{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

Er der marked for en ny bog om hunde? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg går med en lille ide...

Jeg har tænkt på at det kunne være sjovt at skrive en bog til hundejere.

Bogen skal være letlæselig, og meget opstillet i punktform, så den bliver vældig overskuelig.

Den skal henvende sig til folk der både er førstegangsejere, men også folk der har brug for gode råd om indlæring til alt muligt.

F.eks. det "perfekte" indkald, sit, dæk, diverse trick, plads, fri ved fod osv osv.

Men er markedet fyldt? Vil det overhovedet være interessant?

Jeg får en ny hvalp når vores anden skal aflives, og jeg havde tænkt mig at hun skulle være en del af processen og derfor også bogen.

Jeg har fået tricket til det perfekte indkald fra en herinde (vil ikke nævne navnet), men så vil jeg simpelthen øve det med vores nye hund, for at se om det virker osv. så alle øvelser vil være afprøvet med en hvalp.

Håber det giver mening, tingene er også lidt rodede i mit hoved.

Bogen skal indeholde en masse billeder af øvelserne osv. Og havde også tænkt mig et kapitel med "den første tid"

Hvad skal du have klar, hvad skal du have hjælp til osv.

Har selvfølgelig tænkt mig at alliere mig med adfærdsbehandler, og nogle herinde fra (hvis de er friske) som jeg mener er meget kompetente, og evt. en dyrlæge

Men er det en god ide? Eller er det fuldstændig lamt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der marked for en ny bog om hunde?
  • #1   28. mar 2012 Jeg bliver nødt til at køre til møde nu, men er hjemme igen senere, og så skal jeg nok følge op på svarene smiley

  • #2   28. mar 2012 Der er altid plads til en ny, god bog.
    Kontakt evt. forlaget tro-fast som har meget med hundebøger at gøre.

    pga. krisen kan det være svært at finde et sted, der vil udgive.


  • #4   28. mar 2012 Jeg tror også du får svært ved at sælge konceptet - med mindre du har noget faglighed bag dig... Der er masser af gode (og masser af elendige) bøger om træning og træningsmetoder på markedet... tror det er svært at blive hørt med mindre du kan skrive adfærdsbehandler / træner / Verdensmester / foredragsholder på dit visitkort...

    "almindelig hundejer med et par hunde i bagagen" tror jeg ikke der er nogen der har interesse i at publicere... og for at være helt ærlig, nok heller ikke nogen der har interesse i at købe??? Jeg ville ihvertfald nok ikke... jeg køber bøger af folk jeg ved "har noget at have det i" om man så må sige - når det gælder faglitteratur....

    med mindre du har været med i big brother eller lign. Så kan du nok skrive hvad som helst og få det trykt...


  • #5   28. mar 2012 Nye opdateret bøger er der altid plads til smiley

  • #6   28. mar 2012 Anna

    Det er netop derfor jeg vil alliere mig med fagfolk som har viden bag sig.

    Jeg tænker bare, at når man har en "forsøgshund" med, så er det jo på en måde også en historie om hende samtidig, så folk kan se at tingene rent faktisk virker i praksis.


    Jeg tror jeg vil prøve - om ikke andet lærer jeg jo en masse selv smiley


  • #7   28. mar 2012 Ashley

    Tak for forslaget smiley det vil jeg prøve


  • #8   29. mar 2012 Undskyld, jeg "stjæler" din tråd lidt, N-M, men da mit spørgsmål relaterer til emnet her, vil jeg hellere vælge at stille det i denne tråd, frem for at oprette en ny, som er næsten magen til. smiley

    Jeg arbejder nemlig selv på et lille "projekt"; en bog om det første år som første gangs hundeejer; ikke skrevet som en decideret fagbog, men snarere som min egen oplevelse af det at få en hvalp. Alle glæderne, alle de gode grin og alle frustrationerne og udfordringerne; naturligvis krydret med lidt billeder osv.

    Spørgsmålet er, om nogen overhovedet ville finde det interessant at læse sådan en bog?

    Tanken er opstået i forbindelse med, at jeg netop selv er blevet første gangs hundeejer og i forbindelse dermed selvfølgelig har læst en masse bøger på forhånd om emnet. Da slog det mig, at der jo findes et utal af meget gode og velskrevne bøger, forfattet af fagfolk og folk med mangeårig erfaring udi at leve og arbejde sammen med hunde, men jeg er endnu ikke stødt på en bog af den kaliber, jeg nævner ovenfor og synes selv, det kunne være en sjov vinkel at få som nybagt hundeejer.

    Men hvad er jeres tanker? smiley


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #9   29. nov 2015 Det er en gammel tråd, ja. smiley
    Men vil høre hvordan det går med projektet.


Kommentér på:
Er der marked for en ny bog om hunde?

Annonce