2.522 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar
Overtagelse af en 1 årige hund ?????? Overtagelse af en 1 årige hund ??????
Har fået tilbudt en 1 årige Engelsk Bulldog, som jeg sukker efter ! Er bare meget itvivl om at anskaffe en "brugt" hund, har altid haft hund fra hvalp a. Den skulle være rigtig sød og rolig, det er pga. en skildsmisse. Er der nogen der kan fortælle om deres oplevelser omkring at få en "brugt" hund ??
På forhånd tak !
Carina
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.125
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
men man kan selvfølig være heldig.. det jeg dog ville granske noget i i din situation, er fejler denne hund noget.. jeg kender desværre en del med Engelske og de har alle allergi, er blevet øjenoperet x flere og har store vejrtrækningsproblemer.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
Jeg vil mene du hurtig kan mærke på hunden hvordan den er, så som opførsel, psyke m.m.
Selvfølgelig kræver det sin tid, til at den falder til hos dig.
Men jeg ville ik være så bange for at gøre det. Bare den i forvejen har haft det godt hvor den kommer fra.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 241 Svar: 9.474
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.125
Iøvrigt ved man jo ikke om den har haft det godt der hvor den kommer fra. Det er jo de færreste der står ved at de fx. tæver deres hund.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Min første hund, Møffe, overtog jeg 4 år gammel. Det var bestemt ikke en succes. Jeg var simelthen så betaget af den her lilel charmerende hund (og sikkert osse tanken om at have hund), at jeg lidt "glemte" at få undersøgt hundens baggrud godt nok. Jeg spurgte self til de relevante ting, og var så glad og tilfreds med svaret "ingen problemer".
-man skulle jo nok have været og se hende flere gange, bedt om lov til at tage hende med på tur til steder hvor man kunne finde ud af hvad hund sagde til andre hunde, mennesker osv.
Jeg fik hende hjem, og fandt først derefter ud af at hun var agressiv overfor fremmede hunde, overfor en del fremmede mennesker, overfor børn osv.
Reiki overtog jeg 10 mdr gammel -det var noget helt andet. Alle kortene blev lagt på bordet. Jeg tror ikke der er noget som helst jeg ikke fik at vide om ham, og det lige fra baby-vaccine til træning og hvordan han var at køre bil med.
Jeg var ovre at se ham, fik gået en tur med ham og fik på den måde et godt indtryk af hvad han var for en hundæ.
Og jeg har på intet tidspunkt fortrudt at jeg fik ham
Gaia overtog jeg 2 år gammel. Jeg var ovre at se hende en gang inden jeg fik hende hjem. Fik set hende sammen med Reiki, vi gik en tur med hende, jeg fik spurgt om alt det jeg synes var vigtigt (og fik ærlige svar) osv.
Og hende har jeg bestemt heller ikke fortrudt.
For både Reiki og Gaia gælder at tidl ejer har været meget ærlige og fortalt lige så grundigt om de negative sider som om de positive. Og her er mavefornemmelsen jo en del af det -den har været god i begge tilfælde.
En omplceringshund har altid noget i bagagen både godt og skidt. Man skal forvente at der er ting man selv ville have gjort anderledes, og være indstillet på at disse ting måske skal trænes/øves før det fungerer som man vil have det.
For mig har det absolut været positivt og jeg er rigtig glad for at jeg takkede ja til mine to basser.
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 52
Min hund overtog jeg da hun var 8 mdr. og fuld af narrestreger samt en del dårlige vaner som de tidligere ejere ikke havde brugt tid på.
Hun blev voksen som alle andre hunde med de sædvanlige trods-aldre og kan nydes præcis som en hund man har haft som hvalp.
Engelsk Bulldog er en særlig race der kan kræve at man har en god penge-pung hvis opdrættet ikke er optimalt.
Hvis du kender til racen kan jeg ikke se hvorfor du skulle tøve.
Held og lykke
jan 2007
Siger man ja for at "redde" hunden, risikerer man at den skal omplaceres igen, fordi den ikke passede ind alligvel.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Men ja man kan også stå med ting som den tidlige ejer har "glemt" og fortælle.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Det kræver lidt ekstra tålmodighed og træning af en "gammel" hund siger min erfaring. Men som sagt er vi bestemt ikke blevet snydt. Han er verdens dejligste hund.
Næste gang vil jeg dog købe en hvalp. Det skal lige siges Rico ikke var helt vildt velopdragen da jeg overtog ham.
Vi har snart ham ham i 3 år nu :o)
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Min anden, Bella, overtog jeg for få mdr siden. Jeg vidste meget lidt om hende, men jeg vidste, at hun ikke havde haft det godt og at det måske var bedre, at hun blev aflivet. Så jeg tog ud og så hende for, at se og høre, om hun virkede så forvirret, at aflivning måske var en ok ting i den her situation, men det var det bestemt ikke og vi tog hende med hjem samme dag.. Det eneste der er irriterende ved hende, er at der er jagthund i hende, så hun jager alt, hvad der kan jages. Og så at hun ikke kan holde sig, hvis hun bliver glad.. Men det er intet i forhold til Lucky.
Nogengange tænker jeg, at jeg er så utrolig ked af, at jeg ikke fik valgt min egen hund helt fra bund af, så det hele ville passe og sådan.. For nu går der utrolig lang tid, før den chance vil være der igen..
Men altså.. Jeg gør det bedste ud af det, som det er nu.:)
held og lykke!
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 101
ja jeg tænker også om de forrige ejere husker at fortælle alt !!
Puha vi må tænke lidt mere.....
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Vil også sige at det kommer an på prisen, for hvis der skulle være noget galt, så skal den jo ikke koste en milliard:-)
held og lykke
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 161
Men du er jo også nødt at sikre dig, at den nye hund kan med din gamle hund.
Måske kunne du få den nye hund "på prøve" et par dage inden du beslutter dig?
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
jan 2007
Og en del af de sygdomme der kunne være, vil allerede have vist sig, eller der kan tjekkes for dem.
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
jan 2007
Karina -det sagde jeg osse efter Møffe (min første hund). Så fik den opdrætter jeg havde planlagt en hvalp fra, pludselig reiki tilbage fra køber, og så endte han her;o)
Derefter sagde jeg at NÆSTE hun skulle helt bestemt være en hvalp. Men næææh, så fik jeg Gaia tilbudt, og det var et tilbud der var for godt til at sige ej tak hehe
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.301
aug 2005
meningen er at vi vil ha den på prøve iforhold til vores anden hund, hvis vi altså beslutter os. vil også have den cheket hos dyrelægen mens jeg er med. men syntes det er en svær beslutning da jeg syntes det vil være synd hvis den slet ik passer ind og den så skal videre,- igen !
jan 2007
Selvom det self ikke er det samme som at bo sammen, så får man alligevel en fornemmelse for om de to svinger sammen osv
aug 2005
jan 2007
Går det ok nr i er ude at se hunden, kan i jo så tage den med hjem på prøve. Prøvetiden ville jeg dog ikke lade være for lang. En kort prøvetid, vil jo for hunden blot være som at blive passet, såfremt i ikke beholder den.
Overtagelse af en 1 årige hund ??????