{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Stresser op til træning når der er tæver omkring {{forumTopicSubject}}

Hej nu vælger jeg lige at høre herinde.
Jeg har en lille dejlig hanhund på 7½ måned som jeg går til træning med. Det store problem er at han ikke vil noget som helst, når han har fået færden af en tæve. Der er ingen kontakt til ham overhovedet.
Jeg har de sidste par gange prøvet at bruge DAP på et tørklæde som han har på under træning, det hjalp lidt, men ikke idag.... Fuldstædig frustreret er både hunden og jeg. Derfor vil jeg gerne høre hvad andre med hanhunde har gjort for at få en god træning med hunden.
Har været inde og bestille HOMEOEXIL til ham i dag og vil ligeså gerne høre om der er nogen herinde der har prøvet det.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stresser op til træning når der er tæver omkring
  • #1   21. okt 2012 Jeg har en hanhund på 18 mdr, jeg træner agility med ham.
    Og selvom der er løbske tæver koncentrer han sig kun om mig.

    Jeg gik til alm. lydighed da han var mindre, og der var nu også tæver i løb, og der galt det om at få fokus hurtigt, og have kanon gode godbidder, tålmodighed, og så skal du bare gøre dig selv mere spændende end tæver..

    Syntes måske du har taget en alt for hurtig "let" løsning (eller prøvet) at "dope" hunden. Træning er alfa omega!


  • #2   21. okt 2012 Jeg mener også det er et spørgsmål om at du blir mere interessant end tæverne smiley


  • #3   21. okt 2012 Jeg mener ikke det er noget man "medicinerer" sig ud af, men noget man træner sig ud af-Reiki har da osse haft sådan en hjernedød periode, men hjernen kom igen, jo mere ihærdigt vi fortsatte træningen:)

    Et gå lidt på afstand af tverne til du igen har kontakt, og så mindske afstanden -og find ud af hvad din hund synes er TOP belønning -det er ikke sikkert det er mad.
    Den belønning kan så gives som "bonus" når han er dygtig til at hold kontakt.

    Jeg ved ikke hvordan jeres træning foregår, men hvis den indeholder frikvarter, var det noget jeg ville droppe, så hunden får lært at det bedste på træningspladsen er dig, og ikke muligheden for leg med tæverne.


  • #4   21. okt 2012 helt klart, men hvordan ???? jeg har prøvet alle lækre godbidder og sågar roastbeef som han bare spytter ud.


  • #5   21. okt 2012 Vores træning indeholder også frikvarter, og det har jeg afholdt ham fra idag. Jeg trækker mig altid væk fra tæverne for at få fokus på mig. Det er meget muligt at det bare er en periode vi skal igennem, men den har varet 2½ måned nu så det er ikke fordi at jeg har valgt at give op med for "lette løsninger" har endda også fået ham vurderet af dyrlægen da han stresser sådan op.

  • #7   21. okt 2012 Du skriver to ting?
    Jeg mener der er en forskel på at ikke kunne få / miste kontaktet med sin hund, og så reelt at hunden stresser op.

    Din hund er stadig kun en hvalp, 7½ måned er jo ingen ting. Det kræver hårdt arbejde at træne sin hund, nogle mere end andre.
    Har du prøvet legetøj?


  • #8   21. okt 2012 Bertil var også en bandit på banen hvis der var tæver i løb........

    Kan rådes med tre ord ......
    tålmodighed
    tålmodighed
    tålmpdighed

    din hund er jo bare 7½ måned gammel og alt er dejligt...


  • #9   21. okt 2012 Her vil guffer heller ikke virke. Men det bedste legetøj kan godt fange opmærksomheden, og så ellers lave alle de klovnenumre du kan finde på for at fange ham smiley

  • #10   21. okt 2012 Ja han er bare en lille dejlig bandit hvalp. Vil helt klart prøve med hans bedste legetøj om det kan fange ham.
    Når jeg træner med ham herhjemme er han så dygtig og kan alt. Her har jeg kontakten hele tiden. Så jeg kan sagtens få kontakt, men mister den til træning, hvor han tydligt stresser op over tæverne. smiley men vil da også give ham ret i at de er ret lækre de små smiley

    Men jeg giver ikke op. Vi takker for råd og vil have masser af tålmodighed med næste gang vi er til træning smiley


  • #11   21. okt 2012 Ellers prøv og hop rundt og sig nogle sjove lyde, sådan nogle skingre ihhh uhhh aahhh lyde smiley eller bapbapbap i høje lyde, som er positive lyde smiley

    Mine reagere med det samme på det smiley


  • #12   21. okt 2012 Det prøver vi smiley og igen mange tak for svar og råd smiley

  • #13   21. okt 2012 med mine hanhunde har jeg altid arbejdet modsat af hvad du gør. når de er nået alderen hvor tæver var interessandte har jeg sørget for at give dem totalt overdosis af damer. Så han opdager at ja de dufter anderledes men bare fordi de ikke lugter af hanhund er de ikke nødvendigvis parringsvillige. Min gamle hanhund var KUN interesseret i tæver de få dage de var højløbske resten af tiden kunne han sagtens gå sammen med løbetidstæver fordi hans erfaring fortalte ham at det var spild af krudt at bruge tid på dem når de ikke var klar.

    De fleste tæver siger jo tydeligt fra hvis der kommer en hormonbombe på 7 mdr og skal spille don juan;-)


  • #14   21. okt 2012 Og så SKAM roser du og belønner med det samme han har kontakt til dig! smiley

  • #15   21. okt 2012 Det bedste min hund ved til trænig er. at ruske/hive i et stykke kaninskind. Det kan i den grad få hans opmærksomhed. Legetøj med piv i kan også bruges. Du skal huske på kun at bruge det han elsker aller mest, til træning.

  • #16   21. okt 2012 Må indrømme at jeg kke bruger den dermed at te ig tosset og springe rundt som en anden idiot andet end som "nødløsning" -altså hvis jeg kan se det er liiige ved at gå galt men måske kan "reddes"
    Ellers vil jeg hellere klappe i, og så belønne når vovse er dygtig. hvis man ikke har kontakt og heller ikke er tæt ved at have kontakt, kan jeg ikke rigtigt se hvorfor man skal rende og lave sprællemand for vovsen. Så vil jeg heller gøre noget der rent faktisk får kontakten NU og ikke først når vovse lige har "skabt sig" færdig og tilfældigvis lige kom til at se på mig.

    det "et eller andet" kunne jo så være at trække lidt væk fra flokken, at berøre hunden (vi snakker her self ikke ruske den til lydighed e.l. -men Reiki reagerer ofte positivt ved at jeg lige lægger en hånd på ham så han kommer i tanker om at Gud ja, hende dmen er der sgu da endnu;)) eller hvad dælen det nuu måtte være.

    At rende og lege sprællemand, bruger jeg kun som "nødløsning" (som tidl beskrevet)


  • #17   21. okt 2012 Vil prøve nogle af de gode råd der er givet smiley så mange tak skal i have for denne omgang smiley

  • #18   21. okt 2012 teenager teenager teenager...giv tid...vi har jo alle været teenagere og hanhundene har to perioder...
    den første har han nu og den anden kommer omkring 1½ år


Kommentér på:
Stresser op til træning når der er tæver omkring

Annonce