{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Susanne I
Susanne I
Tilmeldt:
4. jul 2017
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 4

Hund tisser indenfor. {{forumTopicSubject}}

Det drejer sig om min hund på snart 12 år, er begyndt at tisser indenfor, næsten sammen steder, den kan være udenfor i haven, så går han ind og tisser, men mest når vi ikke er hjemme og om aften smiley
han er også begyndt, når han ligger i sin kurv at snerre af kattene, ved ikke lige hvad der sker med ham ???? håber meget jeg kan få noget hjælp. smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund tisser indenfor.
  • #2   4. jul 2017 Du må et smut forbi dyrlægen med ham. Fortæl dem hvad du fortæller os her.

  • Susanne I
    Susanne I Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 4
    #3   4. jul 2017 Hvordan kan jeg gøre det ?

  • Susanne I
    Susanne I Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 4
    #6   4. jul 2017 Undskyld jeg kan ikke helt forstå det med selv at tage en urin prøve på ham smiley han er lidt speciel smiley jeg kan ikke komme til hans tisse tøj.

  • Susanne I
    Susanne I Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 4
    #9   4. jul 2017 Tak det må jeg prøve, om det kan lade sig gøre. smiley

  • #12   4. jul 2017 Dyrlægen kan også tage en urinprøve hvis hunden ikke kan finde ud af at tisse når du står og vifter med en suppeøse smiley Men det kræver i de fleste tilfælde narkose, da der skal et kateder op i blæren gennem urinrøret.
    Har selv haft to hunde, der jævnligt skulle igennem urinprøvecirkusset i en periode. Med min tæve var det let; hun lærte i forløbet slet og ret at tisse på kommando, så var det bare at holde en kop under. Den hanhund jeg havde der skulle have taget urinprøve; klappede promte benet ned når man nærmede sig med kopper, suppeøser osv. Til gengæld så kunne dyrlægen godt lægge et kateder op i hans urinrør uden narkose; bare jeg stod ved siden af ham og fortalte ham at det var OK, så strittede han ikke imod. Men iflg dyrlægen var der MEGET langt mellem så håndterbare hunde smiley
    Håber at det bare er noget banalt som blærebetændelse din gamle hund fejler.


  • Susanne I
    Susanne I Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 4
    #15   4. jul 2017 Tak for alle svarene, har fået tid hos dyrlægen på torsdag smiley

  • #16   4. jul 2017 Dyrlægen kan sagtens tage en urin-prøve på hanhunde vha. kateter. Det har Aqui fået på et tidspunkt, da han havde en urin-vejs-lidelse for et par år siden.
    Han kom ikke i narkose eller blev bedøvet, men fandt sig fint i at stå op, og få det gjort.
    Det er vist noget mere omstændigt med tæver smiley


  • #17   4. jul 2017 Karina; Nej, det er mest omstændigt med hanhunde, fordi deres urinrører meget langt og nærmest 'ude på en omvej' inden det når blæren. Tæver har et kort og lige urinrør smiley
    Og ja, er hunden trænet i at blive håndteret og tolerant så kan man godt lægge kateder uden at bedøve den. Min dyrlæge sagde at hovedparten var man nødt til i det mindste at give noget afslappende.


  • #18   4. jul 2017 Aj hvor underligt. Jeg fik uden problemer taget på Aqui, men da jeg foreslog dem at tage på Lanka, dengang blodprøverne viste dårlige nyretal, så sagde de, at det kunne de ikke lige så nemt på tæverne, så det var ikke en mulighed uden at lægge hende i narkose, og det ønskede man ikke, for ikke at belaste hendes "system".
    Noget med, at der var lige adgang på hannerne, men at man kunne komme til at ramme forkert på tæverne, så der var større risiko? smiley


  • #19   4. jul 2017 Hvis det er blærebetændelse, så skal du hente antibiotika. Husk at du gerne vil hente det hos dyrlægen/dyrehospitalet for det bliver nogle forsikringsselvskaber ikke dækket, hvis det bliver hentet på et apotek.

  • #21   5. jul 2017 Louie har fået taget urinprøve ved kateter. Han så en smule misfornøjet ud, men det var også dét smiley og han er VIRKELIG pylret ved dyrlægen. De må ingenting!
    Han døjede med godartet forstørret prostata, som blev medicinsk behandlet. Det viste sig ved at han "tabte" store søer af tis indenfor


Kommentér på:
Hund tisser indenfor.

Annonce