{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.162 visninger | Oprettet:

Hund tisser når den er på besøg {{forumTopicSubject}}

Kære hundeejere.. Min søde cavalier King Charles tæve på to år er begyndt at tisse i sengen, når vi er på besøg hos nogen som også har hund. Hun gør det ikke hos folk som ikke har hund ( ihvertfald ikke indtil videre!!) hun har været renlig meget længe og aldrig gjort det før!! Der er ik sket noget nyt i vores liv lige i tiden, altså tingene er som de plejer.. Derfor er jeg meget forvirret og frustreret over hvorfor hun gør det! Hun har for nylig været igennem en falsk drægtigheds periode (det er første gang vi har oplevet at hun har været falsk drægtig) og har efterfølgende domineret (humpet) sine bamser meget og faktisk også virket ret dominerende over for de hunde hun kender...
Så, kan det være en dominans ting?? Eller kan hun være stresset (i så fald, over hvad, mon)
Og hvordan får hende til at stoppe med tisseriet?? Kan jo ik have hende med nogle steder, og det har jeg altid haft.. Så det er en meget frustreret hundeejer som spørger om råd.... smiley
Kh. Sofie.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af træ stub 1.000 kr.
  • Beskæring af æbletræer 650 kr.
  • Rengøring af altan efter duer 1.160 kr.
  • Hænge en TV bænk op+ et TV 300 kr.
  • Ophæng af spejl 550 kr.
  • opsætning af Elfa skinnesystem 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund tisser når den er på besøg
  • #1   16. mar 2012 Det kan måske godt være en efterfølgende bivirkning af den falske drægtighed. At hunden tisset inde eller humper sine bamser har - og jeg gentager gerne mig selv - INTET at gøre med dominans. Jeg skriver fra nok mobil lige nu
    men smider lige et link til dig som du burde læse - samt Nete G.
    Humperi kommer som en overspringshandlinger grundet en stressende periode eller situation.. vores hvalp gjorde det da Han var 8 uger hvis vi legede voldsomt med ham og det har ikke noget at gøre med at Han vil dominere os, Han er opkørt i situationen og for at få afløb for noget at dette energi så humpede Han. Det er en god idé at stoppe adfærden og tilbyde hundene et alternativ, f.eks. at man fjerner bamsen og giver et kødben Istedet.
    Ang. Tisseriet så vil jeg når I er ude ved venner forsøge at lufte hende tit og ofte, gerne uden den anden hund i huset. Sørg for at komme ud ca. Hver time så I får brudt den vane som hun er ved at indfinde sig med.

• #2   16. mar 2012 Artikel "Afliv så de myter"

http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=378998

• #3   17. mar 2012 Synes det er meget forvirrende... Har hørt andre eksperter sige at det netop er fordi de afpisser deres territorium hvilket lederen i flokken gør... Og hvis hun så prøver at blive flokkens leder, så vil det være en af måderne! Synes virkelig det er forvirrende, for hvem siger at den artikel taler rigtigt?? Er helt med på at humpningen kan være stressbetinget og prøver også at stoppe hende i det.. Men tisseriet, er mere frustrerende for mig, da det jo er til gene for andre.. Og jeg er skide bange for at hun ikke stopper med det!! Men tænker du/i at jeg skal "renlughedstræne" = ud mange gange og ingen vand, mens de leger osv... ?? Altså tror du/ i at det er nok?? Gide råd fra andre, som har oplevet noget af det samme, modtages GERNE:)

• #4   17. mar 2012 Og en anden ting.. Hvis alle de ting i artiklen ikke er dominans, eller en måde for hunde at holde sig oppe i hierarkiet i flokken... Hvad er så tegn på dominans??

Kommentér på:
Hund tisser når den er på besøg

Annonce