{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

HJÆLP til hvilken race. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg synes at det er fornuftigt at få hund nr. 2 (blot min egen mening)

Men jeg aner simpelthen ikke hvilke...
Det skal siges at jeg har den dejligste miniature langhåret gravhund, som ELSKER alle andre hunde og mennesker.
dette er en han.

Jeg bor i en lejlighed på 50 kvm, bor tæt på skov, søer osv. så gåture mulighederne er gode.

Jeg har et par racer i tankerne, er det noget i gider kommentere på, om det ville være synd den er i en lejlighed, om den gør meget osv.

- berner sennen
- samojede/samojedespids
- chow chow
- islands fårehund
- australsk hyrdehund (mener jeg den hedder)

Som i kan se kan jeg godt lide lidt bamse hunde, og det der er lidt vigtigt for mig er at den større end min gravhund.
I må meget gerne komme med forslag til andre racer, men det er vigtigt for mig at vide højden på dem, så jeg ved hvad jeg har med at gøre smiley

Håber i vil hjælpe mig.

Mange hilsner
Cecilie og Max smiley


Kommentarer på:  HJÆLP til hvilken race.
  • #3   16. mar 2012 Hvilken etage bor du på? Berner og samojede skal bæres op af trapper det første år. Ingen af de to fortjener liv uden have. Samojed fælder meget og gøer også meget. Vælg en mindre race, det er mit bedste forslag.

  • #4   16. mar 2012 alle de racer du nævner, skal bruges til noget. Hvilken træning vil du gå til?

  • #5   16. mar 2012 Når man ser de racer du overvejer, lyder det som om du går efter racerne på grund af deres udseende. Det er en farlig måde at vælge race på. 5 racer har meget forskellige temperamenter.

  • #7   16. mar 2012 Jeg vil også sige at du skal lytte til Jespers råd...

    det er vigtigere at du finder ud af hvad du kan byde hunden, derefter hvad du stiller af krav til den race du kunne tænke dig... og så ud fra de kriterier finde dig nogle racer der kunne passe denne profil du har skabt...

    At vælge racen på udseendet kan være en meget fatal fejl at lave, så du skal granske dig selv og dine tanker, ideer og krav... ud fra det skal du vælge de racer der kunne passe

    Held og lykke med at finde din hund nummer 2 :O)


  • #8   17. mar 2012 Jeg synes også du lige skal tænke på at den du har nu er en ret lille hund og en kæmpe bamse der lige rammer forkert med en pote i leg kan altså gøre meget skade på den lille :-((

    Og vil din lille gravhund overhoved have glæde af så stor en hund, deres lege vil jo aldrig blive jævnbyrdig på nogen måde. og så er 50 m2 altså ikke meget til 2 hunde især hvis den ene bliver meget stor, jeg har selv boet i en lejlighed på samme str med 2 hunde og 3 katte og det blev altså hurtigt for trængt for mig, så jeg valgte at finde noget større at bo i med have så dyrene fik noget mere plads at lege på.


Kommentér på:
HJÆLP til hvilken race.

Annonce