893 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Anskaffe sig hund nummer 2 - overvejelser!? Anskaffe sig hund nummer 2 - overvejelser!?

Hej !
Nu ved jeg godt at folk siger at man aldrig skal anskaffe sig hund nummer 2 for den andens hund skyld , men for ens egen skyld..
MEN....

Min kæreste og jeg har pt sammen en Dansk svensk gårdhund - eller han er faktisk mere min hund, end hans !
Kenzo er MEGET tryghedsøgende og kan og vil ikke gøre noget alene! Han ligger op hos os om natten (selvom jeg smider ham ned 1000 gange! og har ingen dør til soveværelset så kan ikke lukke ham ude) han vil ikke spise hvis vi ikke er i nærheden.. Generelt vil han faktisk intet gøre hvis jeg ikke er i nærheden!
MEN.. (igen)
Når vi er hos min svigermor, søger han tryghed hos hendes hund og ikke os! Han sover sammen med hende, spise alene og ja bare alt uden vi er i nærheden ! han kan sågar være alene med hende uden at pive efter os!

Mit spørgsmål er så: Burde vi anskaffe os hund nummer 2 ?
Både min kæreste og jeg vil gerne have en hund mere og økonomien kan også klare det! men vil det hjælpe Kenzo også ? smiley

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Lagt klikgulv 4kvm 900 kr.
  • Samling af 2 stk. metalreoler 2.000 kr.
  • Klipning af ca. 28 m hæk inkl. bortkørsel 1.950 kr.
  • Stigereol samlet 400 kr.
  • Montering af 2 klædeskab og en sofabord 70x40 1.100 kr.
  • Maling af entre 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anskaffe sig hund nummer 2 - overvejelser!?
  • #1   11. apr 2012 Jeg ville bestemt vente med hund nr. 2 indtil første hund er voksen og i god balance. Adfærd smitter.

• #2   11. apr 2012 Hvis I skal have en hund mere, kan I evt. overveje at købe en hund, der er ældre end Kenzo og som hviler meget i sig selv.

Men god ide at starte med selvtillidsøvelser mht Kenzo smiley

• #3   11. apr 2012 Okay smiley Hvilke selvtillidsøvelser er der ? Og hvilke er gode ? smiley

• #4   11. apr 2012 Mit råd vil også være, at finde en hund, som er ældre. En som din svigermors, som er ældre, hviler i sig selv, og automatisk vil indtage rollen som førehund.
    Tager I en hvalp, tror jeg som de andre, at I kan risikere, at hvalpen bliver ligesom den nuværende.

• #5   11. apr 2012 Det lyder som en god ide at finde en der er ældre ! Det virker også som om Kenzo søger en mor ! Han blev taget fra sin egen mor , da han var 8 uger gammel .. jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre? smiley

• #6   11. apr 2012 Jamen, jeg har arbejdet med min hund på tillid og øget kropskontrol.

I starten mest tricks og klikkertræning sammen med mig. Feks. dutte objekt med snuden. Snurre rundt. Markere musemåtte. Stille forpoter på omvendt vaskebalje og dreje rundt. 8 tal mellem dine ben. Springe gennem dine arme. Etc. Kun fantasien sætter begrænsningerne smiley

Og kropskontrol som at balancere på træstammer, hoppe op på en sten/lav mur på gåturen. Kravle under f.eks. sofabordet eller dit ben, balancere på noget, gå på knitrende, glat eller ujævnt underlag.

Det vigtigste er bare ikke at gå for hurtigt frem - det skal være sjovt! smiley Og de første mange ting skal være nemt for ham at lære, så han kan blive belønnet og føle sig stolt over at kunne noget smiley

Held og lykke med det smiley

• #7   11. apr 2012 Bare sørg for, at han kommer med ud og vælge, så I er sikre på, at den nye hund også har de egenskaber I søger, og som fungere sammen med den I har.

Vi har selv taget en voksen hund til os (2 år), og vi fortryder overhovedet ikke, at vi ikke valgte en hvalp.

• #8   11. apr 2012 ville nok også sige i skulle vente med nr 2 hund, til den anden hviler mere i sig selv smiley
    jeg kender en der hjælper med sådanne problemer, og andre problemer også, men jeg kan prøve og se om jeg kan få fat i nummeret til hende.
    hun hjælper blandt andet også store dyr som heste, og andre dyr smiley
    så hvis du har lyst til at spørge om mere ang hende så skriv en pb til mig.

Kommentér på:
Anskaffe sig hund nummer 2 - overvejelser!?

Annonce