2.252 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Bullterrier miniature Bullterrier miniature
Hej alle søde HG,er Jeg havde et spørgsmål om hvilken hund jeg skulle vælge sidste år.. Men nu er der lige en hund som har taget mit hjerte, så vil lige høre hvad i kan fortælle mig om den.
Altså hvad den kræver osv for kender ikke rigtig noget til den.. Så håber i kan fortælle mig om aktiverings nivuea (staves?) og hvad den kræver håber på en masse fine svar, på forhånd tak til alle
0 synes godt om
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Jeg vil hellere opdrage på 10 Staff hvalpe end én Bullterrier Miniature
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Hvad den kræver? Oceaner af tålmodighed og kreativitet.
De er generelt meget aktive, og det er nok der den største forskel ligger i forhold til ''storebroderen''.
Hvis man vil have en hund, man er sten sikker på, at man kan have med rundt hvor der kommer andre hunde, skal man vælge en anden race.
Vil man have en hund man kan slippe løs, og være sikker på kommer tilbage når man kalder, skal man heller ikke vælge en MBT.
De modnes meget langsomt i forhold til andre racer i samme størrelsesorden, og man skal være forberedt på, at hunden let kan nærme sig de 3 år, før den begynder at falde til ro mentalt.
De er terriere, og de bliver tit udråbt som værendel umulige, stædige og dumme - slet og ret fordi de har deres egen vilje, og ikke gør noget bare for at gøre dig glad.
Og så skal du være forberedt på, at rigtig mange af de mennesker du møder på din vej, vil gå i en stor bue uden om. Du risikerer at få ubehagelige tilråb. Få at vide, at din hund skal aflives, at den er ulovlig, farlig og uønsket.
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 65
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
Du skal regne med, at når den bliver kønsmoden, så gider den ikke eget køn.. altså ikke noget med hundeskov osv.
Det er en skøn race, men sæt dig grundigt ind i den før køb. Den er ikke aggressiv... den er en terrier, og egetkønsaggrassivitet er normalt hos dem.
Du skal være opmærksom på sygdomme... at de godt kan lide at tygge i ALT.. og kan ødelægge en del før de bliver voksne.... du skal være forberedt på, at mange ikke kan lide racen, da de tror den er farlig.
Ved ikke hvad erfaring du har med hunde... men vil sige at en Staffordshire Bull Terrier er nemmere at træne... men igen en race, som oftes ikke gider hunde af samme køn, når den er kønsmoden.
Hvad forventer du af en hund... hvis du vil i hundeskov hver dag.. have din hund løs sammen med andre, så skal du nok kigge efter andre racer...
Bull Terrier miniature og Staffordshire Bull Terrier er ikke på nogen forbudsliste... men Staffordshire Bull terrier er på observationslisten..
nov 2011
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
dec 2008
Hvad ønsker du af en hund... en der altid lystrer... nem at træne.. skal den kunne med andre hunde (som udgangspunkt)
Hvad kan du tilbyde en hund.... træning, pelspleje... osv osv..??
nov 2011
dec 2008
Når du siger tilbyde alt, så er det lidt svært.... for hvad vil du... vil du træne hunden hver dag i flere timer.. eller vil du mest hygge på sofaen med hunden.
Jeg kender en med en jagthund, som aldrig går på jagt, men hun går til jagttræning, og det er nok for hendes hund.
Der er rigtig mange racer... men du skal nok finde ud af, hvad du ønsker af en hund.
Hvor meget træning... hvordan forventer du at hunden som udgangspunkt skal være..... har du haft hund før.. ??
nov 2011
nov 2011
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Kender nu ingen hund der har brig for 5 timers træning om dagen - er ret sikker på at de fleste vil blive overstimuleret...
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 358
Jeg tænker lidt at (i sind i hvert fald) den norske lundehund ville passe til dig. Lille, kortpelset, aktiv, lærenem, yderst omgængelig og ikke-aggressiv og samtidig selvstændig og bestemt ikke nogen sofakartoffel eller en pleaser. Men så er det jo lige om udseendet appellerer
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 361
Jeg har tre stk. og de har alle et super sind, jeg har endnu ikke oplevet noget der gjorde dem aggressive. De er nysgerrige glade hunde som gerne vil aktiveres men også gerne ligge med i sofaen.
jul 2011
Terrierklubben har udstilling i Hårlev på sjælland d. 21. og 22 april, her er delt meldt 8 miniature Bull søndag og 6 lørdag.
nov 2011
Dorthe er du opdrætter eller :D?
jan 2012
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 269
Tillykke med at du har taget valget at få hund! Det er en af de største glæder i livet!
Søger du egentlig en hvalp eller voksen?
Du skriver at du vil have et halvt år, hvor du ikke skal arbejde, hvis du der har tænkt dig at bruge en masse tid på din hund, og træne 'De vildeste tricks' så skulle du måske overveje en voksen hund? En del hvalpe er først rigtig voksne når de er 2 år, og kan derfor så absolut ikke holde til at træne i 5 timer. Forstår godt hvad du mener med det, ikke at du vil træne 5 timer, men bare at det ikke gør dig noget. Også skal du også huske fremtiden, du søger hvad der lyder til at være en temmelig aktiv hund, kan du også aktivere den så meget om 2 år? 5? 8? Alt efter hvor gammel hunden bliver. Jeg kender en del labradorer på 7-8 år, som stadig ELSKER at løbe og cykle, lige så meget som de gjorde da de var 2 år. Nu kan jeg ikke se hvor gammel du er, men må gå ud fra at du for tiden er alene, da du hverken nævner kæreste eller børn (?). Der er bare rigtig mange ting man skal huske når man vælger race!
Synes helt klart at du skal holde fast i drømmen om en hund, hvis du mener at hvad du kan give den idag, vil du også kunne give den om 6 år!
Ellers så gå ind på pedigree.dk der er der en "test" hvor maskinen så finder nogle FORSLAG til hunderacer frem. Personligt synes jeg den er rigtig fin, så længe at man har i mente at den, da det er en computer, ikke tager højde for alting,og man derfor stadig skal undersøge en masse selv
Herhjemme har vi Keeshond, som jeg egentlig tror du ville kunne lide, bortset fra at han kræver en hel del pelsarbejde. Har du overvejet en flatcoated retriever? De har i hvert fald energi, og elsker at samarbejde!
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Find ud af hvad du vil
jul 2011
jeg vil anbefale dig at gennemgå et af DKK krser for hundekøbere, specielt hvis du ikke har haft hund før.
nov 2011
Grunden til jeg først vil have hund når jeg har noget tid hjemmme, er fordi at så kan jeg lære Racen osv og kende
jeg vil have Glæden af det er en hvalp så jeg følger den hele vejen igennem livet
jeg skal selvfølgelig have den tanke at det muligvis hedder arbejde igen haha
så jeg skal tænke en som kan være alene hjemme og være en fantastisk familie hund om 5-6 år
nå Undskyld det lige blev ligt langt
Bullterrier miniature