1.387 visninger
|
Oprettet:
Hvor stor er aldersforskellen på jeres hunde? {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger, hvor stor er aldersforskellen på jer som har 2 eller flere hunde?
Hvordan gik sammenføringen? (Gerne billeder, vi elsker billeder af de søde vapser :-D)
Og hvilke racer er jeres hunde? Er det samme race, eller er de vidt forskellige? (stor og lille, doven og aktiv?)
Selv har jeg indtil videre kun 1 (; Men glæder mig til at udvide hundeflokken om nogle år
/Claudia
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 368
Boston terriere og tæver.
Den ene 2år, den anden er 13uger.
Ingen problemer.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Begga border collier og sammenføringen gik stille og roligt
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
Det gik ok mellem de 2 - de legede men sov og nussede aldrig sammen.
Efter endnu 6½ år fik jeg Audi.
Igen gik det ok - samme scenarie - indtil den gamle førerhund døde - så kunne de 2 resterende ikke sammen mere.
Der er 3 ugers aldersforskel på Audi og min sidste nye hund Bobby. Ham har jeg fået som voksen og det er gået super med at få ham ind.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
Weimaraner = 9, 4, 2½ og 2
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 533
nov 2011
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 102
Og tak for billeder *Team Talkative* de er da for skønne ^^ Har aldrig set en corgi hvalp før, SÅ sød med de hængeører
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Fluffy er en mynde blanding og Bazil og Gizmo cavaliere.
Mine hunde elsker hinanden meget højt og de leger sammen hele dagen
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150477428502083.365875.753722082&type=3&l=c137619b80
Jeg kunne ikke få lov til at linke til et billede men her er der nogen af Bazil og Fluffy sammen
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.736
Der var ingen problemer mellem dem, andet end at Kiki selvfølgelig rigtig gerne ville lege og sådan noget "pjat" gad Du Da ikke så ofte. I starten ville Kiki også rigtig gerne putte tæt med Du Da, men i starten gik han bare når hun lagde sig.
Der gik dog ikke lang tid før det så sådan her ud:
(link fjernet)
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
Fie 4
Alba knap 2
dec 2005
Følger: 35 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 29 Svar: 927
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
Der var 4½ år mellem Stella og Edda... der oplevede vi ingen problemer.
Der er så 1½ år imellem Edda og Liv... Liv var hvalpen der aldrig flyttede hjemmefra... så der har der af og til været lidt med at Stella og Edda aldrig har ment at Liv var færdig med at blive opdraget... Nu hvor Edda er ældst mener hun at hun er overhunden.
Der er så næsten 2 år mellem Liv og Fossi.... De 3 piger ( Stella, Edda og Liv ) tog godt imod den nye dreng i flokken.... på det tidspunkt havde Bjarke været død i 10 mdr..... så især de 2 yngste nød at få en ny dreng der charmerede dem
Der er så 6 år imellem Fossi og Tavi...... Tavi er født ind i flokken (søn af Fossi og Liv)
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 251
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.157
Ghini 20 måneder
Xingu 17 måneder
Ingen problemer mellem de 2 yngste, der er rollerne klart definerede.
Til gengæld spiller Xingu nogen gange lige lovlig smart over for Alfa, det er decideret dumt og jeg tror det så småt er ved at sive ind.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Bøvs 4 1/2
Vapsi 3 år..
Bøvs kom først hertil da han var 11 mdr og der gik en uge,før jeg satte ham og Chanti sammen.. Hun er en strigle og ville godt lige,ha styr på om han var en bølle..
Kørte ud på neutral grund,ved en god veninde og der fik vi sat dem sammen.. de kan ta et par små ture,men aldrig andet end markeringer..
Vapsi kom som 8 ugers.. elsket af Chanti og hadet af Bøvs.. Der gik lige en uge eller mere før han syntes det var ok,at det lille bæst skulle bo her..
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
Tobi Shih Tzu DKK købte ham da han var 8 mdr.
Blis og Tobi er begge fra marts samme år.
Jamen det gik så godt at jeg fik lidt vand i øjenkrogen ;o) Her er lidt billeder samt beskrivelse: http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=58175
De fungere stadigvæk rigtig godt sammen, Blis er dog ikke lige så klovnet /legesyg som Tobi, hun er lidt mere "voksen" i det.
Jeg har tabt mit hjerte til denne race og håber en gang at blive ejer af en hun Shih Tzu DKK ;o)
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
Jeg smed dem bare sammen og håbede på det bedste. Det første Silas gjorde var at gå direkte i patværket på Lilly. Hun havde hvalpe på det tidspunkt der var 2 uger yndre end ham. Hun blev så sur at hun "ibbede" han hele vejen ind under sofaen. (Lillys måde at sætte på plads på, kalder jeg at "ibbe" pga lyden)
Han blev heldigvis ikke bange for hende, for han var en fræk hvalp.
Efter det var der intet - Lilly tog ham ind som en hvalp mere og legede med ham med det samme. Silas sneg sig også til en tår når de andre hvalpe fik - men aldrig alene. Og han stoppede med at få mælk fra hende, da den sidste hvalp flyttede hjemmefra. I dag er de bedste venner.
jul 2010
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.585
Disney 3 år
Casey 1/2 år og hvalp af Disney.
Sammenføringen gik uden problemer mellem de to tæver og hannen er accepteret fin også.
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 333
Det er en collie og en dansk svensk gårdhund (den lille er ældst) og de er super gode venner. De elsker at lege sammen og er begge meget aktive - lidt for meget desværre.
Vi bor på en gård langt ude på bøh-landet, og vores hunde har altid været vant til at gå frit rundt sammen med os når vi er ude. Det kan de to her så ikke, da de rigtig godt kan lide at tage sig en lang løbetur, så man kan kun have en med ud af gangen.
Min erfaring er at det fungerer langt bedre at have en "gammel" og fornuftig hund til at opdrage den nye, end det gør at have to unge.
Man hva' - dem vi har bliver jo nok gamle og fornuftige en gang...
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.399
det var slet ikke fryd og gammen da Ipsen kom her, da var Nova 22 mdr, hun hakkede og ignorerede Ipsen i 2 måneder... så kom der 2½ gode måneder, med en del leg og så kom Nova i løb, og isden da (mlm Jul og nytår) har Nova igen ikke gidet Ipsen... hun hakker ikke, men hun gider ikke rigtig noget med Ipsen.... en sjælden gang prøver Ipsen at være virkelig insisterende med oplæg til leg, den måd det gik godt på før jul, så kan det godt være hun får en lidt hårdere afvisning...
Jeg synes det er hårdt at se Ipsen ligge op til leg og se hende opsøge Nova for at ligge tæt, og så vender nova sog bare væk eller går...
med al den viden jeg har om hunde, så ser jeg kun positiv og rigtig hvalpe tilnærmelse fra Ipsen, hun er glad og viser hun er helt klar over at det er Nova der bestemmer.... men hun kommer ikke langt...
Det skulle gerne snart ændre sig da det måske er hprmonerne fra løbetiden der driller, men det burde være nu i disse dage, og synes ikke jeg ser tegn på det . /
Bliver virkelig misundelig når folk skriver deres hunde putter sammen, leger sammen hele dagen psv... sådan er det ikke her og har kun været kortvarigt...
jun 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 77
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 64
Katla er 9 måneder
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
Begge gange vi har fået en ny hund i flokken er det nogle af vore venner der har kommet med den... Edda er opdrættet af dem og Fossi hentede de i norge for mig. Min flok har været meget sammen med deres flok, så begge gange har mine hunde først troet at hvalpen bare var en der kom på besøg...så det måtte den gerne... og når de så forstod at den skulle blive... altså ikke en der var på besøg eller blev passet hos os nogle dage... så var den allerede en del af deres egen flok.
jul 2010
jul 2010
Vi havde jo Blis med ud og se på en, men det gik helt galt, for hunden havde ikke hørt vi havde hund med, så da en åbner døren ind til hvor hunden var og Blis så kom ind, så løb hunden "skrigende" væk, hvilket Blis ikke kunne forstå så vi kørte hurtigt igen.
jul 2010
Jeg kan fortælle dig jeg var ret nervøs for hvordan Blis ville tage det, pga. det besøg hos den hund der reagerede skræmt, så mine øjne var våde da jeg så hvordan det gik med gemalens "fødsel af Tobi" som du kalder det ;oP
Synes ellers også godt om Estrid H måde :o)
Men for nogen kan det være godt når man besøger stedet man vil købe hvalp fra, at lader f.eks. en bamse eller lille tæppe blive der som man gangen efter bytter ud med noget nyt, så man kan tage det første med hjem, så den hund derhjemme kan dufte hvalpen inden man henter hvalpen hjem.... hvalpen får duftet til "hjemmets" duft inden den kommer i det nye hjem....
Andre at de tager deres i forvejen hund med ud og hilser på.....
jul 2010
Er det en voksen hund er det jo nok smartest at mødes et sted og gå tur med hundene så man får fornemmelsen for hvad de siger til hinanden, hvis muligt gøre det et par gange med dages mellemrum, så man både som køber - sælger får en ide om de vil gå godt sammen.... en prøveperiode ville også være at fortrække med en voksen hund (min mening)....
Hvor stor er aldersforskellen på jeres hunde?