et kæmpe skridt tilbage hvad angår indkald smiley

    Tror jeg bliver nødt til at alliere mig med en anden hundeejer og så træne at hun bliver til hun får besked på at må snakke..

    Det er så også første gang jeg har oplevet at der har været hunde i snor i parken og første gang jeg nogensinde har set en muskelhund der...

    Endnu engang synes jeg det er så mega god stil at de har mundkurv på hunden... Desværre bekræftede hundens opførsel fordommene omkring muskelhunde.....


  • #5   7. mar 2012 Kristina: jeg tror faktisk at det stadig ville være din hund der fik "straffen" - især hvis det er en af de "ulovlige" hunderacer - men jeg har faktisk ikke forstand på det smiley (og det betyder ikke at jeg synes det er fair!)

    Jeg selv ville ikke gå med min hund på så hundebefærdede steder hvis ikke den måtte snakke med andre hunde/kunne med andre hunde... Men det er jo nemt for mig at sige....

    Tut: Det bliver også på med flexlinen i morgen! Synes det bliver mere og mere tydeligt at Dina ikke har gået til hvalpetræning smiley men heldigvis starter hun til træning her d. 15 smiley så kan vi få lidt hjælp og være omkring folk som forstår situationen..

    Har så heller aldrig før mødt nogen som ikke var forstående overfor at Dina var hvalp og derfor lige så døv som en gammel hund smiley


  • #6   7. mar 2012 Han er en lovlig race, men gider bare ikke snakke andre hunde og er meget reseveret smiley


  • #7   7. mar 2012 jeg fatter det stadig ikke løs hund der ikke bliver hos ejer eller kommer når der bliver kaldt og ikke løber over til andre hunde et offentligt sted.Lær dog hunden indkald før den bliver sluppet løs.Hvalp eller ikke er uden betydning,den kan få sig en forskrækkelse for livet, selv om den måske ikke ligefrem bliver bidt. ikke dum hund (tankeløs ejer)

  • #8   7. mar 2012 Stephanie: Super du begynder til træning med ham. Men manglende hvalpetræning behøver ikke være årsagen til hans smuttere. Jeg har gået til træning med Buddy fast hver uge siden han var 8 uger (han er lige blevet 1 år) og han bliver heller ikke ved mig, hvis han er fri og der er andre hunde (derfor han går med lang line )
    Eller jo når vi er til træning så gør han, men det er også sammen med hunde han kender, og som han efterhånden har lært, at han skal holde sig fra når vi træner.


  • #9   7. mar 2012 John H: dit indlæg overser jeg da jeg intet tilovers har for mennesker som ikke kan være konstruktive!

    Tut: jamen i princippet er dette første gang hun ikke er blevet (når det er mig der har gået med hende) og derfor har jeg jo troet det var ved at være på plads...
    har så bare haft svært ved at få hende med hjem igen smiley
    men som sagt: flexlinen kommer på!


  • #10   7. mar 2012 Årh, den må have været pinlig :b Men din hund synes sikkert at det var en mægtig god leg :b

  • #11   7. mar 2012 Kristina S> læs lige denne artikel. Den er absolut sørgelig, men den omhandler hvad der sker, når en hund bider en anden hund. OG det er ikke listehunde! Artiklen er fra DcH.

  • #13   7. mar 2012 Armen det er jo helt vildt :s kender ikke så meget til den hundelov da vi bor i Skotland. Men flytter snart til Danmark igen... Nu ved jeg godt at min hund ikke kan omgås hunde af samme køn, så vil altid have ham i snor og han har altid mundkurv på. Min hund har aldrig bidt en anden hund, men kun knurret af han hunde og det var nok til vi valgte at bruge mundkurv også fordi Akita'en er kendt for ikke og kunne med andre hunde så vi vil simpelthen ikke tage chancen :s Jeg går udfra at en tur i hundeskoven når vi flytter til Danmark er helt udelukket så. Tak for linket, nu fik jeg da et indblink i hvad den hundelov går ud på :s

  • #14   7. mar 2012 jeg har det fint med at man ikke syntes at jeg er konstruktiv,men det er sådanne hændelser som den der gør at jeg skriver som jeg gør! i dag er en dag det kunne have været gået galt smiley ! med aflivning til følge for en anden hund(ikke listehund) for at have bidt din!


Kommentér på:
Mig=dum ejer, Dina=dum hund

Annonce