1.262 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

cavalier.DKK/DRU cavalier.DKK/DRU

har et spørgsmål

kigger på en cavalier, voksen,

men jeg vil gerne vide om det kun er dkk der dur,eller om dru også er iorden?

hvad er forskellen?

jeg mener at ha hørt at kun dkk tjekker for alle de sygdomme cavalieren døjer med,er jeg galt på den?

jeg smutter snart,men kommer på igen i aften,skal på sygehuset,til min mor :O(

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cavalier.DKK/DRU
  • #1   25. mar 2012 Nu er jeg kun til DKK, så det anbefaler jeg altid også selvom jeg ikk kender racen.

I DKK har de hundewebben, så har du kig på et bestemt kuld, kan jeg tjekke forældrene og linierne bag for de sygdomme de er tjekket for. Den mulighed har man ikke i DRU, der skal du bede opdrætteren om at måtte se sundhedsresultaterne.
    Ved eks HD kan man i DKK tjekke linierne bag og man har et index for HD der siger noget om, hvorvidt den enkelte hund ligger over eller under gennemsnittet for racen.

Men altså, skal jeg tjekke noget for dig gør jeg det gerne, hvis du kigger på DKK hvalpe.

• #2   25. mar 2012 det er en voksen cavalier,og hun er dru....troede indtil for 5 min siden at hun var dkk.....

• #3   25. mar 2012 har lige fået af vide at hunden er efter dkk forældre, og begge forældre er tjekket,så skulle det jo være iorden :O)

• #4   25. mar 2012 Nej det er slet ikke sikkert det er i orden, to DKK hunde laver ikek pr automatik perfekte hvalpe.

Men jeg kan tjekke forældrene, hvis du får deres stambogsnumre, så kan jeg se, hvad de er tjekket for.

• #5   25. mar 2012 ... hvad er den hund tjekket for som du påtænker at købe?

• #6   25. mar 2012 At forældrene er tjekket er ikke nok. Du skal også kende deres status.

Når nu det er en voksen hund, så vil jeg da foreslå dig at få den hjertescannet inden køb.
    Der er jo ingen grund til at købe en allerede syg hund. Selvom den måske ikke viser nogle symptomer endnu, kan den sagtens have hjertefejl.

• #7   25. mar 2012 Kathrine
    Eftersom begge forældre er DKK giver det jo samme mulighed for at tjekke sundheden bagud.
    Jeg ville dog også selv foretrække DKK, fordi det giver bedre og flere muligheder, hvis man en dag ikke synes det er nok at hunden "bare" er familiehund. Tænker her avl og udstilling. Prøver kan man jo sagtens gå til uanset tavle eller ej.

• #8   25. mar 2012 Det du skal sikre dig det er, at forældrene er hjertescannet, og at resultaterner for disse er en god kombination i den parring der er foretaget.
    Så skal forældrene være DNA testet for EFS of CCS. Her er det vigtigt at de enten er fri, eller kun én af forældrene er bærer af genet.

Derudover er Patella resultater og øjenslysning også noget man kigger på.

Jeg ville som køber stille mig undrene overfor hvorfor begge forældre er DKKer og hunden så i DRU??
    Det ville jeg udne tvivl spørge til, for det kan jeg ikke se hvilke gode begrundelser der kan være for det.

• #9   25. mar 2012 Hej Alle
    Kan fortælle det er min hund der er snak om som jeg oprettet en tråd om igår fordi jeg er i tvivl om nogen overhovedet vil tilbyde hende et hjem hun er endnu ikke sat til salg men Joan skrev til mig ud fra tråden smiley
    det eneste jeg vil er og finde Bella et rigtig godt hjem da jeg ikke selv kan beholde hende jeg prøver ikke på og skjule noget overhovedet har derfor også lagt hendes "problemer" på bordet med det samme og jeg vil give ret i at det jo kan være sælger i tidernes morgen har sagt ting til mig som salgs trick det ved jeg intet om og kan derfor også kun sige hvad jeg har fået afhvide og at jeg intet kan bevise.
    Bella skal bare have et godt hjem hos en familie der vil elske hende tros hendes "problemer" om hun hade dkk eller dru stamtavle betød ikke noget for mig da jeg købte hende til mig og familien.
    jeg skal bare finde det helt rette hjem til hende da det er super hårdt for mig og derfor vigtigt for mig det er den helt rette familie

• #10   25. mar 2012 Hvad har din hund af problemer?

• #11   25. mar 2012 jeg tror på at bella er en dejlig hund, og jeg vil helt sikkert gerne give hende et rigtig godt hjem, jeg var bare nervøs for om forældrene måske ikke var tjekket og jeg måske ville få en hjertesyg hund, men vi har jo talt om det,linda,og jeg vil meget gerne komme og se bella på søndag,som vi har talt om :O)

• #12   25. mar 2012 Joan: jeg synes det er rigtig godt du er opmærksom på de sundhedsmæssige problematikker racen er udsat for. For selvom det ikke er en hvalp, er det vigtigt at tjekke baglandet (altså forældrene og anerne længere ude) forhold til sundheden, så man ikke ender med at knytte sig til en hund der ikke har så mange år i sig.

• #13   25. mar 2012 ja,tak skal du ha.

en her inde fra ,har været så sød at tjekke forældrene på dkks hp og de er desværre ikke tjekket for noget som helst :O(

• #14   25. mar 2012 Beklager at sælger ikke har været erlig over for mig det træls sådan noget.
    forstår godt hvis du vælger og kikke efter anden hund Joan det helt okay smiley

• #15   25. mar 2012 jeg vil da stadig gerne have bella,vil bare gerne ha hende tjekket :O)

• #16   25. mar 2012 jeg syntes bare at 3000kr er lidt meget,når hun ikke er tjekket for noget,det hele er så usikkert

• #17   25. mar 2012 men hvis forældrene ikke er tjekket for noget, så kan hunden da heller ikke have DRU stamtavle??

• #18   25. mar 2012 Jo det kan den godt og det har hun

• #20   25. mar 2012 hun er jo 19 mrd,så det kan hun godt,men jeg har valgt at købe hende og så får jeg hende selv tjekket.....

• #21   25. mar 2012 Nu har jeg ikke lige læst alle de andre svar smiley
    Min gamle cavalier var en DKK. Aldrig har jeg oplevet en hund med så mange problemer (allergi, øjne mm.) og der var ingen hjælp at hente fra opdrætteren.
    Min nye er DRU. Hendes opdrætter er fortaler for at man får nogle krav i forbundet, så Saphiras forældre er helt tjekket igennem.
    Jeg er helt ligeglad med hvad der står på tavlen. For mig var det opdrættet generelt og sundheden ved forældrene der afgjorde det.

• #22   25. mar 2012 Jeg ville ikke turde købe en voksen cavalier uden at den var hjertescannet og det kan man faktisk få gjort på kvl uden beregning hvis der ikke skal måles en nøjagtig prolaps op, det er bare at kontakte Lisbeth Højer som man kan finde oplysningerne på inde på cavalierklubben.dk

• #23   26. mar 2012 hvad er kvl?

• #24   26. mar 2012 KVL er det gamle Landbohøjskolen, som nu ikke hedder KVL mere men LIFE:

http://www.life.ku.dk/

• #25   26. mar 2012 Københavns veterinær landbohøjskole. Nogle kalder det også LIFE.

Det er landbohøjskolen på Frederiksberg, der sidder Lisbeh Højer som scanner Cavalierens hjerte.

(link fjernet)

• #26   26. mar 2012 nå, kan se jeg var for langsom. XD Mette var lige det hurtigere på tasterne. smiley

• #27   26. mar 2012 Jeg bliver kaldt LYNET.........*GGGG*

• #28   26. mar 2012 Heh... så skal i opleve hende Mette lynet Liv(f)e ;o))

• #29   26. mar 2012 *LOOOOOOOOOOOOL*. Så er der squtte meget lyn over mig........

• #30   26. mar 2012 der er ski langt til københavn fra nordjylland,desværre

Kommentér på:
cavalier.DKK/DRU

Annonce