2.522 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Overtagelse af en 1 årige hund ?????? Overtagelse af en 1 årige hund ??????

Har fået tilbudt en 1 årige Engelsk Bulldog, som jeg sukker efter ! Er bare meget itvivl om at anskaffe en "brugt" hund, har altid haft hund fra hvalp a. Den skulle være rigtig sød og rolig, det er pga. en skildsmisse. Er der nogen der kan fortælle om deres oplevelser omkring at få en "brugt" hund ??
På forhånd tak !
Carina

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overtagelse af en 1 årige hund ??????
  • #1   12. okt 2009 Jeg personligt har det sådan lidt ambivalent med køb af "gamle" hunde, grunden til det er at man ikke ved hvad den har været igennem og det er jo ikke alt der viser sig inden for de første måneder.

• #2   12. okt 2009 Har haft 2 brugte hunde, den ene blev aflivet efter 2 mrd pga. diverse lidelser.. Den anden havde vi i 6 år, hun havde været indespærret og mishandlet...
    men man kan selvfølig være heldig.. det jeg dog ville granske noget i i din situation, er fejler denne hund noget.. jeg kender desværre en del med Engelske og de har alle allergi, er blevet øjenoperet x flere og har store vejrtrækningsproblemer.

• #3   12. okt 2009 Nanna var 7 mdr. da vi fik hende, har ingn problemer haft.
    Jeg vil mene du hurtig kan mærke på hunden hvordan den er, så som opførsel, psyke m.m.
    Selvfølgelig kræver det sin tid, til at den falder til hos dig.
    Men jeg ville ik være så bange for at gøre det. Bare den i forvejen har haft det godt hvor den kommer fra.

• #4   12. okt 2009 Jeg har et par gange overtaget en brugt hund. F.eks Walle. Og det er gået helt fint og uden de store problemer. Man skal bare gå ind i det uden forventninger. Så kan det kun blive godt.

• #6   12. okt 2009 Jeg siger min mening: Ja det er jo ikke småting EB´en bøvler med når det kommer til sundhed.

Iøvrigt ved man jo ikke om den har haft det godt der hvor den kommer fra. Det er jo de færreste der står ved at de fx. tæver deres hund.

• #7   12. okt 2009 Jeg har kun haft "brugte" hunde -Gaia er min 3.

Min første hund, Møffe, overtog jeg 4 år gammel. Det var bestemt ikke en succes. Jeg var simelthen så betaget af den her lilel charmerende hund (og sikkert osse tanken om at have hund), at jeg lidt "glemte" at få undersøgt hundens baggrud godt nok. Jeg spurgte self til de relevante ting, og var så glad og tilfreds med svaret "ingen problemer".
    -man skulle jo nok have været og se hende flere gange, bedt om lov til at tage hende med på tur til steder hvor man kunne finde ud af hvad hund sagde til andre hunde, mennesker osv.
    Jeg fik hende hjem, og fandt først derefter ud af at hun var agressiv overfor fremmede hunde, overfor en del fremmede mennesker, overfor børn osv.

Reiki overtog jeg 10 mdr gammel -det var noget helt andet. Alle kortene blev lagt på bordet. Jeg tror ikke der er noget som helst jeg ikke fik at vide om ham, og det lige fra baby-vaccine til træning og hvordan han var at køre bil med.
    Jeg var ovre at se ham, fik gået en tur med ham og fik på den måde et godt indtryk af hvad han var for en hundæ.
    Og jeg har på intet tidspunkt fortrudt at jeg fik ham

Gaia overtog jeg 2 år gammel. Jeg var ovre at se hende en gang inden jeg fik hende hjem. Fik set hende sammen med Reiki, vi gik en tur med hende, jeg fik spurgt om alt det jeg synes var vigtigt (og fik ærlige svar) osv.
    Og hende har jeg bestemt heller ikke fortrudt.

For både Reiki og Gaia gælder at tidl ejer har været meget ærlige og fortalt lige så grundigt om de negative sider som om de positive. Og her er mavefornemmelsen jo en del af det -den har været god i begge tilfælde.

En omplceringshund har altid noget i bagagen både godt og skidt. Man skal forvente at der er ting man selv ville have gjort anderledes, og være indstillet på at disse ting måske skal trænes/øves før det fungerer som man vil have det.
    For mig har det absolut været positivt og jeg er rigtig glad for at jeg takkede ja til mine to basser.

• #8   12. okt 2009 Hvis du kan og vil lægge noget ekstra arbejde i din "nye" hund kan det kun anbefales.
    Min hund overtog jeg da hun var 8 mdr. og fuld af narrestreger samt en del dårlige vaner som de tidligere ejere ikke havde brugt tid på.
    Hun blev voksen som alle andre hunde med de sædvanlige trods-aldre og kan nydes præcis som en hund man har haft som hvalp.
    Engelsk Bulldog er en særlig race der kan kræve at man har en god penge-pung hvis opdrættet ikke er optimalt.
    Hvis du kender til racen kan jeg ikke se hvorfor du skulle tøve.
    Held og lykke smiley

• #9   12. okt 2009 Gizmo -dårlig plan. Man er nød til at sige ja, på baggrund af hvad man selv kan tilbyde, og fordi hunden er den helt rigtige.
    Siger man ja for at "redde" hunden, risikerer man at den skal omplaceres igen, fordi den ikke passede ind alligvel.

• #10   12. okt 2009 Jeg har kun haft en genbrugshund, men til gængæld den bedste hund jeg har haft.
    Men ja man kan også stå med ting som den tidlige ejer har "glemt" og fortælle.

• #11   12. okt 2009 Jeg overtog Rico, da han var ca 3 år gammel. Vi er bestemt ikke blevet snydt. Det eneste er, at der er nogle ting jeg gerne ville have svar på. Bla købte jeg ham af en som selv havde overtaget ham fra et ældre ægtepar som ville aflive ham ca 1 år gammel, fordi de ikke kunne magte ham længere. Dvs jeg ved faktisk ikke med sikkerhed hvor gammel han er, da jeg ikke kunne få oplyst en fødselsdato. Dyrlægen sagde dog at 3 år passede godt. Hans fødselsdag er så lavet ud fra den dag vi købte ham :o)
    Det kræver lidt ekstra tålmodighed og træning af en "gammel" hund siger min erfaring. Men som sagt er vi bestemt ikke blevet snydt. Han er verdens dejligste hund.
    Næste gang vil jeg dog købe en hvalp. Det skal lige siges Rico ikke var helt vildt velopdragen da jeg overtog ham.
    Vi har snart ham ham i 3 år nu :o)

• #13   12. okt 2009 Min ene, Lucky, overtog jeg da han var omkring et år gammel. Det har været SÅ forfærdeligt, især de første år.. Eller.. Det meste af det ihvert fald. Jeg vidste, hvad han havde været igennem og jeg har kendt ham helt fra hvalp, men ikke helt, at han var så slem.. MMen han havde nu god grund til, at være det. Det er blevet "middel" nu, efter 3 år..
    Min anden, Bella, overtog jeg for få mdr siden. Jeg vidste meget lidt om hende, men jeg vidste, at hun ikke havde haft det godt og at det måske var bedre, at hun blev aflivet. Så jeg tog ud og så hende for, at se og høre, om hun virkede så forvirret, at aflivning måske var en ok ting i den her situation, men det var det bestemt ikke og vi tog hende med hjem samme dag.. Det eneste der er irriterende ved hende, er at der er jagthund i hende, så hun jager alt, hvad der kan jages. Og så at hun ikke kan holde sig, hvis hun bliver glad.. Men det er intet i forhold til Lucky.
    Nogengange tænker jeg, at jeg er så utrolig ked af, at jeg ikke fik valgt min egen hund helt fra bund af, så det hele ville passe og sådan.. For nu går der utrolig lang tid, før den chance vil være der igen..
    Men altså.. Jeg gør det bedste ud af det, som det er nu.:)
    held og lykke!

• #14   12. okt 2009 tak for jeres svar :o)
    ja jeg tænker også om de forrige ejere husker at fortælle alt !!
    Puha vi må tænke lidt mere.....

• #15   12. okt 2009 Personligt foretrækker jeg brugte hunde:-) Men det afhænger selvfølgelig af, om den har haft en god prægning i sit første leveår. Dog synes jeg ikke at en EB er sådan at slå ud, så skulle det nærmere være fordi den fjeler noget fysisk, det er jo ikke umuligt. Men du kan vel evt se vacc papirerne og spørge den dyrlæge hvor den kommer?
    Vil også sige at det kommer an på prisen, for hvis der skulle være noget galt, så skal den jo ikke koste en milliard:-)

held og lykke

• #16   13. okt 2009 Der er allerede kommet mange gode overvejelser her i debatten.
    Men du er jo også nødt at sikre dig, at den nye hund kan med din gamle hund.
    Måske kunne du få den nye hund "på prøve" et par dage inden du beslutter dig?

• #17   13. okt 2009 jeg har overtaget 3 hunde, 2 på 8 mdr og en på 6 år, dejlige hunde alle sammen....

• #18   13. okt 2009 Jeg har kun haft brugte hunde... de fleste helt problemfrie, andre (kun Monique) har krævet meget arbejde, tid, tålmodighed, og endnu mere arbejde, altså omkring 1½ år før hun var velfungerende.

• #19   13. okt 2009 Ang EB og sygdomme, så er det vel lige i den forbindelse en fordel at hunden er 1 år. Det er til at se og høre om der er vejrtrækningsproblemer, hvis man beder om lige at gå en rask lille tur med hunden.
    Og en del af de sygdomme der kunne være, vil allerede have vist sig, eller der kan tjekkes for dem.

• #20   13. okt 2009 Michelle: Min veninde købte en ægte EB på et år... Han blev efterfølgende operet 3 x i øjnene... Skulle kastreres (var kryp.., det vidste hun dog godt9, men indgrebet var meget kompliceret, så fik han konstateret allergi.. 1½ år.. tarmbetændelse, og så snoskede han så man ikke kunne være i stue med den... Den blev aflivet for 14 dage siden ikke engang 2 år..

• #21   13. okt 2009 Jeg siger min mening -man kunne jo vælge at få hunden tjekket før man siger endeligt ja. På den måde kunne man undgå de fleste problemer (allergi kan self opstå på et senere tidspunkt, men en del sygdomme kan ses på en 1-årig hund)

Karina -det sagde jeg osse efter Møffe (min første hund). Så fik den opdrætter jeg havde planlagt en hvalp fra, pludselig reiki tilbage fra køber, og så endte han her;o)
    Derefter sagde jeg at NÆSTE hun skulle helt bestemt være en hvalp. Men næææh, så fik jeg Gaia tilbudt, og det var et tilbud der var for godt til at sige ej tak hehe

• #22   13. okt 2009 jeg fik min chipige da hun var 1 år , desværre viste det sig at hun har patella i svær grad, tidligere ejer sagde hun var sund og rask, men jeg fortryder ikke et sekund hun er så skøn kærlig og vil aldrig bytte hende for noget... har aldrig haft problemer med hende . kun at hun aldrig havde lært at være renlig men det er hun nu det jo osse bare en mikro lille ting.

• #23   13. okt 2009 rigtig mange gode meninger tak :o)
    meningen er at vi vil ha den på prøve iforhold til vores anden hund, hvis vi altså beslutter os. vil også have den cheket hos dyrelægen mens jeg er med. men syntes det er en svær beslutning da jeg syntes det vil være synd hvis den slet ik passer ind og den så skal videre,- igen !

• #24   13. okt 2009 Carina -jeg ville måske overveje at besøge den flere gange, og medbringe jeres egen hund, så i har en rimelig sikkerhed for at det går godt.

Selvom det self ikke er det samme som at bo sammen, så får man alligevel en fornemmelse for om de to svinger sammen osv

• #25   13. okt 2009 nej jeg tar den ik herhjem som det første, de skal mødes på neutral grund først

• #26   13. okt 2009 Carina -nu mente jeg nu tag din hund med, når i skal ud at se hunden. Så ved i det med det samme hvis slet ikke de kan enes, og kan derfor helt undlade at få hunden hjem.

Går det ok nr i er ude at se hunden, kan i jo så tage den med hjem på prøve. Prøvetiden ville jeg dog ikke lade være for lang. En kort prøvetid, vil jo for hunden blot være som at blive passet, såfremt i ikke beholder den.

Kommentér på:
Overtagelse af en 1 årige hund ??????

Annonce