{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.810 visninger | Oprettet:

Hunden stresser {{forumTopicSubject}}

Sam er en hund med krudt i numsen. Og må indrømme at hans energi niveau kom lidt bag på mig, men jeg indrettede mig efter den.
Til at starte med var han stresset i de fleste situationer, når vi fik gæster, når vi skulle på tur, når vi mødte andre mennesker eller hunde.
Vi er noget til det punkt, hvor han ikke kommer op at køre når vi går forbi mennesker på vores tur, de førsto 5 min på turen er han også stresset, men det stopper hurtigt igen.
Når vi får gæster er der stort set ingenting, han falder hurtigt til ro, og der er åbent ind til soverværelset, hvis han skulle have brug for at være alene, hvilket han tit benytter sig af.
Det med de andre hunde er ikke så godt endnu, han kan blive ret overgearet når han ser dem på gaden, men lige så snart de er ude af syne, så falder han til ro.

Hver dag tager vi ud i baggården med naboens hunde og leger i mindst en time, hvilket han nyder rigtig meget. Men mit problem er, Sam er HELE tiden på og klar til leg, de andre kan godt lige tage en slapper, hvor de ligger eller sidder, det kan Sam ikke. Så der henvender han sig til menneskerne, vil have os til at kaste med legetøj eller sådan noget, hvis vi ikke reagere på at han vil have vi skal underholde ham, så bliver han hysterisk, han hopper og springer, piver, gør og hyler.
Jeg har prøvet, hver gang han opføre sig sådan at kalde ham over, bede ham om at sitte eller dække, og når han så falder til ro, så rose ham stille og roligt og lade ham gå igen, men desværre giver han sig til at skabe sig med det samme igen.
Jeg vil gerne lære ham at lave ingenting.
Det er også lidt af et problem til jagt træning, hvor han heller ikke kan sidde stille, hvor han hyler og piver. Jeg prøver forgæves at lave kontakt øvelser med ham, men det har ingen interresse for ham.

Nogle gode ideer til hvordan jeg kan lære ham at lave ingenting og give ham det sidste skub til at være stress fri ?
undskyld hvis det blev lidt langt smiley Og på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden stresser
  • #1   31. mar 2012 Det er jo såre simpelt, men voldsomt krævende.

    Hvis hunden ikke får noget ud af sin adfærd, så stopper den.

    Det kræver, at I ikke reagerer på hans forsøg på at sætte gang i gaden. Det tager lidt tid, det kræver tålmodighed, men det virker.

    Og så selvfølgelig kombinere det med noget træning, der kræver noget af ham - ikke kun fysisk som hundeleg. Det giver ham jo bare endnu mere overskud ;o)


  • #3   31. mar 2012 CH

    Kunne jeg egentlig have sagt mig selv, men ihh det kræver godt nok meget at ignorere den lille bølle smiley Eller den støste udfordring er nok at få alle til at ignorere den uønskede opførsel.

    Altså tror nu nok han bliver aktiveret nok. Vi går til jagt træning hver mandag, og der bliver trænet hvad hunden nu skal lære i løbet af ugen, plus vi repitere tingene som han har lært og ting der kan finpudses. Det vil sige en times træning om dagen cirka. Og så giver jeg ham søge øvelser, smider godbider i græsset som han skal finde, eller gemmer dem rundt omkring i huset.
    Og foder foregår i en flaske eller en aktiverings bold.


  • #4   31. mar 2012 Han er en fræksak at se på :o))))

    Det kræver en hel bunke. Jeg selv har valgt nogle gange at gå helt væk fra hunden. Uden at se på den eller på nogen måde tilkendegive at jeg lagde mærke til ham.
    Det kan være nødvendigt for at bevare roen *GG*



  • #5   31. mar 2012 Ja det er han bestemt smiley Han er super skøn og synes allerede vi er kommet langt med hans stress problemer.
    Nogle gange må man bare erkende man har brug for nogle gode råd smiley

    Tror også det kommer til at kræve rigtig meget tålmodighed, både fra mig og kærestens side, men vil jo gøre alt hvad der skal til smiley


  • #6   31. mar 2012 Helt enig med CH

    Dixie kan også hælde til den stressede side, og vi ignorerer hende indtil hun slapper af, og så snakker vi med hende.

    Da hun var lidt yngre var vi af og til nødt til at ligge os ned og lade som om vi sov. Hun bliver bedre og bedre til at finde ro.

    Du skal selvfølgelig ikke ligge dig og lade som om du sover når I er ude på tur, men der kunne det måske netop hjælpe bare at ignorere ham indtil han falder ned smiley


  • #7   31. mar 2012 Det handler i bund og grund om at finde ud, hvad det er hunden føler sig belønnet af.

    Hjemme er det meget sandsynligt kontakt da det jo er den, han direkte søger.
    Ude kan det være andre ting. Adfærden i sig selv kan også være belønning. Så det handler om at se på situationen og fratage hunden gevinsten ved adfærden.
    Er det adfærden i sig selv, så må den afbrydes.

    At ignorere hunden hver gang er ikke en løsning, hvis ikke det er kontakt, der er gevinsten ;o)


  • #8   31. mar 2012 Og så skal man også lige ha' i baghovedet at jo mere man aktiverer dem, jo bedre form kommer de både mentalt og fysisk. Det er lidt en ond cirkel at komme ind i smiley

    Vi må også passe lidt på med Dixie. Hun er meget svær at trætte, men vi skal også passe på ikke blot at øge hendes aktivitetsniveau smiley Nu skal jeg bruge hende til agility når hun bliver gammel nok, så hun skal heller ikke få for lavt aktivitetsniveau.

    Det er som med alt andet. Den gyldne middelvej smiley


  • #9   31. mar 2012 CH

    God pointe smiley


  • #10   31. mar 2012 CH

    Er udemærket klar over hvad han føler sig belønnet af, udenfor er der 100 % at folk kaster noget til ham. Vi har bedt folk om ikke at kaste noget til ham, for han bliver fuldstændig besat, han vil igen og igen og igen, han kommer helt op i det røde felt, han ryster eller dirre og er ikke til at komme i kontakt med. Han vil kun kaste med legetøjet.


  • #11   31. mar 2012 Tinna J

    Du har helt ret smiley
    Og det er også noget jeg har arbejdet meget på. Mit problem har været at lære at stimulere ham nok.
    Da vi fik ham, var det vist ikke gået helt op for os, hvor meget han egentlig kræver.
    Men lige så snart det ik op mig at han havde brug for mere, begyndte at hurtigt at lære at stimulere ham på de rigtige måder og nok.


  • #12   31. mar 2012 Ja det er lige det med at finde det der trætter dem mest smiley

  • #13   1. apr 2012 Min Bamse går også helt i selvsving hvis han møder en bold,frisbee,kæp på vores gå ture. Han kan finde dem i mørke og kan blive ved i flere timer hvis nogen gider kaste til ham... Men med det resultat han ikke får lavet bummelum og bimmelim... Så er også begyndt at ignorere ham og det hjælper. Han piber dog ikke eller på anden måde skaber sig,men får dog lige de der sørgmodige øjne. Mor vil ikke lege med mig,øjne....

  • #14   1. apr 2012 Jeg er begyndt at ignorrere ham, men ihh smiley det altså svært. Også fordi han er så højlydt at man faktisk ikke rigtig kan føre en samtale.
    Igår kunne jeg virkelig se hvor forvirret og panikken han blev over at der ikke var nogen der reagerede på hans skaberi, men efter et godt stykke tid gav han og gnaskede lidt i en pind smiley


  • #15   1. apr 2012 Wee succes smiley

    Ja Dixie kan også finde på at stå at gø en lige ind i øret. I starten gøede hun 20 gange. Nu gør hun 2-3 gange. Så det skal nok blivere nemmere smiley


  • #16   1. apr 2012 ja det var dejligt at det virkede smiley
    Idag gik det endnu bedre, han lavede en del forsøg på at få opmærksomhed, men det gik forholdsvist hurtigt over igen smiley


Kommentér på:
Hunden stresser

Annonce