{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

HD - symptomer? {{forumTopicSubject}}

Hej... har tidligere lavet et indlæg om Zeus... nu vil jeg bare gerne høre mere om symptomerne på HD... er nemlig bange for at det er den vej det er gået...

min store glade drengerøv har ondt og han holder alligevel hovedet helt højt... han springer dog over hver 2. tur når døren går op... det er ikke helt ham at springe over noget som helst... han giver tegn hvis vi prøver at bøje ham på højre bag og han halter på højre for... der er aftalt tid ved dyrlægen, men vil godt have mere viden med på vejen... for er det HD er hans liv snart slut... om 9 dg præcis! huha huha...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD - symptomer?
  • #2   10. apr 2012 ja men bagtil gik i sig selv synsmæssigt i løbet af meget kort tid, derfor vi ikke har gjort yderligere... og han holder jo humøret helt i top til trods... først nu han "siger fra"...

  • #3   10. apr 2012 Palle, se nu bare at komme afsted til dyrlægen, hellere i dag end i morgen - det kan jo skyldes så mange forskellige ting, så vi håber da det bedste.
    En indeklemt nerve i ryggen kan jo også give helt modbydelige smerter, en mindre skade i bagbenet kan gøre, at han aflaster/overbelaster de andre ben, så han får ondt i (et af) dem.
    Det vigtigste er, at han bliver undersøgt og i får en afklaring, også så han evt. kan blive smertedækket, det kan nogle gange være det der skal til for at en evt. af-/overbelastningsskade skal hele op.
    I får lige nogle krydsede fingre med herfra.


  • #4   10. apr 2012 Uanset hvor meget du ved om synptomerne så kan du ikke se med det blotte øje om hunden har HD. Så hvis du tror det er en mulighed (og det gør du jo) så få lavet røntgen af hunden. Så ved du med sikkerhed om det er det eller ej,

    Og er det ikke, kan i så få undersøgt hvad der så kan være årsagen til problemerne


  • #5   10. apr 2012 har også bestilt tid ved dyrlægen... men ville bare gerne have lidt ekstra viden...

    har tidligere haft en hund med HD men det er 17 år siden hun blev aflivet nu, så husker ikke de præcise symptomer på hende der gjorde at vi tog hende til dyrlægen...



  • #6   10. apr 2012 Og når nu du har været ved dyrlægen så få også hunden tjekket ved en hunde kiropraktor.. for de symptomer du beskriver kan være skævheder hvor den kompensere flere steder.. det kan så gøre det svært at finde ud af hvor hunden egentlig har ondt hvis den har ondt flere steder..

    Jeg har selv lige haft min hund til gennemrøntgen pga halthed på forben.. der var så ingen skader.. men det betød så ro og smertestillende i uger og først nu er hun begyndt gå normalt igen.. og havde hende også til hunde kiropraktor og fik hende rettet så hun ikke havde ondt flere steder..

    Håber det bedste for jer!


  • #7   10. apr 2012 Kan I ikke kommme til før 9 dage ved dyrlægen? Det lyder som en meget lang ventetid, især hvis det er "akut".

  • #8   10. apr 2012 Jeg ville heller ikke lade en hund med åbenlyse smerter gå og vente på dyrlæge i 9 dage. Husk, at hunden gør alt hvad den kan for at skjule smerter, når først du ser de har smerter, så har de tit haft det længe.......

  • #9   10. apr 2012 Der er ikke andre muligheder når det forventes at der skal tages røntgenbilleder...


  • #10   12. apr 2012 Problemet var ikke dyrlægen, men situationen gjorde at jeg ikke kunne komme afsted med ham før i næste uge!

    Han er nu tjekket og der var en lille "byld/bums" under huden på den
    ene trædepude på højre forben... Synes ellers jeg har tjekket og tjekket men har altså ikke opdaget den...

    Han er 100% haltfri allerede...!

    Kunne ikke lade ham gå sådan så dyrlægen kom ud til os istedet...

    Han er konstateret smertefri på bagbenene, men skal til doktoren torsdag i næste uge og have taget billeder af hofter og albuer, bare for at være sikker!

    Skal jo ikke risikere at han skal have ondt igen... ikke hvis vi kan forebygge, hvis der er noget!


  • #11   12. apr 2012 Super, krydser fingre for at der ikke er noget smiley

  • #12   12. apr 2012 Han er helt i hopla... var han nu også før, men nu sprinter han rundt og laver ligeså meget ballade som børnene :O)

    Tror nu ikke der er noget, og dyrlægen var enig... vi skulle dog være ekstra opmærksom på at holde ham varm... så han beholder jakken på et stykke tid endnu, og har sat svigermor til at sy en nattrøje til ham... :O)

    Og skulle der være noget i hofterne, så håber vi at det kan holdes i ave med et "sundt" medikament... Men vi er optimistiske...!


  • #13   13. apr 2012 Palle, hvor er det godt at høre, at det ikke var noget værre. Puh ha, man er altid lidt ekstra på vagt med de store vovser, de er så f.... disponeret for de ledproblemer.
    Jeg prøver så vidt muligt at forebygge, så mine får mineraler og glucosamin både via foder og tilskud, selvom de er unge. Og selvom jeg ikke påtænker at avle, så skal de alligevel under røntgen, så jeg ved, hvad vi har med at gøre rent ledmæssugt, så jeg forstår godt, at du vil gøre det samme. Hvis der så er noget, så kan man "arbejde" ud fra det.
    Better safe than sorry!
    Krydser fingre for, at dine billeder viser nogle fine og sunde led.


Kommentér på:
HD - symptomer?

Annonce