Diskusprolaps og tilskud? Erfaring søges... Diskusprolaps og tilskud? Erfaring søges...
Hej igen
Min hund har nu fået konstateret diskusprolaps, men på grund af mange årsager, kommer han ikke igennem en operation. Han skal smertedækkes og igennem genoptræning. Derfor søger jeg erfaringer fra andre der giver tilskud i forbindelse med diskusprolaps.
Skriv alt hvad I har prøvet og hvad I synes har virket bedst. Dyrlægen har pt udskrevet Rimadyl og CBD olie mod smerterne og så starter genoptræningen snart.
Tak ??
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Min puddel har en diskusprolaps og kunne heller ikke opereres.
Han får ingen tilskud og er smertefri den dag idag.
Baby går til kiropraktor, og det har redet hans liv.
Baby er nu igang med genoptræning og klare det til UG!
Du stiller bare alle de spørgsmål du har
mar 2019
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
Hvordan var han smertemæssigt, altså havde han mange smerter og hvornår startede I genoptræningen?
Og hvad var hans symptomer?
Tak for svar!!
mar 2008
Baby ville ikke hoppe op og ned fra møblerne. Så jeg besluttede at få ham til dyrlægen. Jeg fik et chok da jeg så hans røntgen billeder.
Derefter blev vi henvist til anicura i Århus, hvor Baby blev CT scannet. Han fik lagt en blokade og planen var så at han skulle opereres.
Desværre sidder Baby's diskusprolaps for tæt på nerverne til bagbenene og han vil ret sikkert blive lam hvis de ville operere ham.
Han fik lagt blokader hver 3. Uge, men det virkede ikke optimalt. Baby var stadig træt, stille og ville ikke hoppe i sofaen og sengen.
En enkelt dag havde han så ondt at han knurrede og bed hvis jeg rørte området.
Så jeg fandt en kiropraktor, med dyrlæge uddannelse som kiggede på Baby.
Og det var et mirakel!
Baby fik glæde i øjnene igen og er nu glad og livlig. Han har været ved kiropraktor 2 gange, og det har redet hans liv. Han skal til kiropraktor igen i december.
Han har fået lidt nerveskader i det ene bagben men det arbejder vi på.
Jeg stimulere Baby's nervebaner hver anden dag, med en elektrisk neglefil og det hjælper.
Derudover går han til waterwalk en gang om ugen Ca, hvor han samtidig får en laser behandling.
Baby løber på stranden med sine venner, han leger med mine 2 andre hunde og han er hopper 8/10 gange selv op i seng og sofa. Han siger selv til, hvis han har brug for hjælp.
Der skal en del mere til nu, før han bliver overanstrengt.
Selvfølgelig skal jeg stadig tage lidt forholdsregler, men Baby har fået et godt og aktivt liv igen
mar 2019
Jeg håber vi kan komme så langt som jer, desværre udvikler det sig bare værre og værre. Prøver en kiropraktor (dyrlæge udd) sim dig, og håber på det giver fremskridt.
mar 2008
mar 2019
Diskusprolaps og tilskud? Erfaring søges...