2.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Bullterrier miniature Bullterrier miniature

Hej alle søde HG,er Jeg havde et spørgsmål om hvilken hund jeg skulle vælge sidste år.. Men nu er der lige en hund som har taget mit hjerte, så vil lige høre hvad i kan fortælle mig om den.
Altså hvad den kræver osv for kender ikke rigtig noget til den.. Så håber i kan fortælle mig om aktiverings nivuea (staves?) og hvad den kræver smiley håber på en masse fine svar, på forhånd tak til alle

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bullterrier miniature
  • #1   5. apr 2012 Kan huske en bruger engang skrev:
    Jeg vil hellere opdrage på 10 Staff hvalpe end én Bullterrier Miniature smiley

• #2   5. apr 2012 Det er en race der ligger mit hjerte meget nært, det er helt sikkert - men den er langt fra for alle.

Hvad den kræver? Oceaner af tålmodighed og kreativitet.

De er generelt meget aktive, og det er nok der den største forskel ligger i forhold til ''storebroderen''.

Hvis man vil have en hund, man er sten sikker på, at man kan have med rundt hvor der kommer andre hunde, skal man vælge en anden race.

Vil man have en hund man kan slippe løs, og være sikker på kommer tilbage når man kalder, skal man heller ikke vælge en MBT.

De modnes meget langsomt i forhold til andre racer i samme størrelsesorden, og man skal være forberedt på, at hunden let kan nærme sig de 3 år, før den begynder at falde til ro mentalt.

De er terriere, og de bliver tit udråbt som værendel umulige, stædige og dumme - slet og ret fordi de har deres egen vilje, og ikke gør noget bare for at gøre dig glad.

Og så skal du være forberedt på, at rigtig mange af de mennesker du møder på din vej, vil gå i en stor bue uden om. Du risikerer at få ubehagelige tilråb. Få at vide, at din hund skal aflives, at den er ulovlig, farlig og uønsket.

• #3   5. apr 2012 Hmm ja det tager jeg med. Men trode ikke denne race stod på listen ? Men er den en der ikke kan med nogen som helst hunde? Og er den aggresiv, for trode nu den var en der knyttede sig meget til sin ejer haha smiley der kan man bare se det er godt at spørger her inde for der kommer altid et godt svar med en god forklaring smiley danielle er der så nogen hunde som måske ligner den, men er lidt nemmer og træne og opdrage smiley

• #4   5. apr 2012 Som Danielle skriver, så er det en til tider krævende race.

Du skal regne med, at når den bliver kønsmoden, så gider den ikke eget køn.. altså ikke noget med hundeskov osv.

Det er en skøn race, men sæt dig grundigt ind i den før køb. Den er ikke aggressiv... den er en terrier, og egetkønsaggrassivitet er normalt hos dem.

Du skal være opmærksom på sygdomme... at de godt kan lide at tygge i ALT.. og kan ødelægge en del før de bliver voksne.... du skal være forberedt på, at mange ikke kan lide racen, da de tror den er farlig.

Ved ikke hvad erfaring du har med hunde... men vil sige at en Staffordshire Bull Terrier er nemmere at træne... men igen en race, som oftes ikke gider hunde af samme køn, når den er kønsmoden.

Hvad forventer du af en hund... hvis du vil i hundeskov hver dag.. have din hund løs sammen med andre, så skal du nok kigge efter andre racer...

Bull Terrier miniature og Staffordshire Bull Terrier er ikke på nogen forbudsliste... men Staffordshire Bull terrier er på observationslisten..

• #5   5. apr 2012 Hmm okay tak for hjælp. Jeg er os vild med stafford, men den er for stor vil gerne have en mindre hund smiley har du nogen du kan anbefale ?

• #6   5. apr 2012 Der er langt fra alle mbt der er mindre end staffyen. Tvært imod

• #7   5. apr 2012 Som Danielle skriver... så er størrelsen på en Staffordshire og miniature næsten det samme...

Hvad ønsker du af en hund... en der altid lystrer... nem at træne.. skal den kunne med andre hunde (som udgangspunkt)

Hvad kan du tilbyde en hund.... træning, pelspleje... osv osv..??

• #8   6. apr 2012 Jeg bor i hvad skal man sig rækkehus på 110 kvadratmeter. Jeg kan tilbyde alt mener jeg selv. Da jeg tænker på og få den når jeg har et halvt år hjemme smiley jeg vil bare intet med stor pels altså pels pleje. Men jeg vil have en lille/mellemhund. Paharao hound eller hvad den hedder er jeg os vild med men det jo nok kun til jagt mennesker desværre smiley men kom gerne med forslag smiley

• #9   6. apr 2012 Jeg kender ikke til Pharaoh hunden.. den er dog ikke så lille.. .. men hvis jeg skulle have ny hund, så ville jeg gå i gang med at google... og læse om en masse racer... tage på udstillinger, og møde disse hunde og avlere.

Når du siger tilbyde alt, så er det lidt svært.... for hvad vil du... vil du træne hunden hver dag i flere timer.. eller vil du mest hygge på sofaen med hunden.

Jeg kender en med en jagthund, som aldrig går på jagt, men hun går til jagttræning, og det er nok for hendes hund.

Der er rigtig mange racer... men du skal nok finde ud af, hvad du ønsker af en hund.

Hvor meget træning... hvordan forventer du at hunden som udgangspunkt skal være..... har du haft hund før.. ??

• #10   6. apr 2012 Er helt ny inden for det her men. Men med en del erfaring da jeg har været i en Olaf familie som havde en Sheppeke tror jeg det staves smiley men ja okay. Vis jeg nu skal skære ind til benet. Vil træne meget måske ikke agility og jagt men stadig så den kan de vildeste tricks. Vil med glæde træne 5 timer dagligt og gå til hundetræning og det oveni smiley jeg søger skam os men der er så mange hunde og vælge imellem også er det lidt federe og høre om dem fra jer end et lektiekon smiley

• #11   6. apr 2012 Hunden skal selvfølgelig bare have et godt sind det man nu plejer og sige smiley og en lille race er bedst for mig. Og tak fordi du gider og hjælpe/bruge tid på at hjælpe smiley

• #12   6. apr 2012 Hvis du gerne vil træne 5 timer om dagen ska du ik have en miniature bull terrier - det gider den ikke ;0)))
    Kender nu ingen hund der har brig for 5 timers træning om dagen - er ret sikker på at de fleste vil blive overstimuleret...

• #13   6. apr 2012 Der er jo et hav af hunderacer at vælge imellem som du selv siger. Måske du skulle skrive ned punkt for punkt både hvad du kan tilbyde og hvad du søger. Du vil have en mindre hund uden pelspleje, det lyder til at du også vil have en der er omgængelig og kan med både andre hunde og mennesker, du lyder til at være aktiv og interesseret i at lave en masse med din hund. Det er jo super mange ting du kan tilbyde, men det er langt fra alle racer der passer ind i det billede. Så du kan jo prøve at ringe til DKK og høre hvad de mener....der er mange der har fået rigtig fin vejledning når de skulle vælge hund.
    Jeg tænker lidt at (i sind i hvert fald) den norske lundehund ville passe til dig. Lille, kortpelset, aktiv, lærenem, yderst omgængelig og ikke-aggressiv og samtidig selvstændig og bestemt ikke nogen sofakartoffel eller en pleaser. Men så er det jo lige om udseendet appellerer smiley

• #14   6. apr 2012 du skal da have en Engelsk toy terrier, lille tillidsfuld aktiv og glad hund, absolut ingen pelspleje.
    Jeg har tre stk. og de har alle et super sind, jeg har endnu ikke oplevet noget der gjorde dem aggressive. De er nysgerrige glade hunde som gerne vil aktiveres men også gerne ligge med i sofaen.

• #15   6. apr 2012 der er udstillinger overalt i landet p.t. der har du god mulighed for at se de forskellige racer og tale med ejerne om deres race.
    Terrierklubben har udstilling i Hårlev på sjælland d. 21. og 22 april, her er delt meldt 8 miniature Bull søndag og 6 lørdag.

• #16   6. apr 2012 Dorthe s hvor er den lækker smiley helt klart noget for mig :)!!! Nu det ikke ment at hunden skal kunne træne hver dag 5 timer det jeg mente var at det engtlig var lige meget om den vil ligge på sofaen eller om den vil have en masse træning smiley

Dorthe er du opdrætter eller :D?

• #17   6. apr 2012 Til TS
    Tillykke med at du har taget valget at få hund! Det er en af de største glæder i livet!

Søger du egentlig en hvalp eller voksen?
    Du skriver at du vil have et halvt år, hvor du ikke skal arbejde, hvis du der har tænkt dig at bruge en masse tid på din hund, og træne 'De vildeste tricks' så skulle du måske overveje en voksen hund? En del hvalpe er først rigtig voksne når de er 2 år, og kan derfor så absolut ikke holde til at træne i 5 timer. Forstår godt hvad du mener med det, ikke at du vil træne 5 timer, men bare at det ikke gør dig noget. Også skal du også huske fremtiden, du søger hvad der lyder til at være en temmelig aktiv hund, kan du også aktivere den så meget om 2 år? 5? 8? Alt efter hvor gammel hunden bliver. Jeg kender en del labradorer på 7-8 år, som stadig ELSKER at løbe og cykle, lige så meget som de gjorde da de var 2 år. Nu kan jeg ikke se hvor gammel du er, men må gå ud fra at du for tiden er alene, da du hverken nævner kæreste eller børn (?). Der er bare rigtig mange ting man skal huske når man vælger race! smiley
    Synes helt klart at du skal holde fast i drømmen om en hund, hvis du mener at hvad du kan give den idag, vil du også kunne give den om 6 år!
    Ellers så gå ind på pedigree.dk der er der en "test" hvor maskinen så finder nogle FORSLAG til hunderacer frem. Personligt synes jeg den er rigtig fin, så længe at man har i mente at den, da det er en computer, ikke tager højde for alting,og man derfor stadig skal undersøge en masse selv smiley

Herhjemme har vi Keeshond, som jeg egentlig tror du ville kunne lide, bortset fra at han kræver en hel del pelsarbejde. Har du overvejet en flatcoated retriever? De har i hvert fald energi, og elsker at samarbejde!

• #18   6. apr 2012 Jeg syntes du skal finde ud af hvad du forventer af den race du vil have - der er himmelvid forskel på en staff.bull, mini bull og helt hen til pharoah som du også nævner - og også engelsk toy terrier.

Find ud af hvad du vil

• #19   6. apr 2012 Hej Steven, ja jeg er opdrætter.
    jeg vil anbefale dig at gennemgå et af DKK krser for hundekøbere, specielt hvis du ikke har haft hund før.

• #20   6. apr 2012 Tak for alle råd smiley
    Grunden til jeg først vil have hund når jeg har noget tid hjemmme, er fordi at så kan jeg lære Racen osv og kende smiley

jeg vil have Glæden af det er en hvalp så jeg følger den hele vejen igennem livet smiley

jeg skal selvfølgelig have den tanke at det muligvis hedder arbejde igen haha smiley

så jeg skal tænke en som kan være alene hjemme og være en fantastisk familie hund om 5-6 år smiley træning høvs ikke og være mere end 30 minutter, så som sagt så er alt fra aktiv hund til en sovende dejlig hygge hund på sofaen og som i skriver skal jeg bare tjekke racer osv ;D men derfor vil jeg gerne bare kunne suge så mange råd som muligt. som sagt vil jeg nok holde på at jeg kender til en del hunde da der jeg har boet har haft Labrador og Sheppeke eller hvad de skibs hunde nu hedder ;D har tænkt på Sheppeke men den er simpelthen for Resaveret. så jeg leder og leder kommer bare ikke særlig langt ;D
    nå Undskyld det lige blev ligt langt smiley

Kommentér på:
Bullterrier miniature

Annonce