{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

1 årige Hvalp med løs knæ-skal og HD {{forumTopicSubject}}

Hej, Vi har Milo som netop er blevet 13 mdr. smiley

Vi har flere gange haft ham til dyrlægen, hvor vi har fået konstateret løst knæ skal og HD. Vi har dog ikke fået sendt HD billederne til Lap. Så vi ved ikke hvor slemt HD er.

Men han har gode og dårlige perioder. Altså f.eks halter han i f.eks 2 uger og så har 2 gode uger.

Dyrlægen har fortalt, at han f.eks ikke kan bruges til hunde sport. Og løbe med cykel. samt jagt.
Nu er det ikke det vi skal bruge ham til, Men vi har svært ved at finde ud om han lider alligevel. Med hans halten.
Dyrlægen har også givet nogle øvelser vi kunne lave, men hans halten kommer og går endnu.
Vi ønsker på ingen måde at give afkald på ham. Men vi ønsker heller ikke vores kære ven skal lide. Resten af hans liv.
Og håber måske, nogle har erfaring med HD og Løse Knæ som kan hjælpe :).

Han er forresten en blanding mellem Labrador og Dobermann.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 årige Hvalp med løs knæ-skal og HD
  • #1   11. mar 2012 Min newf har også en dårlig hofte, den driller hende egentlig kun her i vinterhalvåret hvor hun ikke får svømmet så meget, som om sommeren. Har gået til kiropraktor med hende fordi hun låste i hoften.

    Købte en elektrode hos hende, som jeg selv bruger på hende og den VIRKER, her i fredags haltede hun meget og så gav jeg hende den på om aftenen og hun sov med den hele natten og lørdag var hun fit for fight igen !!! Så de 400,- er givet godt ud smiley


  • #2   11. mar 2012 Mit bedste råd vil være at passe på med vægten.

  • #3   11. mar 2012 Pas på med vægten, motion rigtig gerne svømning, det rigtige foder, et godt dækken(rigtig gerne back on track) og glucosamin.

    Det er trist med så ung en hund der er ramt:o(( Nogle hunde lever længe med HD andre ikke.
    Personligt ville jeg ikke lade det begrænse min hund, men bruge den evt. give den smertestillende og så lade den leve den tid den kan uden smerter, for mig er det mit lod ved at have valgt en meget aktiv hunderace.

    Jeg håber at I kan mindske hans smerter og at han så kan have en masse gode år ved jer.


  • #4   11. mar 2012 L og P D:

    Jeg ved at med PL kan der opereres hvis hunden har en høj grad samt man kan få lagt guld implater ind for at mindske smerterne ved HD når man kan se at hunden har smerter a la hvad du beskriver.

    Herudover er det fornuftigt at kigge på vægten så hunden ikke kommer til at belaste sine led unødvendigt, få lagt en ernæringsplan & tilskudsplan som er mest hensigtmæssig for hunde med led problemer samt styrke hundens muskler ex via vand terapi (skånsom motion for leddene) så muskel massen blive opbygget for på den måde er det musklerne der bære hundens vægt og ikke leddene som skure mod hinanden og giver smerter.

    Ønsker det bedste for din hund.


  • #5   11. mar 2012 Tak for jeres bud. Rart At høre fra andre smiley


  • #6   12. mar 2012 Selvtak ; )

Kommentér på:
1 årige Hvalp med løs knæ-skal og HD

Annonce