{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Ødelægger alt sit legetøj {{forumTopicSubject}}

Kære HG.

Nico er nu snart 8 mdr, og er indenfor de sidste 14 dage begyndt at ødelægge alt sit legetøj, og det er ligemeget om det er nyt, brugt fra anden hund, blødt, gummi, hård gummi, om det kan pive eller ikke.

Kan det være en overgang? at han har for meget?

Hvad har i af erfaring???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelægger alt sit legetøj
  • #1   11. apr 2012 Min han ødelægger også alt sit legetøj og har alle dage gjort det.. Det er en stor udgift, men vi har bare ladet ham gøre det... Ellers skal vi fjerne det fra ham hver gang og så er der ikke rigtig nogen grund til at han har det


  • #2   11. apr 2012 Rotterne: Har prøvet med en flaske, men der går ikke mange minutter, så er der hul i den.

    Ja måske et dæk, tror bare jeg nøjes med en fra trillebør smiley


  • #3   11. apr 2012 Rotterne: Tak for tippet smiley

  • #4   11. apr 2012 Colaflasken er os prøvet her, men de kan være ret skarp når den går i stykker, hvilket den 100% gør smiley

    Min han elsker pivadyr, så dem ryger der man af hjemme hos hos smiley


  • #5   11. apr 2012 Mine whipper flænser også deres legetøj, tror bare du har været heldig, at han ikke er startet før nu smiley

    Jeg går jævnligt i genbgugsbutikken og fylder en pose med tøjdyr til næsten ingen penge, det er et kæmpe hit her.
    Klipper øjne og snuder af, inden vilddyrene får dem.

    Tomme papkasser er også et hit, de bliver flået i småstykker, så det giver lidt oprydning, men hundene morer sig, så det tager jeg gerne med.

    Billige fleecetæpper eks. fra fakta, klipper jeg i 10-15 cm. brede strimler og fletter.
    Binder knude i enderne.
    Det er det trækkelegetøj, der har længst holdbarhed her.
    Laver dem i forskellige længder og tykkelser, nogle med knuder på midten også.
    Der bliver 5-7 stk. af et tæppe til 25-30 kroner.


  • #6   11. apr 2012 Mine ødelægger også alt....... og det de ikke kan lave hul i...splitte ad ...gnaske i stykker ... i løbet af 5-7 minutter..... gider de overhovedet ikke røre ved.
    Det er kun det der kan laves til atomer , der dur..... *GG*


  • #7   11. apr 2012 Indfør forbud mod sex med dyr nu: Pivadyr er det pivdyr du mener?? smiley


    Kirsten H: Du siger da noget, min mor arbejder endda selv i en genbrugs forretning smiley og go ide med pap kasse og fleece tæppe, jeg ryder gerne op efter ham smiley
    Spiser din så pappet og det? For Nico spiser næsten alt det han har tygget i stykker.



    NITTIB: Nemlig, sådan er det også her, hvis det ikke kan bides i stykker på den ene måde, så bliver der gnasket til den store guldmedalje smiley


  • #8   11. apr 2012 Nadja - Nej, de spiser det ikke, nøjes med at hærge.

    Hvis han spiser tingene, skal du selvfølgelig være meget obs. på, hvad du giver ham.


  • #9   11. apr 2012 Kirsten H. Han spiser næsten alt, tager det så selvfølgelig væk så. Men ville ønske han bare nøjes med at hærge det så smiley

  • #10   11. apr 2012 Har du prøvet med sådan noget reb-legetøj? Altså sådan en der er flettet sammen? Eller kunne man jo - selvfølgelig ikke for tit - købe nogle forskellige ben? Griseører er et hit hos vores hund, og de tager noget tid at blive færdige med, så den bliver afledt lidt:)

  • #11   11. apr 2012 http://www.ostrand.dk/shop/starmark-triple-crown-249s.html

    Bento Ball, Fire Plug og Treat Ball er vanvittigt holdbare, også når man har en flænser.

    Vores ødelægger alt - men ikke dette.


  • #12   11. apr 2012 Mine ødelægger også deres legetøj, hvis de får lov til det.
    Jeg siger altid bestemt "Ikke ødelægge", det øjeblik de bruger kindtænderne/hjørnetænderne, for det er dér de går efter at ødelægge. Jeg skal stadig den dag i dag være efter dem alle tre, men det er klart blevet bedre.

    Du kan være heldig, at det bare er en periode - det afhjælpes med massere af kødben ! smiley


  • #13   11. apr 2012 Man kan købe en del massivt legetøj, og det er jeg nød til her, da Tazz også ødelægger alt andet. Bolde, reb osv. holder max 5 minutter. pivedyr 10 sekunder, så er de spilttet. Massive ting, elsker han ligge og tygge i, og de holder endog flere uger. Har købt flere forskellige i kvikly til omkring 30 kr stk

  • #14   11. apr 2012 Mine Glen'er ødelægger ALT - selv KONG-legetøj.
    Men jeg har købt nogle vildt fede Orbee, Tuff og ORKA-legetøj fra USA, og det lever stadig :o) Der er endda stadig piv i tuff'en smiley


  • #15   11. apr 2012 Kong overlever heller ikke her..

  • #16   11. apr 2012 Kia må ikke ødelægge sit legetøj (sine bamser og pivedyr).

    Begynder hun, stoppes legen ved at jeg tager bamsen fra hende og bytter den ud med et ben eller en kong hun kan bide alt det hun vil i, uden det går i stykker.
    Jeg ligger så bamsen i hendes legetøjskurv så hun kan tage den når hun kan lege ordentligt med den uden at ødelægge den :o)

    Du kan håbe det er midlertidigt lømmelalderen over. Men det kan sagtens være noget du må lære at leve med og så er det om at finde det legetøj som holder længst :o)


  • #17   11. apr 2012 At de ødelægger legetøjet er jo bare behovet for at flå fra naturens side?

    Men det er selvfølgelig ikke smart at han spiser det.. Hmmm ved ikke lige. Dixie (4 mdr.) herhjemme spiser også vattet fra bamserne /: Jeg piller det som regel ud af munden på hende når jeg kan nå det. Ved ikke lige hvad man kan gøre?


  • #18   12. apr 2012 Cecilie: Ja det har jeg smiley Men det plukker han også i stykker.

    CH: Tak for dit link, det vil jeg kigge på smiley

    Mange tak for jeres svar og erfaringer smiley



  • #19   14. apr 2012 Jeg er "Mormor" til Nico.... Nadja´s Whippet smiley

    Hvor er det super at læse alle de gode, og seriøs svar herinde smiley
    Tror faktisk Nico i sit tidligere liv, har levet som gadehund, og mest på en losseplads smiley
    Han kan bruge alt fra haven, hugger alt hva han finder derude, og så skal de bare splittes....
    I dag fik han en bold til haven, som han ikke lige ka bide over. Men tiltrods for det, leger han helt vildt med den smiley
    Så må vi se hvor længe den holder smiley




Kommentér på:
Ødelægger alt sit legetøj

Annonce