{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Når træning stresser {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man lige når hunden stresser for vldt så snart der er udsigt til træning ?

En enkel plads kommando hjemme i stuen kan gøre luften tyk af stress... Og på træningspladsen er det helt vildt.. Vi får pt. intet ud af stuedressur... Eftersøgning og feltsøg går nogenlunde okay..

Spor er pt. ikke muligt da jeg har en barnevogn med og jeg tør ikke gå så langt væk fra mit barn at jeg kan lægge og gå spor.

Skal vi droppe træningen ?
Nogen ideer til hvordan man kan komme den stress til livs ?
Hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når træning stresser
  • #1   14. mar 2010 Jeg følger lige med, Tina.... Jeg har jo også noget af en stressbombe:-(

    Jeg har netop hængt D.A.P. op hjemme i stuen igår og jeg ved squtte om det kan virke så hurtigt, men hun virker mere rolig idag.


  • #2   14. mar 2010 Mon ikke det er fordi det har været noget ustabilt med træningen den sidste tid, at hun flipper ud i ren begejstring?

    Jeg tror det bedste du kan gøre er at give den gas med træningen, eventuelt lave utallige små sekvenser over hele dagen og i alle situationer både ude og hjemme.



  • #4   14. mar 2010 Jeg sidder lidt og tænker på anti-stress træning? Hvis du læser engelsk så er "Control Unleashed" af Leslie McDevitt måske noget for dig. En af træningsøvelserne i bogen lærer hunden at afstresse på et tæppe, så det kræver ikke det helt vilde af plads. Har man held med tæppe-træningen, så skulle man til sidst i teorien kunne slæbe tæppet med hvor som helst og have en hund, der stresser af når den ligger på tæppet.

  • #5   14. mar 2010 Prøv at kigge på det her

    (link fjernet)

    Jeg har ikke selv personlige erfaringer med det, men måske det var værd at prøve.

    Skriv til mig hvis i vil vide mere


  • #6   14. mar 2010 Hunden er 8 år
    har altid kørt højt og stresser også nemt i andre situationer.
    Bold bruges kun ved eftersøgning / rundering og evt feltsøg.
    Hun tager gerne alle slags godbidder.
    Har forsøgt at klikke for rolig adfærd, men det virker ikke rigtig synes jeg
    Spor er som sagt ikke muligt pt.
    Har forsøgt at ignorere men det udløser "standhals" af mig
    Det er blevet helt galt efter vi fik vores datter som er 4½ måned gammel nu


  • #7   14. mar 2010 Agility har vi droppet helt, da hun spænder helt op ved synet af forhindringerne... Og der har ikke været ag træning i år pga sne

    Vi har prøvet DAP i forb. med nytår, men synes ikke det havde nogen synderlig virkning der.


  • #8   14. mar 2010 Flatrunner: Interessant produkt.... Vil jeg gerne vide mere om.
    Ved du om det forhandles i DK... Jeg er ikke så vild med at købe over nettet og slet ikke fra udlandet ( Ja jeg er gammeldags.. Ved det godt )


  • #9   14. mar 2010 Jeg forestiller mig, at du har hendes yndlingsguf og at du gør den ene ting - at kalde hende på plads. Og så bliver du bare stående der indtil hunden har fundet sin plads, tier stille og der falder ro - og belønner hende for det.

    Ikke nogen gentagelser med det samme, bare fri, og så laver I noget helt andet.

    Hvis det, at du ikke gør noget udløser en standhals, så afbryder du alt, og foreager noget helt andet, der ikke har noget med hende at gøre.

    Ganske enkelt belønne hende for at være i sin "træningskasse" og at gøre en ting korrekt uden at belønne for stressen, tværtimod fortælle hende på en måde, der ikke stresser, at det ikke kan betale sig.

    Jeg aner ikke, om det vil virke for lige Dess - men det er ihvertfald let afprøve.


  • #10   14. mar 2010 CH: Njaaa... Vil jeg godt have lidt hjælp til tror jeg..

    Når jeg siger fri resulterer det i at hun springer lige op i luften så hendes hoved er på højde med mit hoved og det gør hun en 3-5 gange imens hun tripper baglæns foran mig og drejer rundt om sig selv....


  • #11   14. mar 2010 tina - sender lige pb

  • #12   14. mar 2010 Cat: Ja der var mere træningstid før.. Men træningen var allerede droslet ned pga hunden fik en alvorlig skade på en forben (det blev flænset op af en metalting i jorden )

    Hun vil helt klart gerne, men stressen gør det næsten umuligt at gennemføre noget som helst


  • #13   14. mar 2010 MI : Det har jeg også tænkt på...
    PT gør jeg af og til det at jeg dækker hende af og går lidt væk.. Så er der rimlig ro på og jeg får selv en pause så jeg ikke også koger over..


  • #14   14. mar 2010 Man kan sagens se og mærke på hunden, når man tager træningstøjet på, så begynder hunden at snakke og vimse rundt, er simpelhen bange for ikke at komme med.

    Når vi så er fremme i skoven hvor vi starter med lidt luftning for lige at få hunden varmet lidt op, inden man går igang med selve træningen.

    Så lave vi lidt lydighed, bare et par øvelser, så er der lagt en runderingsbane ud, og et felt er der også.

    Så kommer hunden i bilen igen og skal vente på det bliver dens tur, men man kan også bruge ventetiden med lidt andre øvelser.

    Så har vi fået gjordt hunden klar, den er varmet op, så den ikke er stiv i lemmer og led, så kan det nok være at det ikke kan gå hurtigt nok med at komme frem start af runderingsbanen, her få vi så anvis højre og vensterbegrænsning samt baglinien hvor vi startet fra.

    Hunden er ikke stresset, men den er sat op i den drift som hunden kan arbejde i.



  • #15   14. mar 2010 Babett: Lyder dejligt... Min hund mangler bare "sluk knappen"
    Vi går ned til træningspladsen.. tager ca. 15 min. og så er hun luftet af og varmet lidt op..
    Min hund er i så høj drift at der begås for mange fejl... Fri ved fod bliver sidelæns steppende, På plads kan ende med flere gange rund om mig før hun får sig sat ( hvis jeg ikke stopper hende) Piver / halser utidigt og går før kommando ved apport og fremsendelse.. Og jeg kiunne blive ved


  • #16   14. mar 2010 Og tervueren er ikke "snakkende" på samme måde som en schæfer

  • #17   14. mar 2010 Tina.. Hun gør vel de ting,fordi de kan betale sig smiley

    Med det mener jeg,at hun får noget ud af de fejl,positiv eller negativt..

    For at stoppe det,kræver det at du er 110 % på og ikke lader hende,få noget ud af at fejle.. enten stopper du hende promte,korrigere eller osse går du hjem igen.. Hun skal ikke ha noget ud af den stress..


Kommentér på:
Når træning stresser

Annonce