{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.899 visninger | Oprettet:

Erfaring med tilskud til HD hund {{forumTopicSubject}}

Ja jeg fik desværre den hårde dom i dag at Fluffy har D hofter hvor den ene ligger tæt på E, så hun skal jo igang med en masse tilskud, dyrlæge sagde Glukusamin og olier med omega 3 osv i..

Jeg fik anbefalet Hokamix Gelenk+

Men har også kigget lidt på det her ReVet mod gigt og ledproblemer http://www.mypets.dk/shop/revet-tilskud-til-3255p.html

Er der nogen der har erfaring med dette??

Og hvilken type olie vil i anbefale til en hund med HD, vil lige sige hun også har multiallergi og dårlig lever...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med tilskud til HD hund
  • #1   19. mar 2012 Ester C ( C-vitamin )

    Prøv at google ester C for dogs - Så er du ikke itvivl om at det er det eneste Fluffy skal have og så en lækker olie her bruger jeg selv Grizzlys.


  • #2   19. mar 2012 Christina, hvad skal man bruge C-vitamin til - det er hundens led der skal styrkes.
    Glucosamin og Chondroitin er gode hjælper til en hund med HD. Vi har brugt FlexVital med gode resultater. Hokamix Gelenk indeholder også begge tilskudskilder.
    Det jeg savner hos ReVet er en ingrediensoversigt, jeg kender ikke selv midlet.


  • #3   20. mar 2012 C-vitaminer styrker imunforsvaret.. Det er ikke dårligt, men ikke brugbart som sådan..

    B-vitaminer styrker hud, negle og pels

    E-vitaminer styrker muskelopbygning - dette kan du bruge, men det bruges kun 1-2 mdr. gives med selen og et antioxidant, fåes mest til heste..

    Er du interesseret i E-vitaminen, så kan du købe af mig, jeg har købt et kg, og må jo kun bruge det 2 mdr, og han får ½ tsk om dagen... der er alt rigeligt, bruger ikke engang det halve inden vi stopper igen,
    - Det er billigt billigt, så måske du selv bare køber en bøtte, så er du fri for fragten =)
    -- ca 200 kr for det kg, det er et billigt tilskud =)

    E-amino fra BlueHorse, super super =)

    .. og *kram* Har selv en ko med D og E, det er verdens hårdeste bested at få når man kigger på røntgen =,(
    Glukosamin, msm og cond... *etellerandet* hjælper til at holde ledvæskerne smidige, at ledet bevæger sig ubekymret.
    - dette gør at status ikke forværres af gigt og lignende..

    Hybenpulver, aske (ja, men det siger forskningen altså) og omega3 olier er også pragtfulde


  • #4   20. mar 2012 Tak for jeres råd..

    Begge mine hunde får allerede c vitamin så nej det hjælper altså ikke på ledet *GG*

    Nina Hybenpulver bruger vi også på hestene og det er super smiley

    Men er lige pt i tvivl om jeg skal vælge Hokamix gelenk eller Luposan Gelenk, kan se der er forskel i indholdet men det er jo en jungle det her :-(((


  • #5   20. mar 2012 laver lige en bm så jeg ikke skal lede *LOL*

  • #6   20. mar 2012 Hvad du bruger af de forskellige er faktisk op til hunden..

    Som foder er det meget individuelt hvordan en hund optager tilskudne, hvordan kroppen tager imod det - så egentlig må du prøve dig frem, følge din mavefornemmelse og tage den derfra =)


Kommentér på:
Erfaring med tilskud til HD hund

Annonce