{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At være hjemme med syg hund
  • #1   15. mar 2012 NEJ! Og heller ikke mine kollegaer.

• #2   15. mar 2012 plat, det er jo ikke et barn, og hvis hunden er så syg, så send den på dyrehospitalet

• #3   15. mar 2012 Kommer vel helt an på hvad der er galt... Hvis den abre er lidt dårlig tror jeg nok ikke ejg ville blive hjemme og tror heller ikke en chef ville forstå det, men hvis den er alvorligt syg og man har fået at vide af dyrlægen at man skal holde øje med den, ja så ville jeg nok blive hjemme... Men tror nu bare jeg ville melde mig syg selv fremfor at sige det var min hund der var syg. Tror det er de færreste chefer der forstår det smiley

• #4   15. mar 2012 Min chef har fuld forståelse og har flere gange holdt "hunds sygedag", jeg har ikke børn og er 7-9-13 selv sjældent syg.

• #5   15. mar 2012 Det jeg referere til var da min hund blev steriliseret.

• #6   15. mar 2012 Min chef har også fuld forståelse for, hvis jeg tager en hjemmearbejdsdag på grund af en syg hund. Det er fantastisk, man kan få den mulighed for at arbejde hjemmefra, hvis man står i situationen

• #7   15. mar 2012 For nogle er det jo ders " barn " og hvis man ingen rigtige børn har så vil hunden jo fylde ekstra meget i ens liv , og ville bestemt også tage fri hvis lucky var syg , så plat synes jeg bestemt ikke at det er !

• #8   15. mar 2012 så må man da tage en ferie dag, hvis man absolut skal være hjemme ved hunden. en sterilerseret hund, eller en kastreret hund, er det da ikke nødvendig, at være hjemme ved, og vil man gerne det, ja så få det gjort op til en ferie.
    nu ikke så pylderet smiley

• #9   15. mar 2012 JA! - min chef er fuldstændig indforstået med, at min hund er mit barn - og jeg derfor engang imellem er nødsaget til at tage 1. sygedag.

Jeg har hjemmearbejdsplads, så jeg indhenter det som regel..

• #10   15. mar 2012 Jeg har brugt noget afspadsering, hvis jeg fx. har skullet hente én af dem efter narkose. Men er ikke i tvivl om, at min chef ville have fuld forståelse, hvis jeg én dag spurgte, om jeg måtte bliver hjemme hos en syg hund.

• #11   15. mar 2012 OG har jeg ham også nogen gange med på arbejde - folk har også deres børn med...

• #12   15. mar 2012 Jeg har ikke selv en chef, men min mand har holdt hundens sygedag nogle gange. Men det har været i forbindelse med dyrlægebesøg o. lign. Til hverdag er jeg jo hjemme.

• #13   15. mar 2012 Jeg meldte mig selv syg, når det var nødvendigt. Efter jeg en gang var ærlig og ville afspasere den dag, og de nægtede mig og få fri.
    Det var jo bare en hund. Han blev aflivet samme dag hos dyrlægen.
    Pylret, måske. Men har ingen børn og give skylden.

• #14   15. mar 2012 Min chef har ingen sympati eller situationsfornemmelse, så det ville jeg slet ikke spørge ham om. Jeg holder fri, hvis hundene skal til dyrlægen.

• #15   15. mar 2012 NML: Det er fantastisk med sådan en arbejdsplads - vi har det på nøjagtig samme måde. Jeg har også mulighed for at tage hunden med på job, hvis jeg skulle have lyst.

• #16   15. mar 2012 Hvad fejler Mickey?

• #17   15. mar 2012 NML og Rikke

Hvad arbejder i med? smiley

• #20   15. mar 2012 Han har ret heftig diarre smiley Er også oppe et par gange med ham om natten, da han ikke kan holde sig en hel nat.

Det er faktisk første gang, at jeg melder syg med hund. Så det er ikke ligefrem fordi at det er noget, der sker særlig tit.

Brug hjernen, skulle det ske igen, melder jeg også mig selv syg. Det kan vist ikke betale sig at være ærlig!

• #21   15. mar 2012 N - M Jeg er uddannet speditør smiley

• #24   15. mar 2012 NML

Ingen fordomme herfra smiley jeg kommer højst sandsynligt selv til at arbejde i kommune når jeg er færdig uddannet smiley

Jeanett

Har du givet ham zoolac? (forstår dig godt - jeg blev hjemme i starten af ugen da Nelly havde slået ryggen)

• #25   15. mar 2012 Jeanett - Vi havde samme problem med Krøyer, hvor hun var dårlig i 3 dage. Hun havde virkelig tynd mave. Vi var ved dyrlægen hvor vi fik noget ala zoolac (kan self ikke huske hvad det hedder, men kan lige kigge når jeg kommer hjem)

• #26   15. mar 2012 Har prøvet det samme som "brug hjernen".. Valgte i en tidligere stilling at ringe og forklare dem situationen. Diva havde reageret voldsomt på en narkose og jeg havde ingen der kunne være hos hende.. Kl.8 dagen efter ringede chefen og jeg fik en over nakken samt at de "dejlige" kollegaer brugte det som samtale emne lidt for ofte!

Så hvis det (7-9-13) skulle ske igen, vil jeg bare melde mig selv syg! Man kommer ikke længst med ærlighed, åbenbart!

• #29   15. mar 2012 Jeg er selv chef, og hvad dårlige chefer ( ja det kalder jeg dem) ikke fostår at at man tvinger sine medarbejdere til at være uærlige ved ikke at have forståelse og ja det kan være meget frustrende som chef at den samme altid melder sig selv syg eller har børn syge, men jeg vælger at tro på folk indtil det modsatter er bevist og hvis de udnytter min empati så falder hammeren :-)) Jeg er modsander af management by fear og mener at det er udtryk for chefens dårlige selvtillid og måske endda inkompetance,

• #30   15. mar 2012 Han har været fastet og er nu på udkogte ris og zoolac.

(Rikke, det er sikkert Pro kolin, du har fået smiley )

Diva, ja, jeg har ihvertfald ikke lyst til at være ærlig en anden gang.

• #31   15. mar 2012 Jeg måtte høre for det flere år bagefter, selv om de vidste hunden blev aflivet den dag. Indimellen snakkede de om at det var dejligt mine hunde nu var raske, så jeg ikke behøvede og holde fri.
    Så det er ikke altid ærlighed vare længst.
    Og jeg er det ikke mere, når det gælder syge hunde.

• #32   15. mar 2012 nej det er jo præcis det jeg mener , hvad får chefen ud af at være urimelig, intet man melder sig bare selv syg, altså er det bedre at chefen er en fornuftig chef så kna man måske ovenikøbet kommer ind en fridag og lave det man skulle have lavet, det får chefen mere ud af i længden , men desværre er det ikke alle der forstår det .

• #33   15. mar 2012 Du kan jo ikke lade hunden være hjemme og det ville også være brud på dyreværnsloven at lade vovsen lide selv.

Så må din chef jo bitche og næste gang så melder du dig syg.

Jeg blev hjemme hvis Kia var syg og det kunne bare ikke være anderledes.

God bedring med vovsen

• #34   15. mar 2012 jeg ringede en gang og ville tage fri fordi min hund var endt på operationsbordet efter morgenturen. (Hun havde fået revet noget af skalpen samt det ene øre stort se af og fået det ene øje ødelagt. jeg fik at vide at kom jeg ikke kunne jeg se frem til en fyreseddel.. jeg bad min chef putte sit job skråt op.

• #35   15. mar 2012 Jeg har arbejdet sammen med mange med børn der tog barnets første sygedag hver andet øjeblik, og det var helt ok. Men som sagt måtte jeg ikke få fri til en dødsyg hund.
    Jeg var selv både skuffet og ked af det. Havde været i firmaet i ca 10 år, på det tidspunkt, så jeg havde ærlig talt ventet noget andet.
    Det var første og sidste gang i knap 13 år jeg havde det behov, sååå, man kan vel ikke kalde det udnyttelse af tingene.

• #36   15. mar 2012 Hvad sagde din chef da ?

• #37   15. mar 2012 Jeg har både taget hund med og holdt hjemme-arbejdsdag, når der har været bøvl med sygdom/pasning (fx da vi fik håndværkere)

• #38   15. mar 2012 Sarah, blev du fyret så ?

• #39   15. mar 2012 Medløber: nu bad jeg ham jo ligesom stikke jobbet skråt op.. så ja;-) Men Jessie fik da syet sit øre og skalp på igen. øjet blev aldrig rigtig godt.

• #41   15. mar 2012 Lablover, helt enig jeg har heller ingen børn og stiler altid op for mit job, så jeg forventer at jeg kan tage hundens første sygedag uden problemer ( tilrettelægger selv min dag)

• #42   15. mar 2012 Ja Sarah, men det kunne jo være han bare lige skulle tygge på det smiley

• #43   15. mar 2012 Jeg har heldigvis kun haft brug for det en gang og der var ingen problemer, jeg betalte den selvfølgelig selv, men det er vel en selvfølgelighed at man betaler selv. Hvis mine hunde har haft brug for planlagte operationer har jeg planlagt dem op til weekend eller ferie, synes ikke man kan regne med at få fri i sidste minut til noget man kan planlægge sig ud af.
    Hvis min chef ikke ville give mig feriedage og/ eller selvbetalte fridage ville jeg prøve at få en smitter, hader hader at skulle lyve, men.ville nok gøre det som en allersidste udvej

• #44   15. mar 2012 Ingen problemer her - hverken fra chefer eller kolleger.

Jeg har hjemmearbejdsplads, og har ind imellem taget en "akut" hjemmearbejdsdag pga. syge hunde (og syge børn) - har heldigvis kun mødt forståelse fra alle sider. Tager så stort set aldrig barns 1. sygedag - arbejder altid hjemmefra i stedet for - og så vinder alle parter efter min mening.

Har ikke mange sygedage, knokler som en gal, altid villig til at aflaste kolleger - så jeg ville dælme blive skuffet over manglende forståelse...

Mine hunde skal ikke ligge alene og være dårlige - under ingen omstændigheder.

Kommentér på:
At være hjemme med syg hund

Annonce