1.656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

steffen s
steffen s
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 10

overtagelse af hund overtagelse af hund

Hej

Vi overvejer at overtage en hund fra noget af vores familie, vil den kunne finde ud af vi er de nye ejere/den nye flok?

Vi mødes med hundens ejere ca 10 gange om året og ca de to af gangene er hunden på hjemme bane, ellers er det hos andet familie...

Hunden vi snakker om er en 5 år gammel mini Yorkshire terrier som er forholdsvis godt opdraget, der er vel altid plads til forbedringer smiley

Hilsen Steffen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overtagelse af hund
  • #1   26. okt 2013 Ja.
    Hvis ellers hunden er bare rimelig velfungerende så vil den hurtigt finde ud af i er dens nye familie. Man skal bare være opmærksom på at en voksen hund er længere om at finde sig til rette og falde 100% til i nyt hjem end en hvalp er - så man skal være klar på at ofre en del tid og omsorg for at hunden føler sig godt hjemme

• steffen s
    steffen s Tilmeldt:
    okt 2013

#2   26. okt 2013 Fruen i familien er arbejdsløs så vi har snakket om at hun kommer til at bruge en del tid på at træne den osv... Hun er faktisk også den som kender hunden bedst, er det en fordel?

En anden ting er, hvor tit tager man sin hund med til dyrlæge og får lavet et service eftersyn, tænker mere med tænder osv for at være sikker på den trives... Den nuværende ejer gør ikke så meget ud af pleje af hunden da de ikke har overskuddet og jeg vil jo derfor ikke spørge dem da det vil være og stikke til deres dårlige samvittighed smiley

• #3   26. okt 2013 Der kan i al fald være en fordel i, at hun kender hunden bedst (og at hunden kender hende bedst), når det er hende, der skal bruge megen tid med hunden.
    Det kan også være en fordel i forhold til overgangen til at bo et nyt sted; at den er nogenlunde tryg ved én kan måske lette overgangen lidt.

Normalvis tager man til sundhedstjek én gang årligt - dermed ikke sagt, at flere ikke kan blive nødvendige. smiley

• #4   26. okt 2013 Det lyder til i er velovervejet i det.
    Den skal nok finde ud af i er de nye ejere. Men det kan tage lidt tid alt efter dens psyke.

Jeg ville tage den til dyrlæge når i får den hjem. Ellers minimum en gang årligt til tjek. Og evt. Kontakte en hundefrisør eller dens oprindelige opdrætter for undervisning i pelspleje her i starten.

• #7   26. okt 2013 Jeg overtog en 5 årig australsk terrier og hun faldt faktisk til på få dage.. måske er det ikke normalt... i hvert tilfælde gik det så smertefrit, at da hendes gamle familie gik efter at ha overdraget hende, gad hun ikk engang lette rumpen og kommr ud og sige farvel...

• #8   26. okt 2013 Hvis den nuværende ejer ikke har haft så meget tid til hunden, vil den da elske at komme i centrum og rigtig blive "nusset".
    Så den vil sikkert hurtigt falde til smiley
    Lige som de andre ville jeg nok også tage den en tur til dyrlægen, når I får den hjem.
    Mange små Yorkier skal desværre have renset tænder hos dyrlægen, men det fortæller dyrlægen.
    Held og lykke smiley

• steffen s
    steffen s Tilmeldt:
    okt 2013

#9   26. okt 2013 Mange tak for alle de gode svar

Pia k - det vil blive os som passer hunden med fodring, træning osv, han vil dog komme til at se sin gamle familie engang imellem til familie komstsammen, eller ikke... Og ja, så skal jeg nok tage ham med til dyrlæge og få et sundhedstjek og lade min mekaniker lave serviceeftersyn på min bil smiley

Kommentér på:
overtagelse af hund

Annonce