{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.727 visninger | Oprettet:

Sloth
Sloth
Tilmeldt:
18. jul 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 197

forslag til adoption af hund {{forumTopicSubject}}

jeg har længe gerne villet have mig en dejlig sort Newfoundlænder han (racen passer mig rigtig godt)
men tiden er ikke rigtig til en hvalp
og det bliver der ikke det næste års tid,
så jeg tænkte på at adoptere en hund fra
Dyrenes Beskyttelse,
jeg har lige fundte disse 2 som virker interresante

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/dyr/12RH-1-0179


http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/dyr/12RH-1-0197

jeg bor alene i en 30m2 lejelighed med 40m2 have
jeg har et dårligt knæ så jeg kan ikke løbe,
men jeg elsker at gå ture,
i min familie har vi 3 labradore i aldrene 1, 6 og 10 år (hvor jeg passer den ene cirka 1 uge hver 2mdr)
og 2 katte (en på 3 år og en på 11 år)
jeg bruger meget tid (når jeg passer familiens hund)
på at træne med ham (da han ikke normalt bruger snor, går pænt eller nogen af de ting som jeg mener en hund skal lære at gøre som minimum)

hilsen Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forslag til adoption af hund
  • #1   8. apr 2012 damn jeg glemte spørgsmålet
    jeg ville bare lige høre jeres mening om det?


  • #2   8. apr 2012 De ser da meget søde ud, men kender jo hverken hundene eller dig. Men tag da ud og besøg dem og se om de er noget smiley

  • #3   8. apr 2012 det havde jeg også tænkt mig på torsdag smiley

  • #4   8. apr 2012 de ser begge søde ud smiley

    håber der kommer en opdatering efter du har været ude og se dem / snakke med personalet smiley

    held og lykke.


  • #5   8. apr 2012 Årh Kasper ser dejlig ud

  • #6   8. apr 2012 med de få billeder der er af en kai så kan jeg ikke se om de ligner hinanden

  • #7   8. apr 2012 må se om en af dem passer til mig

    Sarah
    ja han ser meget smuk ud


  • #8   8. apr 2012 Jeg ville så holde mig fra dem begge, den øverste ved du ikke hvad der er i og den nederste står der tydeligt ikke kan med andre hanhunde og du skriver selv du 1 gang om året passer familens hanhund, dvs du så ikke ville kunne have din hund med hos familien osv...

    Hvis det nu er en Newfoundlender du ønsker så prøve at se om der ikke evt skulle være en sådan en til omplacering igennem deres special klub eller lign, så får du hvad du ønsker, synes ikke man skal gå på kompromi med det man drømmer om bare for at få en hund.


  • #9   8. apr 2012 hvad jeg kan læse så er den meget speciel

  • #11   8. apr 2012 Jeg synes du skal vente 1 år... og så få lige den New Foundlænder du ønsker......det er aldrig godt at få en erstatning.... bare fordi man vil ha' hund NU......
    Bare et godt råd..... :o)


  • #12   8. apr 2012 Prøv hellere at få en omplaceringshund gennem Newfoundlænderklubben som Nadja skriver,det andet virket lidt håbløst,især Kai'en men også Bamse Jensen som ikke kan med andre hanhunde,hold dig laaaaangt væk

  • #13   8. apr 2012 Hey Nadja

    desværre har der ikke været en newfoundlænder over 10mdr til omplacering igennem newfer klubben det sidste års tid i hvertfald

    men der går minimum 1 år før jeg har den extra tid til en hvalp

    men ok dem jeg har fundet frem er måske ikke de bedste valg


  • #15   8. apr 2012 jeg prøver at tage derud på torsdag uden at tænke på en bestemt hund

    Palle med de 6 andre:ja jeg cykler noget, men jeg kan ikke cykle hurtigt da mit knæ giver sig hvis jeg presser det, kunne sagtes lave en holder til cyklen så min hund vil kunne løbe ved min side mens jeg cykler,

    NITTIB:nu har jeg sådan gået i over et år og prøvet at finde en omplacerings newfoundlænder


  • #16   8. apr 2012 smiley

  • #17   8. apr 2012 Tag du bare ud og kig det skader ikke smiley

  • #18   8. apr 2012 det håber jeg ikke smiley

  • #19   8. apr 2012 det håber jeg ihvertfald ikke at det gør smiley

  • #21   8. apr 2012 Palle med de 6 andre: sikkert smiley

  • #23   8. apr 2012 Eller en Chi smiley

  • #24   8. apr 2012 Palle med de 6 andre: sikkert smiley

  • #25   8. apr 2012 medløber smiley


    alle: det går bare helt galt med at poste,
    jeg tror at jeg skal i seng snart smiley


  • #26   8. apr 2012 Tag dog ud og mød hundene. Kun ved og møde dem kan du danne dig et indtryk af dem.
    Gå en tur med dem du finder kunne være en mulighed. Lav en seddel med de spørgsmål du har til hundene.
    Held og lykke med og finde dig en hund.


  • #29   8. apr 2012 Tag ud og kig - de plejer at have flere end dem der er på hjemmesiden. Samtidig kender de hundene godt og kan vejlede dig i hvilken hund der vil passe til dig. Med dit helbred skal du nok ikke have en meget aktiv hund, men mere en puttetrold som dog stadig nyder nogle gåture. Dejligt at du har en have selvom den er lille. Vi har selv en lille have på 80 kvm og Magni elsker sin lille have og tilbringer mange timer derude - han gider ikke komme ind til os medmindre det stormer og regner smiley
    Jeg synes det er dejligt når man vil tage en uønsket hund til sig - der er så mange ude på internaterne der mangler et godt hjem.


  • #30   8. apr 2012 Prøv også at tage ud til Dyreværnet i Rødovre - de har også rigtig mange hunde til adoption.

  • #31   8. apr 2012 Hold dig fra Dyreværnet i Rødovre ;o)

    Men tag ud og kig på et af Dyrenes Beskyttelses internat og forklar dem hvad du kan tilbyde hunden - Så kan de nok også vejlede i om de har en der passer til dig =)


  • NONAME
    NONAME Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 7 Følgere: 5 Svar: 84
    #32   8. apr 2012 Synes det er nogle meget store hunde til 30kvm lejlighed. Ville heller ikke anbefale en newf til en lejlighed. Og så tænker jeg at hvis du ikke har tid til en hvalp har du så tid til en omplaceringshund som i nogle tilfælde kan være meget mere krævende end en velpræget hvalp?

  • #33   8. apr 2012 Jeg har mødt bamse Jensen... altså den nederste du har linket til.. Og han er en super skøn hund... MEN - han kræver at man ved hvad man har med at gøre, da han er en herre med egen mening om hvad han vil og især ikke vil...

    Han kan ikke sammen med hanhunde, og katte tror jeg heller ikke man skal regne med han vil acceptere, så hvis du passer familiens dyr ind i mellem, så skal du ikke regne med at Bamse jensen vil acceptere disse!!

    Den første du linker til, har jeg ikke mødt, men hørt om... det er en rigtig super skøn hund, der er meget social, glad og livlig... Og han skal have masser af motion og aktiveres meget... både fysisk og mentalt...
    Der vil jeg sige at bamse Jensen er den type der kræver MEGET på den mentale front, og ikke helt så meget på den fysiske, i forhold til ham her!!!

    tilgengæld vil jeg virkelig anbefale dig at kigge nærmere på ham her....

    http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/dyr/12IH-1-0116

    han er simpelthen så super sød, og han trænger så meget til at få kærlighed og ro i sit liv... han er en hund der vil elske dig over alt på denne jord, for at få den kærlighed retur...
    Han ville også kunne fungere i din lejlighed, og han ville bare give alt, for at få en smule tilbage... Så ham ville jeg helt klart anbefale i forhold til de to andre du linker til



  • #35   8. apr 2012 Pia K:
    jeg undre mig lidt over at den newfer sælges for 11.000 kr
    da hvalpene sælges for 8-11.000 kr,
    jeg vil foretrække en han i sort,da de brune er lidt mere selvstændige

    TrustNo1:
    det har jeg også hørt fra andre

    Mynder:
    den daglige tid har jeg masser af,
    da jeg kun arbejder 5 timer om dagen 4 dage om ugen
    jeg er hjemme i min pause (da den afdeling jeg arbejder i for tiden kun ligger 3 km fra hvor jeg bor)
    men jeg kan ikke tage fri mere end et par dage ad gangen:-)

    "The One & Only"Charlotte H - TAVLEMAFIAEN :
    jeg kan desværre ikke finde ham du linker til

    Cæcilie T:
    han virker meget sød, er dog ikke meget for dårlige HD tal


  • #37   9. apr 2012 Palle med de 6 andre: de tal er netop sådan noget man skal være nervøs for

    og jeg regner med at tage ud på roskilde på torsdag

    den første undre jeg mig over at en privat person der har haft hunden i 10 mdr. ville tage det samme som opdrætterne tager for hvalpene,
    det virker på mig som om at personen bare vil have deres penge igen da man er blevet træt af hunden


  • #38   9. apr 2012 Martin...

    Ham jeg linker til, sidder på dyrenes beskyttelses internat Hillerød. Han hedde Sjang...


  • #39   9. apr 2012 ok

  • #40   9. apr 2012 Men jeg har lige tjekket - og han har fået ny familie i påsken her, så det er dejligt for Sjang... for han var en skøn dreng, der bare havde brug for en der kunne give ham den opmærksomhed han har brug for...

  • #41   9. apr 2012 lyder rigtig dejligt
    at han fik et hjem her i påsken


  • #42   9. apr 2012 Martin...

    ja, han fortjente det sgi... men jeg håber også du finder dig den hund, du drømme om... Jeg kan virkelig ikke råde til til at tage nogen af de to, du linker til i dit start indlæg...



  • #44   9. apr 2012 Palle med de 6 andre:
    det er Hillerød hvor de kun har åbent efter telefonisk aftale

    Roskilde har åbent mellem10-12 og 13-15:30


  • #46   10. apr 2012 ja desværre sidder der en mange triste skæbner på internater

    det sjove er at den Labrador/blanding jeg passer en gang imellem
    og er en internat hund

    jeg skal lige skaffe mig en ny klikker og så prøver jeg lige at spørge mine kollegaer,
    (på sy værkstedet)
    om de kan lave et pænt halsbånd og en pæn line


  • #47   10. apr 2012 Martin...

    Ja der sidder forfærdeligt mange hunde på vores internater, og jeg glæder mig altid over at der er mennesker der er parat til at give disse et nyt liv, en ny chance...
    Jeg kan selv bruge mange timer på internatet jeg er tilknyttet, for de er jo alle sammen super skønne hunde!
    Jeg syntes også du skal give Hillerød internat et kald, for at høre hvad de har siddende som ikke er på nettet endnu... for de har flere end dem der er lagt ud... og måske køre en tur op til dem... :O))


  • #49   11. apr 2012 Charlotte:
    jeg prøver først Roskilde (da jeg allivel skal til roskilde om morgenen)
    hvis der ikke er nogen dejlige dyr der
    der passer til mig prøver jeg hillerød

    Palle:
    ok tak


  • #50   12. apr 2012 har været der i dag og gik tur med 2 hunde inden jeg mødte Kasper som er den øverste
    han er tydeligvis en blanding imellem en Akita/GJD
    og en anden jagthund(der er lidt mere åben end akita´en er)

    da jeg havde brugt 1,5 time sammen med ham
    kunne jeg godt se at han kræver noget træning for at kunne fungere ordentligt,
    og set at han er meget klog
    men da jeg skulle til at hjem, så kælede jeg med ham, han slikkede mig i ansigtet et par gange,han nippede til mine fingere

    derefter var jeg solgt
    så har aftalt at jeg kommer igen om en uge og bruger noget tid med ham, så kan vi se om vi passer ordenligt sammen

    jeg vil ikke skynde på det da det er vigtig
    at vi lære hinanden at kende
    nu skal jeg bare læse så meget jeg kan og snakke med så mange Akita/GJD ejere som jeg kan


  • #53   12. apr 2012 der står kai men det er Akita han ligner en kort håret akita

  • #55   13. apr 2012 yep

Kommentér på:
forslag til adoption af hund

Annonce