1.339 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

At anskaffe sig en hund.. Chihuahua At anskaffe sig en hund.. Chihuahua

Jeg flyttede i lejlighed for 1 år siden, og efter jeg bor alene ville jeg bare så gerne have en lille hund!! ISÆR en chihuahua da jeg elsker denne hunderace! smiley Har haft store hunde hele mit liv som Rottweiler, Labrador og sådan hos mine forældre.. elsker hunde, og den omsorg de kan give en tilbage smiley

Men NU er mit pørgsmål så, hvor LÆNGE kan sådan en lille hund være selv? og hvor meget motion kræver de?

Jeg skal overveje dette grundigt, da jeg IKKE ønsker min hund skal være for meget selv og blive ked af det..

Men har nogen af jer erfaringer med denne hunderace og om det er bedst at købe en hvalp eller en "ældre" som 1-2 år ..

håber nogen vil komme med gode råd smiley

- Brigitte

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At anskaffe sig en hund.. Chihuahua
  • #1   26. aug 2011 De kan jo ikke holde sig sådan 12 timer.. Men de kan godt lære at holde sig i en del timer.. De kræver ikke sådan flere kilometer lange gåture, men de skal ud og luftes og rende rundt hver dag i enten have eller på gåture..

Hvis man vil have en der er renlig, kan være alene hjemme er det jo bedst med en ung/voksen. Men hvis man selv vil "tage kampen op" er det bedst med en hvalp som man også selv kan præge..

Men uanset hvad man vælger, så find en ordentlig opdrætter, som tjekker avlshundene for patella, er udstillet, har et godt temperament og er søde familiehunde. Det KAN betale sig at give de sidste par tusinde ekstra og få en ordentlig hund fra starten..

• #2   26. aug 2011 Næsten alle hunde kan lære at være alene hjemme, hvis ejer gider brug den fornødne tid til at lære den det. Sørg for at have en god lang ferie, når du får hunden, så du kan lære den stille og roligt, at det er helt okay at være alene hjemme. Når den har lært det, så er det lige meget, om den er alene 2 timer eller 8. Alt afhængigt af alder naturligvis- en hvalp kan ikke holde sig så længe.

• #3   26. aug 2011 De kan godt være selv i nogle timer, men ikke 10 eller 12 timer, de elsker at være sammen med deres mennesker, så de har det bedst, når de må komme med de fleste steder...hvis man skal lade dem være selv i længre tid, er det måske en god ide at har 2,..de er glad for nogle gåture og elsker at lege en masse, men de kræver ikke meget motion, de kan nemlig sagtens også lide at hygge sig på sofaen eller i sengen i rigtig lang tid...
    jeg har 4 søde lille drenge, som fylder 3 uger her på søndag, du er meget velkommen til at komme på besøg en gang, så kan du hilse på hvalpene og deres forældre : )

• #4   26. aug 2011 Du kan sagtens få en skøn chi uden tavle,,,det har jeg da:-)9

• #5   26. aug 2011 at købe en chi uden tavle er som at spille rusisk roulette....

men nu er det ikke lige det du spørger om smiley

du skal huske på at chien er en meget menneske social hund, som elsker sin ejer og ligge og putte under tæpper og på skødet. Den er ikkke til lange ture (mine er ihvertfald ikke ha ha ha slet ik når det regner)

Plus chien kan godt være en smule "racistisk" og trives godt i en lille flok af særligt andre chier... hvis din chi skal være alene i mange timer, vil jeg anbefale at du får 2.

og så skal du være obs på at chien er svær at få gjort renlig... det er en sej kamp, så hvis du ik ka have fri i et stykke tid efter du har fået hvalpen, vil jeg anbefale du køber en der er "brugt" smiley

det er virkelig verdens dejligste race som du vil få så mange glæder sammen med.

Kommentér på:
At anskaffe sig en hund.. Chihuahua

Annonce