{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Foder - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Øv øv øv!!! Fritz har fået Arion foder hele hans liv (9 mdr.) men nu vil han ikke spise det. Trods alle råd fra hubdetrænere er fulgt, nægter han at indtage det. Så jeg måtte overgive mig, og indse, at an nægter at indtage det.
Havde en pose Hills stående, fra en hvalpepakke, og det spiser han med det samme - ingen problemer overhovedet.

Nu ved jeg så ikke helt, hvor vi skal starte eller slutte. Vil virkelig gerne give ham et godt foder, så han får det rigtige og fungere korrekt. Og Hills er jo med korn som 1. ingrediens, hvilket efter sigende bør være kød.

Hills foderet er lidt mere fedtet/fugtigt i det, end Arion, hvilket jeg bestemt tror at Fritz synes er langt mere lækkert.

Jeg har været så glad for Arion, han har fungeret så godt på det, så jeg er virkelig ked af at han ikke vil spise det mere - men vi alle kan blive kræsne...

Hvad fodrer i med, til jeres aktive og glade glade hunde?

Og for god ordens skyld skal nævnes, at han ikke er syg eller har ondt. Han er frisk og glad, ingen forandringer, normal afføring og det hele. Det eneste han ikke vil have er Arion - og alle fif og tricks er prøvet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder - hjælp!
  • #1   9. mar 2012 Jeg fodrer med kronch fra henne pet food...

  • #2   9. mar 2012 Synes iøvrigt det vigtigste er, at du finder et foder han elsker og trives på - frem for hvad der står på pakken. Hvis pelsen er flot, afføring fin og hunden elsker det, må det være det optimale.

  • #3   9. mar 2012 Prøv og se på Kingsmoor.. Godt dansk foder

  • #4   9. mar 2012 Black Beauty's: helt enig, det er klart det vigtigste. Det er bare lige med Hvad det skal indeholde for at være optimalt som dagligt foder, som jeg er lidt uvidende om :o)

  • #5   9. mar 2012 Tja - det vil du kunne finde 500 forskellige bud på herinde.
    Det vigtigste er, at din hund trives på det foder du giver den - jeg tror bestemt ikke Hills er et skidt foder.


  • #6   9. mar 2012 Har efterhånden gjort den erfaring at mine hunde ihvertfald ikke gider det samme i længere tid af gangen, og det er uanset hvad det er, undtagen rester måske, men det får de ikke...

    Har prøvet adskillige tørkost produkter, og ren rå-fodring... I dag fodres mine således iøjeblikket :

    Morgen Kingsmoor Pure og Puppy, evt ½ rugbrød med leverpostej...

    Aften : Råt, eller blanding af råt/grøntsager/ris/ kartoffel, eller af og til koger jeg en masse kylling, ris og grøntsager, blander det sammen og har til nogle dage... dette sker fx hvis jeg falder over nedsat kylling når jeg handler, så kan jeg have aftens mad til begge i 3-4 dage meget billigt.
    Forleden faldte jeg igen over fx andelår til 10 kr, dette vil de få råt en dag...


  • #7   9. mar 2012 hov, glemte at kingsmoor Pure absolut er det tørkost produkt min viksne har gidet spise længst...

  • #8   9. mar 2012 Hovedsagen er vel, at han trives. Og hvis han helst vil have Hills, så giv ham Hills :o)

  • #9   9. mar 2012 Enig med Jeanette!

    Jeg fodre selv med Acana.
    Godt allergi venligt foder uden korn og andre tilsætningsstoffer!


  • #10   9. mar 2012 Jeg har selv lige stået med samme problem smiley
    Men jeg fik at vide at jeg måske har opbevaret mit foder forkert - det skal være i lukket pose i lukket spand - ellers bliver olierne harske - åbenbart smiley

    *(ved ikke om du har set min tråd om dette)

    Men kunne det være det der var galt? At foderet har fået luft?
    Jeg synes du skal finde et foder som du har lyst til at blive ved med at give og så evt. skifte mellem varianterne indenfor det mærke smiley
    Fx - synes du ikke om at hills har så meget korn i, så gik ikke hunden det, selvom den kan lide det smiley
    Den kan sikkert også lide mærker med mindre korn - få evt. nogle prøver smiley

    Held og lykke!


  • #11   9. mar 2012 Ja, vi må nok bare indse at foder er en jungle!

    Og i har nok ret... Kan han li' Hills, skal han ha' Hills smiley Så længe han har det godt og spiser sin mad, kan vi være rolige...

    Vi takker for hjælpen smiley


  • #12   10. mar 2012 Hvor længe har han ikke villet spise det?

    Jeg fodrer mine med Wolfsblut


Kommentér på:
Foder - hjælp!

Annonce