1.261 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Japansk spids tisser inde, protest ? Japansk spids tisser inde, protest ?

Hej alle hundemennesker!
Min 2 1/2 år gamle han japser, kan til tider stadig finde på at tømme blæren indenfor i min lejlighed, hvis han er hjemme alene mere end 8 timer ad gangen. det sker måske hver 3 mdr. er det normalt ? - evt protest ?

Når mine forældre passer ham, er han sammen med en anden hund, 2 katte og har en kæmpe mæssig stor grund at lege rundt på, have på 1500 m2. men hvis han er alene hjemme, hvis mine forældre går i 20 min, for at gøre et lille ærinde, pisser han på deres trægulv, samme sted, HVER gang. også selvom de er hjemme, så kan han stadig finde på at tisse, selvom han lige har leget rundt med pind eller bold i haven i 45 min. hvad er der galt ? hva kan jeg gøre, da det er et stort problem for mig.
han får 4 gåture hver dag, af 30 min ad gangen-

Hilsen en fustreret hundeejer smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Japansk spids tisser inde, protest ?
  • #1   20. mar 2012 En hund tisser aldrig i protest. Husker du at rense de steder han tisser henne af med rodalon?

• #2   20. mar 2012 Min hundetræner siger, at en hund sagtens kan tisse i protest.
    Bl.a havde jeg et problem med, at Nanna ALTID tissede når jeg gik af trappen op ovenpå. Uanset om det bare var et par dråber. Hvis jeg ikke kom ned når hun peb, så tissede hun. Det var her jeg rådspurgte min træner.

Nicolaj: Bare fordi den har været ude i 45 minutter og lege er det ikke ens betydende med, at den tisser ordentligt af. Nanna kan sagtens ungdå at tisse på en hel gåtur, fordi der er så mange spændende ting, og så snart vi kommer hjem i haven tisser hun. Hvor tit passer dine forældre ham? Jeg havde nemlig også problemer med, at min hund aldrig tissede hjemme, men næsten altid tissede i andres hjem (Folk troede simpelthen ikke hun var renlig), og det afhjalp vi ved at starte renlighedstræning hjemme ved dem, hvilket vil sige ud når den har spist, leget og sovet, og ellers en gang i timen. smiley

• #4   20. mar 2012 For at hunde skulle kunne gøre noget i protest, skulle de være i stand til at tænke abstrakt og det kan de altså ikke. Den tisser sikkert bare fordi den ikke kan holde sig længere, og den kan måske lugte at den har tisset der før.

• #5   21. mar 2012 Min tanke er osse som Karing nævner, at han ganske enkelt ikke kan holde sig længere, når du er længe væk. Hunde tisser ikke i protest!

Hvad gør dine forældre rent med når han har tisset inde? At han vælger samme sted hver gang, kunne tyde på at det stadig lugter af tis (altså nok til at en hundenæse kan opfange det). Mange rengøringsmidler tager ikke lugten godt nok til at en hund ikke kan lugte det mere, og nogen indeholder ammoniak, hvilket heller ikke er optimalt, når man har hund der har tisset
    Prøv at bruge rodalon, det fjerner lugten, osse for en hundenæse.

Det er muligt at han ikke er helt tryg ved at være alene hos dine forældre -det kan trænes, så sammen med rengøring med rodalon hvis der sker uheld, skulle han nok kunne lære at lade være med at tisse inde

Kommentér på:
Japansk spids tisser inde, protest ?

Annonce