{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Hvalp og voksen alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har mig en skøn mops/fransk kastreret han og skal her om 6 uger skal vi have en lille skøn fransk bulldog tæve smiley Mit spørgsmål går på hvad jeres erfaringer er med at have en hvalp ene hjemme med den voksne hund? Kunne de godt lade vær med at lege for vildt når de sku være alene? Og hvor længe var i hjemme sammen med dem inden de begyndte at være alene? Jeg ved at mange skiller dem ad når i starten når de er alene. Men så tror jeg min Emil vil stå at pibe og gå for at komme ind til hvalpen. På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp og voksen alene hjemme
  • #1   31. mar 2012 Mine er skilt ad.. Hvalpen kan hurtigt blive tromlet af den ældre hund og desuden skal den lære,at være alene flere hunde eller ej smiley

  • #2   31. mar 2012 Vi har en tæve hvalp på godt 4 mdr, og en gammel tæve på 11 1/2. De var alene hjemme første gang efter knap en uge, og var ikke skilt i starten. Det er gået rigtig godt, og faktisk uden den lille har været ked af det. Tror hun har søgt trøst og tryghed hos den gamle. Så for os har der overhovedet ikke været problemer af nogen art.
    Held og lykke med den lille ny smiley


  • #3   31. mar 2012 Skal lige siges at de ind i mellem kommer ud hver for sig, og at min mand nogle gange har den gamle med på arbejde, så den lille også har lært at være "helt" alene hjemme smiley

  • #4   31. mar 2012 Okay tak for svar smiley tror også vi prøver at lade dem være alene sammen i starten i de korte perioder. Jeg har et kamera så jeg kan filme dem og se om de er for vilde sammen smiley

  • #5   31. mar 2012 Hvor gammel er den voksne hund? Hvis den er ung og legeglad, så kan det godt blive for voldsomt for hvalpen at være alene med den. Vores hvalp er af eget opdræt, så hundene har altid været alene hjemme sammen. Det er hvalpen der lægger op til leg. Lua siger nej tak, når hun ikke gider mere.

  • #6   31. mar 2012 Nicolai og Malene: han er kun et år så frygter også at der går for meget leg i den når de er alene. Men vi må prøve os frem og skille dem ad hvis de ikke kan falde til ro sammen smiley

  • #7   31. mar 2012 Ingen hvalpe her, men her er de sammen når de er alene. Ingen problemer. De leger os vildt til tider.

  • #8   1. apr 2012 fik i august Ipsen 9 uger, havde Nova knapt 2 år.... var hjemme ved dem 3 uger, og de gik ikke sammen derefter når alene... for det første kan den store blive for voldsom ved hvalpen, og for det andet kan hvalpen blive for irriterende for den store so jo nok er vant til at sove når man er på arbejde... vi har mulighed for at skille dem med et metal hegn, så de er faktisk i sammen rum, kan se hinanden, men ikke komme til hinanden...

    de har nu her gået sammen en tid, men nu er den lille i løbetid, de leger ret voldsomt til tider, og af og til kan de blive lidt sure på hinanden, så nu er der igen hegn, vil ikke risikere noget....

    Den ældste steriliseres om nogle uger, og forventer de igen kan gå sammen når det er sket og den lille igen er ovre løbetid, men ellers skilles de ad igen... er så heldig at de begge har god plads ½ del af stuen hver, og så har den ene køkkenet med og den anden gang areal....

    Jeg ville ikke lade dem alene i sammen rum, er der ikke mulighed for at have dem i hvert sit med en børnelåge i døråbning, så kan de se hinanden... en anden grund til vi valgte som vi gjorde var at den del den lille gik i var der ingen ledninger osv den kunne komme til at bide i og evt få stød, så det var endnu en fordel...


Kommentér på:
Hvalp og voksen alene hjemme

Annonce