{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.027 visninger | Oprettet:

Tanker om allergi {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd kom jeg igen til at tænke på hvorfor man ikke prøver alger eller anden naturmedicin.
Jeg er ikke den som hopper på hvad som helst, men da min hest fik lidt hoste af støvet halm valgte jeg at prøve med brune alger istedet for resept belagt medicin men min dyrlæges godkennelse og efter 2 uger var han syntom fri, en sidegevinst var at hans inker ( svensk for ? kan ikke finde danks ord) begyndte at forsvinde og var helt væk efter et halvt års tid. Da jeg spurgte dyrelægen hvordan det hang sammen sagde hun at det er en god "bivirkning" da brun alger styrker imunforsvaret.
Så nu tænker jeg, kunne det hunde med allergi ( min egen hund har ikke allergi) men jeg ville dele mine tanker med jer.
http://www.econordica.se/shop/11800/art81/2629681-d0cc45-algborje_hundkatt.pdf


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tanker om allergi
  • #2   8. mar 2012 pia H Det kan du sikkert have ret i, men når nu skaden er sket så kunne man måske prøve andet end binyrebark, kortison m.m . Jeg tror jeg ville prøve dit forslag og i en periode supplerer med et natur produkt, hvis jeg var i situationen.

  • #3   8. mar 2012 pia H , glemte lige, man skal jon kende årsagen til allergien inden man kaster sig ud i behandling det gælder jo både for almindelig medicin og naturmedicin, fordelen med meget naturmedicin er at den skader ikke.
    Jeg mener ikke at alle hunde med allergi skal have eks alle slags alger eller andet i en stor pærevælling, man skal have hjælp til at finde det rigtige når man kender årsagen til allergien.


  • #5   8. mar 2012 Jeg ville måske nok i lette tilfælde i samråd med dyrlæge vælge kosttilskud, men F.eks i vores tilfælde hvor hunden skrev, rev øret til blods og havde det rigtig dårligt, ja der vælger jeg altså medicin og kostændring

  • #6   8. mar 2012 HTTS
    Nej det er jeg enig i, vores var nærmest født med det.


  • #7   8. mar 2012 HTTS Enig at man forståligt nok er bange, for at prøve noget nyt som ingen rigtigt ved effekten af, det ville jeg også være hvis den allerede havde udviklet sig og hunden allerede er meget påvirket af den.
    Foder har sikkert nok en indflydelse i nogle tilfælde men der er ganske rigtigt mange slags allergi og mange niveauer/ stadier af allergi. Jeg tror at natur produkter kan hjælpe i udviklings fasen, problemet er bare hvilke naturprodukt. Jeg ville selv ikke tvivle på at prøve eks alger hvis min hund startede på at udvikle eksem eller mild allergi.


  • #9   8. mar 2012 Ved mild allergi kan man forsøge sig lidt frem, ved voldsom allergi hvor hunden ikke kan være i sig selv, der syntes jeg man først og fremmest må få den symtomfri og så forsøge sig med andre ting

  • #10   8. mar 2012 Kennel, Helt enig.
    Det kunne være interessant at høre om nogle der har haft succes med at stoppe mild allergi med naturmedicin og hvilket produkt.


  • #11   8. mar 2012 Ja meget, al infor om allergi der er stoppet helt vil modtages med kyshånd:o)

  • #13   8. mar 2012 Vores dyrlæger har gernet ville diagnosticere vores lille hund med allergi.

    Den diagnose har vi så ikke helt kunnet acceptere og endnu mindre har vi kunnet acceptere gentagende behandlinger med binyrebarkhormon, som jo ofte er den direkte konsekvens af sådan en diagnose.

    Vapsen har haft et utal af hudbetændelser, har fået den ene skrappe penicillinkur efter den anden.

    Jeg er så heldig at min nabo er "heks" og kan et eller andet med urter - så da den sidste penicillinkur stoppede, startede vi med at give hunden et tallerkensmækker-tilskud som antibakterielt og kartebolletinktur som immun-afbalancerende.
    Og det har holdt 95% af problemerne væk. Hunden har ikke siden været på antibiotika. Noget ganske nyt for ham, at holde så lang tid uden.

    Nu er vi så startet på den sidste runde - i dette øjeblik er jeg ved at koge brændenælde, som hans poter og numse bliver badet i hver dag. Også her har vi efter kun 3 dage set en bedring.

    Jeg er SÅ overvældet over den virkning disse ting har haft.

    Hunden spiser i øvrigt alt. Der er ikke nogen restriktioner på overhovedet.


  • #14   8. mar 2012 CH super hvilken succes historie, jeg tror virkelig på at man kan styrke immunfrosvaret med naturmedicin istedet for at anvende pencillin, binyrekarbonat m.m der selvfølgelig slår infektionen ihjeld men gør at hunden måske får et endnu svagere immunsystem og så starter vi forfra.
    Dejligt at din hund har det bedre.


  • #17   8. mar 2012 Pia, det er helt fint, at du ikke selv har lyst til at springe ud i den slags, men lad nu være med at devaluere andres erfaringer....

    Min hund ville ikke blive gammel, hvis vi ikke havde gjort det her. Han havde symptomer fra han var 8 uger....


  • #19   8. mar 2012 Pia, nej, ved du nu hvad?????

    Jeg har fortalt om MIN erfaring, jeg har ikke anbefalet den til nogen, har ikke sagt at den virker for alt og alle - har ikke engang antydet det.

    Med den logik skal man altså holde tæt med den slags erfaringer????

    Far out.. Helt ærligt! Totalt unuanceret og helt ærligt - respektløst!


  • #20   8. mar 2012 pia H, binyre bark hormon, ja self, det andet er til bagning :-))
    Og pia H jeg har ikke oplevet bivirkninger på naturmedicin men det kan da sikkert ske hvis man blander forskellige typer og giver forkert dos. Jeg ville heller aldrig selv kaste mig ud i en behandling uden at have en ekspert med, ligesom jeg heller ikke giver anden medicin uden dyrlægens indblanding. Mht om det virker eller ej, jamen det er har jeg og mange flere beviser på at det kan gøre, hvis det var rengøringen der gjorde forskellen så ka man jo sige det samme hvis/ når dyrlægens medicin hjælper.
    Personligt ville jeg aldrig være så forudfattet når det gælder nytænkning, du kan jo ikke vide om det virker medmindre du har prøvet al naturmedicin, heldigvis har jeg en veninde dyrlæge som er åben for al nytænkning og selv kombinerer sine behandlinger ( heste) med alternativ behandlings metoder.


  • #22   8. mar 2012 Du ser dælme ikke mig skrive at alt natur er godt? Og du ser mig heller ikke skrive, at man skal være ukritisk. Du ser mig faktisk slet ikke forholde mig til NOGET i den retning, jeg har blot beskrevet EN erfaring som DEN har været, hverken mere eller mindre.

    Jeg er voldsomt kritisk over for dogmer hvad naturlægemidler og alternativ behandling angår, så DEN der den skal du bare ikke skyde mig i skoen på det grundlag her.
    Du kender mig tydeligvis ikke godt nok.



  • #24   8. mar 2012 Pia, H - det har du denne gang. Og det handler om din indgangsvinkel til det jeg skriver. For din forudsætning er, at min erfaring er forkert og din er rigtig.

    At min erfaring er lidt naiv og din er moden

    Men faktisk så fortæller jeg intet om baggrunden for valget andet end at jeg ikke vil give hunden binyrebarkhormon.
    Jeg fortæller intet om mine reflektioner omkring det her og jeg fortæller intet om mine forbehold. Ligeledes fortæller jeg intet om mine egne overvejelser hvad angår tilfældighed...

    Det fremstår ærligt talt temmelig nedladende, og det vil jeg ikke være med til - alene fordi jeg beskriver en proces, der har været succefuld her i vores hjem.


  • #25   8. mar 2012 pia H En ekspert, "heks" er en der ved hvad de forskellige planter m.m indeholder og ud derfra hvad der kan måske kan hjælpe. Jeg har heller aldrig påstået at naturmedicin altid virker, men det kan være et godt alternativ til den etablerede "medicin" verden. Du kan kalde binyrebark hormon hvad du vil jeg ser det ikke som naturmedicin men ren gift som desværre nogle gange er en nødvendig behandling.
    Til sidst pia, naturmedicin kan hjælpe men langt fra alle derfor er dyrelægen med deres viden også nødvendig, den ene udelukker ikke den anden og at nedvuderer andre mennesker og deres beviser som tro uden substans er ikke seriøst uden dokumentation, men du må da tro hvad du vil. :-))


  • #26   8. mar 2012 Mamma - naturmedicin kan også være ren gift - man kan ikke generalisere. Hverken den ene eller den anden vej.

  • #27   8. mar 2012 CH, ja det kan det men jeg kommenterede pia`s indlæg om at binyrebark hormon var naturmedicin , sorry kan godt se det kan misforstås.
    Jeg skriver også at naturmedicin kan være et godt alternativt til den etablerede behandlings form , ikke at den altid er det og den ene ikke udelukker det andet.


  • #31   8. mar 2012 pia H Gift er farligt, der er naturmedicin ikke, gift kræver recept og opsyn af læge/dyrlæge, naturmedicin kan købes af alle og gør ikke den store skade hvis det anvendes som forskrevet.
    Det er den enkle forklaring på forskellen.


  • #32   8. mar 2012 Mamma de cane - det er altså ikke rigtigt, hvad du skriver.

    Der er masser af naturmedicin, der kan gøre skade. Også livsfarlig skade.


  • #33   8. mar 2012 CH naturmedicin som du kan købe i håndkøb og som anvendes efter instruktionen, det har jeg aldrig hørt om, kan du give eksempler?

  • #34   8. mar 2012 Perikon...

  • #36   8. mar 2012 Pia, jeg er helt klar over din pointe - men tager afstand fra din indledende generalisering.

    Jeg er selv nok nærmest ligeså hys som du er med at få den misforståelse ryddet af banen, at alt der er "naturligt" er godt, for det er ikke tilfældet.

    Men det er heller ikke tilfældet, at alt der er naturligt er dårligt og/eller virkningsløst.
    Det er nemlig heller ikke sandheden - jvf. acetylsalicylsyre, og de tonsvis af andre stoffer, der er udvundet af planter...


  • #37   8. mar 2012 jeg kan kun finde dette link og her står ikke at det er livsfarligt dog har det nogle bivirkninger når det kombineret med anden medicin, til gengæld er det heller ikke specilet effektivt iflg dette. Nu var mine tanker med denne link at om nogle havde god erfaringer med naturmedicin mod alleriger til hunde ikke en diskusion for og imod naturmedicin til svære/ alvorlige lidelser, her ville jeg nok ikke eksperimentere hverken på min huns eller mig selv.



  • #38   8. mar 2012 pia, Binyrebark hormom og acetylsalicylsyre er måske nok lavet af naturstoffer men det er ikke naturmedicin, det du siger er ordkløveri i min verden , sorry smiley

  • #39   8. mar 2012 Man kan nu få forskellige produkter med pil - man kan også lave det selv - og få den smertestillende virkning.

    Og så er det jo naturmedicin. Men stadig acetylsalicylsyre...


  • #41   9. mar 2012 Ch
    Tak for din historie om allergien og behandlingen hos jer:o)


  • #42   9. mar 2012 Godmorgen
    pia H. Puh hvor er det svært at være tydelig når det er et skrevet forum. jeg ved ikke om det er mig der udtrykker mig dårligt eller om du misforstår mig smiley men med naturmedicin mener jeg alternativ behandling, som f.eks alger, urter m.m , Ja binyrebark hormom stammer også fra naturen , det gør olie også , men det er altså ikke den typer jeg mener.
    Jeg efterlyste "solstråle "historier og erfaringer af ALTERNATIV behandlinger, fordi det måske kunne hjælpe nogle.


  • #44   9. mar 2012 pia H jeg efterlyste ikke KUN solstråle historier, men erfaringer, og jeg påstår ikke at alternativ behandlinger altid er gode, det har jeg ikke noget dokumenteret underlag eller viden nok til, men det er nogle gange et godt alternativ til den dyrlæge udskrevne medicin og jeg har også skrevet at man bør have vejledning i brug at alternativ medicin og gerne i samråd med dyrlæge. Jeg kan ikke huske at have læst om kræftbehandling med mistelten og personligt ville jeg nok aldrig droppe læge behandlingen i en sådan sygdom, men derimod hvis min hund fik let allergi ( afhængig af type allergi) ville jeg nok prøve alternative behandlinger eks brun alger der styrker immunforsvaret.

Kommentér på:
Tanker om allergi

Annonce