{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Symptomer på HD? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Beklager det bliver langt smiley

Først vil jeg lige skynde mig at sige at jeg har fået taget røntgen af Milles hofter og ja, af ALT incl ryg osv! - dog blev billederne taget uden bedøvelse.. De viste en a og en b hofte som jo så Måske kan være en c eftersom det blev taget uden hun var bedøvet.. Hun er iøvrigt en fransk bulldog (man plejer at sige at de bære dårlige hofter godt pga deres stærke muskulatur) omend hun ikke er helt så overdrevet muskuløs som nogle franske er men stadig har hun en pæn muskulatur.

Mille har lige siden jeg fik hende lavet gadedrenge hop når hun går (på hver tur og det er ikke sjældent på hver tur).. Og det gjorde min mors gamle hund der havde slem HD og hendes nuværende der har HD (d hofter i narkose).. Derfor har jeg været bekymret over om det er pga HD hun laver de gadedrenge hop..

Men smertestillende ændre det ikke, ej heller ser jeg forskel på når hun får led tilskud eller ikke gør - Jeg giver det forebyggende..

Nogle herinde har tidligere sagt det simpelthen bare kan være sådan hun går/lunter og en vane men ja (er oftest når hun går i et bestemt tempo) og virker umiddelbart til at være sådan et jævnt niveau dvs hun virker ikke til at ha gode og dårlige dage - men det kan være virkelig svært at sige 110% sikkert at der INGEN forskel er da jeg har total kemo hjerne stadigvæk (dårlig hukommelse)..

Hvad er de symptomer på HD egentlig i praksis I oplever og hvordan kommer de til udtryk?

Hun har også været tilset af en kiropraktor flere gange (vores egen dyrlægeklinik har en dyrlæge som også er uddannet kiropraktor) som intet kunne finde og ja, både ryg og albuer, skulder, knæ er 110% i orden, som sagt er der blevet taget røntgen af ALT..

Kan ikke rigtigt finde ud af om jeg skal gi flexadin advanced, men det er måske også lidt overdrevet på nuværende tidspunkt eller? Jeg ved det virkelig ikk.. Vil jo også gerne passe rigtigt godt på hende og forebygge at det evt ender med smerter.. Men altså i og med at hun allerede får et godt ledprodukt (riaflex) så kan jeg være i tvivl om jeg skal vente med flexadin til senere, hvad tænker I?

Jer der gir flexadin, så I forskel på symptomerne på almindelig ledpulver eller først da i kom på flexadin advanced?

Tak fordi du læste med smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Symptomer på HD?
  • #1   19. feb 2020 PS min mors hund laver færre gadedrenge hop når hun får led tilskud (både riaflex og flexadin)

  • #2   19. feb 2020 PL kan også give sådan nogen hop.
    Men ja, nogen hunde hår bare sådan. Min mors JRT gør det, når han går på visse typer underlag, bl.a. grus. For ham handler det om følelsen under tæerne, ikke om noget fysisk problem i kroppen.


  • #3   19. feb 2020 Hun har ihvertfald på ingen måde PL smiley

    Men hmm.. Har faktisk aldrig overvejet om det kan være underlaget - dog mener jeg at huske hun gør det på flere slags underlag MEN.. Hun er ret kilden/følsom omkring sine poter så hvem ved om sådan noget kunne være årsagen eller en del af det smiley


  • #4   19. feb 2020 Coco kan finde på at gøre det, når hun virkelig skal skynde sig og ikke lige går i galop. Så sparer hun et skridt ved at løfte et bagben.

    Hvis alle de profesionelle du har talt med ikke kan se et problem, så er det jo også muligt, at der ikke er et problem smiley


  • #5   19. feb 2020 Bassen startede på det efter han skadede hofte/bækken/lænd (som så overbelastede knæet i modsatte side). Selv efter at han var blevet frisk og smertefri igen. Vi troede han stadig havde smerter så han har været på smertestillende længe uden det gjorde den store forskel, prøvede også forskellige tilskud til led uden nogen synlig virkning (han kan ikke tåle flexadin, så kan ikke fortælle om det ville have virket).
    Han var meget underlig, for han gjorde det også hvis han havde trådt i en vandpyt (ligegyldigt hvilket ben der trådte i vandpytten så lavede han gadedrenghop på samme bagben), han kunne også finde på at starte på det hvis han blev bange for noget eller hvis vi gik en anden vej en han havde lyst til. Han er blevet tjekket i hoved og røv mange gange og de finder intet.
    For ham havde åbenbart sat sig som en vane, for vi fandt ud af at han ikke lavede de hop hvis vi kørte et sted hen og gik, men stadig gjorde det når vi gik tur herhjemme. Han er nu stoppet efter vi fik brudt vanen ved at køre af sted for gåture i en periode og nu gør han det ikke mere.



  • #6   19. feb 2020 Min hunds hd blev overset af den første dyrlæge, for mange år siden.
    Han er idag 10, og har aldrig været hæmmet af det.
    Da vi var ved kiropraktoren første gang påpegede hun netop, at han var meget låst/spændt omkring den ene hofte.
    Hvis det var mig, så havde jeg bare kløet på med gode tilskud smiley



  • #8   19. feb 2020 Vores gamle rottweiler havde D hofter. Det mærkede vi aldrig noget til. Hun var glad og tonsede rundt uden nogen smerteytringer. Fundet af D hofter var et tilfælde. Hun levede til hun blev knap 10 år, og blev aflivet pga en livmoderbetændelse.

    Til gengæld hat min den ene hanhund (Bichon Havanais) lavet gadedrengehop i nogle år når han bliver ivrig. Han har A hofter, men pga hoppene er han røntgenfotograferet flere gange - stadig med samme resultat. PL er det heller ikke. Smertestillende ændrer ikke på det.
    Konklusionen fra dyrlæger er, at han bare er medlem i Klubben for gakkede gangarter smiley
    Efter at have hørt mig for, har jeg fundet ud af, at flere med racen oplever det samme.


  • #9   19. feb 2020 Karla laver gadedrenge hop et par gange på hver tur og hendes hofter er så fine, så fine smiley Hun har derimod let PL (vi var forbi en ortopæd der sagde det var en grad 0 tangerende til en grad 1) i begge nkæ, som er det der giver hoppene. En almindelig dyrlæge er jeg ret sikker på ikke ville finde noget på hendes knæ fordi det er så lidt smiley

  • #10   19. feb 2020 Tak for jeres svar smiley Er nok også bare mig der er lidt ekstra pyller.. Overvejer at afprøve flexadin og se om det gør en forskel og hvis ikk så stoppe igen.. Tænker jeg skal prøve i 60dage.. Hvor længe tænker I?

  • #11   19. feb 2020 Isabelle, ja hun har været til kiropraktor flere gange smiley Men kan da godt være jeg skulle prøve en anden og se om vedkommende mærker noget andet..

  • #13   19. feb 2020 Har hun som sagt været flere gange smiley Se sidste svar - tror vi skrev samtidigt smiley

  • #15   19. feb 2020 Tænker også at det om ikk andet kan gi mig lidt ro på i forhold til at bekymre mig om det så meget smiley Især fordi SÅ mange har virkelig gode erfaringer med flexadin og min mors er helt holdt op med at lave gadedrenge hop..

Kommentér på:
Symptomer på HD?

Annonce