12.799 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

Puggle i DK / Jylland !!! Puggle i DK / Jylland !!!

Hej....
Jeg ville høre om der er nogle herinde på galleriet der har erfaring med Puggle - racen ? Vi har besluttet os for at det skal være den hund vi vil have og vi har læst os grøn og gul på nettet smiley Men kunne da være rart at høre fra nogle der har erfaringer med den race . Og er der nogen der ved hvad det kræver hvis man valgte at købe hunden i tyskland ? Herhjemme er racen ikke så udbredt endnu ...
Takker for svar og indlæg smiley

Med venlig hilsen

Frank

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puggle i DK / Jylland !!!
  • #1   20. mar 2012 Hvad silvan er en Puggle?

• #2   20. mar 2012 Det er ikke en race. Det er en blanding mellem to racer med et forsøg på et catchy navn.

• #3   20. mar 2012 Det er en af de nye smarte "designerracer" hvor man har blandet en Beagle og en Mops.....

Derfor vil jeg ikke kalde den en race, da det kræver MANGE års opdræt af få en race med dertilhørende raceegenskaber og kendetegn, der ikke afviger for meget.

Erfaringer kan jeg ikke give meget af, men hvis du vælger at købe fra udlandet, skal du have en importtilladelse fra fødevarestyrelsen

• #4   20. mar 2012 Det er jo bare en dyr blanding med et fancy navn

• #5   20. mar 2012 Ja men det er det navn racen har fået..... eller blandingen om man vil ( Beagle / Mops )...;-) Så vidt jeg ved er den registreret i USA hvor den stammer fra... men ikke i europa.... anyway... tak for oplysningen med fødevarestyrelsen....;-)

• #6   20. mar 2012 Frank

Den er ihvertfald ikke reg. i AKC (USA) Som er den største og mest anerkendte klub derovre..

• #7   20. mar 2012 Beagle er en race for de få. Prøv at læse lidt om den. Den er egenrådig, jagtlysten og kan sjældent gå uden snor pga. de intakte instinkter.

Jeg fatter ikke hvorfor racerne skal blandes. De fungerer fint alene.

• #8   20. mar 2012 Undskyld mig, men har du sat dig grundigt ind i begge racer? Mener du virkelig at det er en god ide at blande en jagthund med en selvskabshund? Det kan give en hund med alvorligt kuk i kasketten, på den rigtig dårlige måde. Fysisk kan det også gå hen og blive et mareridt. Mopsen især er disponeret for en hel del arvelige sygdomme og tænk hvis afkommet får mopsens krop og beaglens sind/ motionsbehov. Det er altså dyreplageri.

• #9   20. mar 2012 Hvis man absolut skal blande, kunne man så ikke blande racer der rent faktisk passer sammen?!

• #10   20. mar 2012 Øøøøhhhh Anne Julie jeg vil sgu ikke blande noget.... ejer jo ikke engang en hund endnu... ????? Jeg spørger bare ind til racen da jeg sys den interesserer mig og det kunne være et muligt valg. Og som jeg skriver har jeg læst en hel del om den men leder efter personlige erfariinger med racen..... derfor indlægget....

• #11   20. mar 2012 M&R.... nej den er ikke anerkendt race derovre kunne jeg se.... men det er der den vist stammer fra .... men tak for svaret smiley

• #12   20. mar 2012 Frank; Du vil have en blanding, som er blandet sammen af racer, som ikke fungerer sammen.
    - Og det er /stadig/ ikke en race, det er en blanding.

• #13   20. mar 2012 Jep sorry jeg bruger de forkerte udtryk ... Er klar over det er en blanding ... Åbenbart ikke plads til begynder formuleringsfejl her i hundeverdenen smiley jeg vil egentlig gerne bare vide om der er nogle der har erfaring med en puggle ... Beagle mops blanding... Så det kan hjælpe på at danne et samlet indtryk og en evt beslutning ...

• #14   20. mar 2012 Jeg har mødt en og den var skingrende sindsyg med totalt modsatrettede instinkter og dårligt helbred.

• #15   20. mar 2012 Frank... jo der er plads til masser af fejl... :-))) det kan let misforståes, når det hele er på skrift.... størstedelen herinde ønsker at hjælpe dig.

Ang. racen, så har jeg mødt et par stykker i New York... og de virker søde.... men som de andre nævner, så er det altså en spøjs blanding... og mange vælger den kun pga udseende.. og er slet ikke klar over, hvad man har blandet. Som sagt så døjer mopsen med rigtig meget sygdom.. og det forsvinder ikke ved at blande den med en beagle... det er to vidt forskellige racer, når det kommer til aktivitetsniveau... alt dette gør at jeg også synes det er en unødvendig blanding.... så jeg ville nok finde en race, som kan passe ind i familien.

Hvad ønsker i... tænker hvad kan i tilbyde en hund...?

• #16   20. mar 2012 Tak Anna Julie smiley

• #17   20. mar 2012 Louise & Elmo ...
    Vi søger en mindre hund. Og ja i forhold til den puggle blanding faldt vi for udseendet. Har ikke kunnet finde meget på dansk om den. Fandt en kennel der opdrætter den herhjemme men der stod ikke noget om sygdomme. Har jeg så fundet på en amerikansk side hvor de nævner øjenbetændelse og hofte problemer. Men på alle sider skriver de at den er kærlig og lydhør og en god familiehund. Og det søger vi ... Også derfor jeg spørger ind til personlige erfaringer så der evt kommer en anden vinkel på.
    Ja hvad kan vi tilbyde. Jeg mener vi har tiden og vi har de fysiske rammer. Stor have og bor op af skoven. Vi er en aktiv udefamilie så luft og motion får den nok af smiley
    Og tak for svaret smiley

• #18   20. mar 2012 Hvad med en renracet mops? (Fra en ordenlig opdrætter der tester for sygdomme, naturligvis)

• #19   20. mar 2012 OK.. jeg kan godt sætte mig ind i det med udseendet... er selv faldet for en race med karakteristisk udseende.. men en ting er udseendet.... og noget helt andet er jo hvordan hunden er.

En beagle er en jagthund, og det fjerner man ikke ved at blande den med mops.. at der ikke står meget om sygdom betyder ikke, at det er en rask blanding. Mops døjer meget med huden, luftvejene, hofterne, patella og øjnene... og igen en blanding gør den ikke mere sund.

Grunden til det er en lidt mærkelig blanding er jo som de andre nævner, at man finder på at blande en udpræget jagthund med en selskabshund.... så derfor spørger jeg, hvad i ønsker af hunden..

Det gode ved at vælge en race er, at i kan vælge en god avler... og få den hund i regner med... med blandinger ved man aldrig, hvad man ender med. Mange hunde er kærlige og lydhør... og vil nu ikke ligefrem kalde en Beale for lydhør smiley

• #20   20. mar 2012 Og mopsen er også disponeret for deform rygsøjle.

• #21   20. mar 2012 Skulle lige til at sige det.
    En beagle er ikke en hund, du evt. kan slippe fri en skov, for får den færten af et eller andet, ja.. så er den væk o.o

• #22   20. mar 2012 Nej det er den langtfra ... Har et vennepar der har en smiley mops er ikke lige en race vi er faldet for .... Vi vil gerne have en mindre hund, gerne korthåret, der er egnet som familiehund. Og udvalget er stort, nærmest uoverskuligt.... Men vi opsøger, læser, kigger og spørger / tager imod råd indtil vi har fundet den rigtige smiley

• #23   20. mar 2012 Vil heller ikke have en beagle .... smiley men hvis instinkterne træder så kraftigt igennem i en puggle så er det jo heller ikke sagen ....

• #24   20. mar 2012 Hvis mops ikke er jer, så ville jeg gå udenom en blanding af den...

Igen... så findes der så mange hunde.. har i børn... en ting er at gå tur med hunden... har i interesse i træning... hvor krævende en hund ønsker i...??

Og det lyder godt, at i opsøger, læser osv... hellere gøre arbejdet ordenligt, så i ender med den rette hund.

• #25   20. mar 2012 Du vil hverken have en mops eller en beagle.. Er det så ikke dumt, at du vil have en blanding af de to?
    - For altså.. det vil blive en hund, som har noget fra begge racer. Hvad de ting er, det ved du ikke, før du har haft den i en del tid.. o.o

Hvad med en dansk/svensk gårdhund? Nu ved jeg ikke liiiige så meget om dem, men ved, at de er aktive, små og korthårede hunde..
    Sidder lige og tænker på en, der måske passer bedre, lol.

• #26   20. mar 2012 Frank.. det er jo det med en blanding.. man kan ikke sige, hvad man ender med... en Beagle i en Mopsekrop er altså ikke sagen...

• #27   20. mar 2012 Jeg ville også holde mig fra blandingen. Er enig med mange af de andre i at det ikke er en særlig god blanding mht. hvilke modsatrettede egenskaber de tilsammen indeholder.

Vil meget gerne give nogle tips til racer i kan undersøge, men kunne godt tænke mig at høre om hvad i vil med hunden ?
    Og hvilke nogle egenskaber i godt kunne tænke jer i en hund ?

• #28   20. mar 2012 Hm. Har i læst om Boston Terrier? De ligner lidt den blanding der, men ved ikke så meget om den, udover at den er lille..

• #29   20. mar 2012 griffon petit brabancon.... en skøn lille hund...

og kunne nævne mange fine racer... men det er lidt svært... skal den være helt korthåret??

• #30   20. mar 2012 Hvad med en cavalier king charles spaniel (vær obs. på helbredet) eller bichon frisé?

• #31   20. mar 2012 Boston Terrier.. også en fin en smiley

• #33   20. mar 2012 PS. Vi er pænt mange herinde der har viden om forskellige racer.
    Prøv evt. at lave en ny tråd med det i ønsker af hunde, hvilke krav i har, og hvad i kan tilbyde hunden smiley

• #34   20. mar 2012 Hov havde overset det med pelsen.

• #35   20. mar 2012 Pug er mops og beagle.. ja..
    Så satte de pug og gle sammen; Puggle.

• #36   20. mar 2012 Mops hedder Pug på engelsk.. og Beagle... det bliver til Puggle...

• #39   20. mar 2012 Ja... men opfindsomme må man sige... tænk at man laver blandinger kun ud fra udseende...

• #40   20. mar 2012 Denne racevælger synes jeg faktisk er ok http://www.canis.dk/oppdretter/rasevelger.php?mid=126&s=11

• #42   20. mar 2012 Haha .... Ja ... De er tossede ... Nå ... Ja den skal helst være korthåret og en mindre hund. Vi vil ikke bruge den til udstilling eller avl. Den må gerne være lydhør og ikke have et voldsomt temperament. Den er tænkt som selskabshund hvis man kan kalde den det. Vi er en familie med 2 mindre børn og vi kan tilbyde den masser af
    motion og uderum. Vi har kigget på parson russell og Jack russell før i tiden Men instinktivt er det jo også jagthunde.... Hmm ... Har i forslag så skriv det gerne. Så tjekker jeg dem ud i morgen smiley

• #43   20. mar 2012 Jack russel terrier / parson russel er skønne hunde. Men det er bestemt ikke en lille nem hund, det samme gælder i øvrigt cairn terrier og west highland white terrieren.

• #44   20. mar 2012 Som sagt var der ikke noget negativt at læse on puggle blandingen før jeg fandt en amerikansk side . Så derfor var den jo både perfekt af udseende og sind ... Men takker for rådene. Det har da givet et helt andet perspektiv. Det hele skal jo passe sammen .... Køber jo ikke en hund jeg sys er flot hvis sindet ikke er ok .... Og omvendt jo heller ikke smiley

• #47   20. mar 2012 Er opvokset med Jack russell i hjemmet så dem kender jeg... Men også andre forhold. Stor gård på landet og en far der er jæger.... Der føler den sig godt tilpas smiley

• #48   20. mar 2012 Opfattede jeg heller ikke sådan Team Talkative smiley

• #50   20. mar 2012 Hvad med en fransk bulldog? Jeg har en JRT og et barn, jeg går på jagt med ham og vil ikke anbefale racen til børnefamilier for det er en race som kræver meget af ejeren.

• #51   20. mar 2012 Fransk Bulldog tiltaler os ikke i forhold til udseendet ... Men tak for tippet ...

• #52   20. mar 2012 Hvad med en Basset hound? Men den er måske for tung...?

• #53   20. mar 2012 Dansk svensk gårdhund ?

• #54   20. mar 2012 Anne Julie. Jeg vil ikke anbefale en bassethound (eller en blodhund) som begynder hund.
    En mops er nok et bedre valg. En blanding mellem så forskellige racer som mops og beagle, vil jeg holde mig fra.

• #55   20. mar 2012 Jeg tror jeg vil kigge lidt nærmere på en shar pei, welsh terrier og irsk terrier i morgen ... Igen ... De lyder spændende men skal undersøges smiley

• #56   21. mar 2012 Mange tak for det fine svar / info Mette A ...:-)

• #57   21. mar 2012 Milo leger med sådan en blanding, puggel, i den lokale hundeskov. Den virker ret normal og har ingen sygdomme eller defekter. Den er vist 1 år gammel. Udover det ligner et misfoster, så virker det som en god rolig hund. Den leger godt med de andre hunde og har en god fysisk. Jagtinstinktet kommer man selvfølgelig ikke udenom. Og de kan ikke slippe den løs nogle steder udover den indhegnede hundeskov.

• Sabrina
    Sabrina Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #58   17. sep 2012 Hvor er det dog forfærdeligt at læse dette forum.

Jeg har selv en puggle og han er den dejligste hund. Beagle når vi er i skoven (dog kommer han når jeg kalder) og mops hjemme på sofaen.. Har ingen sygdomme og elsker børn, voksende og alle hunde...

Hunde er hvad man træner dem til, så hvis I skal sige noget dårligt, så må det være ejer og ikke hunden.

Det gode ved blandingen er jo netop at man slipper for mopses vejrtrækningsproblemer...

• Sabrina
    Sabrina Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #59   17. sep 2012 Hvor er det dog forfærdeligt at læse dette forum.

Jeg har selv en puggle og han er den dejligste hund. Beagle når vi er i skoven (dog kommer han når jeg kalder) og mops hjemme på sofaen.. Har ingen sygdomme og elsker børn, voksende og alle hunde...

Hunde er hvad man træner dem til, så hvis I skal sige noget dårligt, så må det være ejer og ikke hunden.

Det gode ved blandingen er jo netop at man slipper for mopses vejrtrækningsproblemer.
    Til Louise, har du set en MOPS, det er et misfoster som er avlet til at lide. Kig på min hund og sig at han ligner et misforster, nej vel!

• #60   17. sep 2012 Kan godt lide at emnet er over et halvt år gammelt og vi ikke engang kan se din hund, for den er ikke oprettet.
    - Vejrtrækningsproblemerne er jo så kun en ud af en million ting, en mops kan fejle.

• #61   17. sep 2012 Min veninde har en Puggle. Og den er så vidt jeg kan bedømme sød, god med andre hunde og lærenem. Hun har i hvert fald ikke problemer med den smiley Men den er blevet større end hun regnede med, man kan ikke se, at der er mops i den, udover måske lidt i hovedet. Så hvis du regner med at få en mops størrelse, så er det vidst ikke der du skal tage chancen, du risikerer at ende med en større hund end du troede eller har plads til smiley

Det er den lille/brune her ved siden af Spooky:

profilbillede
  • Beatrice K
    Beatrice K Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #62   6. nov 2013 Jag har en Puggle, PERFEKT med andra hundar, stor som en tibetansk spaniel. bästa hunden jag har haft!

• #63   6. nov 2013 hvorfor hiver du en tråd frem som er over et år gammel?

• #64   6. nov 2013 Fik du træng til at skrive i en 1,5 år gammel tråd!

• Anne Mette S
    Anne Mette S Tilmeldt:
    jan 2022

Følger: 1 Svar: 1
    #65   17. jan 2022 Kan godt se dette er en gammel tråd... Så tænkte om der var nogen der havde gjort sig nye erfaringer med denne blanding?

• #66   17. jan 2022 Altså dem jeg har mødt har, for de flestes vedkommende, haft adfærdsproblemer og allergi.

Men altså jeg tænker jo heller ikke at den blanding bliver lavet af anden årsag end penge....

Og så har de haft en akut mangel på charme, hvilket undre mig blandingen taget i betragtning. Og ja, charmedelen er 100 % en smagssag. smiley

• #67   17. jan 2022 Jeg kender én. Ejer fik den fra et internat, og jeg forstår ved gud godt, hvorfor tidligere ejer gik af med den. Ny ejer har ikke formået at gøre noget som helst ved hundens problemer.

Den gør. Og gør og gør og gør. Uanset om den står, går eller løber, om den er inde eller ude. Non-f*ing-stop!

Den har allergi, hvilket betyder at den, på trods af allergivaccine, lægges i narkose et par gange om året, for at få renset ører. Den har dårlige tænder, og som bonus har den dårlige albuer. Til gengæld kan den slet ikke med andre hunde, og går totalt bersærk hvis den ser en anden hund.

Vi har haft nogle fransk bulldog x beagle igennem klubben, og en enkelt har været sådan ok. Resten har været lidt for aktive og alt for deforme, til at have en krop, der kunne følge med aktivitetsniveauet.

Vil man absolut have en blanding, så gå efter racer med egenskaber og fysik som matcher. Så altså en blanding mellem nogle selskabshunde. Eller en blanding mellem nogle støvere. Eller en blanding mellem nogle slædehunde. Men hold det inden for samme type hund, så man ikke får lavet en hund med egenskaber der modarbejder hinanden, eller med en krop der er for syg, til at rumme det energiniveau, hunden får.

Kommentér på:
Puggle i DK / Jylland !!!

Annonce