{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.025 visninger | Oprettet:

Angræb eller sætte på plads {{forumTopicSubject}}

Har lige haft en lidt voldsom oplevelse. Var ude og lufte min hvalp på 9½ uge, min udlejer er lige kommet hjem med hans hund ( labrador på 9 år ) de havde være væk et par dage, Der kom et par pige som ride heste på stedet og han markere, jeg sige bestemt "hold kæft". Min udlejer siger det skal han sige (det har vi delte meninger om)
Min Hvalp løber hen og vil hilse, hun underkaster sig med det samme, han springer så på hende og i mine øjne bider hende gentagende gange ved halsen, hun bløder ud af munden, og skriger og piver meget højt og render hen til vores dør og fortsætter med at pive. hun siger opkastlyde kort efter flere gange.
Mi udlejer siger så at det er okay og det skal være sådan.

Men jeg mener jo ikke det er okay han skal stå ovenpå hende og bide gentagende gange og det er okay og det er sådan de skal sætte hinanden på plads...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angræb eller sætte på plads
  • #1   11. apr 2012 så vidt jeg ved og er orienteret, bør en normal og velfungerende hund ikke bide hvalpe, og slet ikke, så hvalpen bløder.

Hvordan har din hvalp det nu?

• #2   11. apr 2012 Det vigtigste for mig omkring min hund samvær med andre hunde er at sikre, at den ikke får dårlige oplevelser. Som så lille skal den hverken angribes eller sættes voldsomt på plads.

Var det min hund, så ville den aldrig nogensinde igen komme i nærheden af den anden hund.

• #3   11. apr 2012 Hun sover... Hun spiste de godbidder jeg gav hende, men hun pev et par gange efterfølgende. Hun ligger under min stol.

• #4   11. apr 2012 CH
    Nemlig, han har før været efter en anden hvalp, han var så noget ældre dog også en hvalp, han har været ca 20 uger.

Det er svært ikke at rende sammen, vi bor næsten dør om dør...

• #5   11. apr 2012 Nej det er absolut ikke okay. Ja voksne hunde sætter hvalpe på plads, men absolut ikke gentagne og på den måde du beskriver.

• #6   11. apr 2012 Jeg har en tæve, der ikke er bleg for at irettesætte hvalpe hvis de overtræder de uskrevne hunderegler, men det du beskriver lyder som noget helt, helt andet.

For det første har hvalpen underkastet sig så der er ingen grund til en irettesættelse og for det andet så er en korrekt irettesættelse kun lyd og en meget kontrolleret markering, hvor der ikke krummes et hår på hvalpens hoved.

Det er bestemt ikke noget med at springe på en hvalp der ligger ned, bide og skræmme den fra vid og sans.

• #7   11. apr 2012 Når sunde voksne hunde sætter hvalpe på plads, så er det ved hjælp af pinning, hvor den voksne helt blidt sætter sin mund hen over hundens snude.

That's it.

Det er fuldstændig ude af proportioner de, den hund har gjort.

• #8   11. apr 2012 Hvis du ikke kan undgå dem, må du bede ham have kontrol over sin hund (snor) og ellers anmelde ham... (Gør ham opmærksom på at det er konsekvensen først... Ville jo være rarest at undgå det :o)

• #10   11. apr 2012 lyder absolut heller ikke som en hund jeg ville have min hvalp i nærheden af, så snart en hvalp har overgivet sig til den voksne, ville en normaltfungerende hund stoppe med irettesættelsen.

- Jeg har set voksne hunde tumle hvalpen om på ryggen, hvis den har været hel ustyrlig men jeg har ALDRIG oplevet en velfungerende hund bide en hvalp så den bløder smiley

mit råd er at holde din hvalp så langt væk fra den hund, og find andre fungerende hunde den kan lege og lære med/af. Det ville være synd hvis din nabo´s hund sætter skræk i din hvalp eller endnu værre lærer den, denne her uacceptable opførsel.

• #11   11. apr 2012 TrustNo1 jeg tror ikke det vil være klogt at true sin udlejer med politianmeldelser, medmindre man har tænkt sig at flytte snarest

• #12   11. apr 2012 Jeg ville klart tage hunden med til dyrlægen for at få den tjekket, nu hvor der har været blod?
    Snak med udlejer og meld det til forsikringen.

• #13   11. apr 2012 Du kan også lige kigge på denne: (link fjernet)

• #14   11. apr 2012 Lyder godt nok voldsomt.

Chico kan også finde på at irettesætte hvalpe men sgu ikke så de piver og bide gør han heller ikke heldigvis.

Stakkels hvalp håber ikke hun er blevet alt for bange.

• #15   11. apr 2012 Det er relativt almindeligt, at voksne fremmede hunde ikke bryder sig om hvalpe. Uønsket, ja - bestemt, men sådan er det nu engang.

Alle de her "regler" for, hvad en hund bør og ikke bør (..før man dømmer den til at være "sygi bolden") kan og skal man ikke regne med.

"En han-hund gør aldrig en tæve noget"
    "En voksen hund gør aldrig en hvalp noget"
    "En hund angriber aldrig bagfra"
    "Når en hund overgiver sig, stopper den anden et evt. angreb"

osv. osv.

Ja, der findes visse "tommelfingerregler" ifm. adfærd, men det er og bliver kun "tommelfingerregler". Der findes MASSER af undtagelser, så det kan bare ikke siges ofte nok:

Spørg ALTID ind til den fremmede hund, såfremt du vil lade din hund møde den, - og gør det vel at mærke INDEN mødet.

• #16   11. apr 2012 Jeg kan ikke lade vær med at tænke på hvorfor den bløder/blødte ud af munden? Har I tjekket op på det, og var det virkelig ud af munden?

• #17   11. apr 2012 "To løse hunde. Lille hund og labrador i kombalage. Lille hund til dyrlæge. Meldes til politiet. Labrador kræves aflivet."

Tænk lige over det inden I anbefaler at blande politiet ind i det.

• #18   11. apr 2012 Jesper

Nemlig!

Der er sgi så mange hunde, som er offer for menneskers uvidenhed, og denne her voksne hund havde jo ikke bedt om at få en hvalp op i hovedet.

• #19   11. apr 2012 Simone F
    Hun havde det i hele munden, Ikke løbende blod som at det står ud, men var helt sikkert fra munden, og kunne ikke se nogen rifter.

Jesper C
    Labradoren kom hen til min hund, et par piger sad på jorden og snakkede med hende da han kom løbende og stilte sig an og hun underkaster sig med det samme og han alligevel springer på og "går lidt amok"

• #20   11. apr 2012 Sabrina jeg gør bare opmærksom på at en politianmeldelse kan medføre at labradoren bliver aflivet af politiet.
    Man skal altid være på vagt når hvalpe møder voksne hunde, hvis reaktion man ikke kender.
    Jeg har da været til dyrlæge med et par hvalpe/unghunde der kom for tæt på en ældre hund der sagde fra ved at bruge tænderne. Begge gange skulle der sting i ørene.

• #21   11. apr 2012 Sabrina

Nu er jeg lidt forvirret, for først skriver du:

<b> Min Hvalp løber hen og vil hilse, hun underkaster sig med det samme, han springer så på hende </b>

....og så skriver du bagefter:

<b> Labradoren kom hen til min hund,....</b>

Så hvilken udgave er den rigtige?

• #22   11. apr 2012 Mamma

Tjaaaa - det ved jeg jo ikke, - men det er derfor jeg spørger. Det virker jo bare ret selvmodsigende, men der er sikkert en forklaring.

• #23   11. apr 2012 Ja, det kan jeg godt se det kom forkert ud. Der var 2 piger der snakkede med Lucy (min hvalp) Tjalfe (labradoren) kommer løbende imod os, og Lucy rejser sig og kryber/lunter ham i møde hun når ikke ret meget mere end 1 meter frem før han overrumbler hende.

• #24   11. apr 2012 Sabrina

Ok, - det lettede gevaldigt på forståelsen *s*, - tak for det.

• #25   11. apr 2012 Men det er jo dybt bekymrende, at en sådan ejer lader sin hund løbe op til dig og din hvalp, når han formodentligt på forhånd ved, at hans hund er intolerant overfor hvalpe.

Jeg håber, at din lille hvalp ikke tager alt for megen skade af den oplevelse.

• #26   11. apr 2012 Håber heller ikke det giver ar på sjælen... I hans øjne er det jo sådan det gøres, så tror ikke han mener det er forkert...

Min mor mener så at den anden hund er i sin "ret" til at springe på min, fordi hun er på hans territorium. De har bare før hilst uden problemer.

• #27   12. apr 2012 Anne P

Hold da op en idiot!

Der skal MEGET mere fokus på hundemøder. Det er forfærdeligt, hvor lidt vidende hundeejere generelt er på det punkt.

Når først en hvalp på den måde er blevet overfuset af en voksen ( - og det du beskriver har INTET at gøre med "at sætte på plads"), så sætter det sine spor i sådan en hvalp.

Jeg er sjældent bange for, hvad der sker rent fysisk, - det er den psykiske påvirkningm , - specielt den langsigtede, jeg frygter.

Mange hvalpe kommer desværre til at bære psykiske ar med sig ind i voksenalderen, når de oplever noget sådant.

• #28   12. apr 2012 Takker for opfordringen. Jeg skal se på det. *s*

• #29   13. apr 2012 Lucy var ude og lege med en sort labradortæve, som også bor på ejendommen hvor jeg bor til leje, Det gik så fint, hun gav den maks gas. smiley

• #30   13. apr 2012 Bare til en oplysning, - jeg gør rigtig meget ud af at undervise mine kursister i, hvordan man skal udvælge gode legekammarater til sin hund.

Det er ikke nok bare at opdele efter alder og højde/drøjde. Man skal ind og bedømme den enkelte hund og nøje overveje hvem man så smmensætter den med.

Som optakt bruger jeg gerne en hel træningsgang på udelukkende at lade hundene på holdet mødes to og to, mens kursisterne kigger på og hører mine kommentarer, mens vi kigger på de to pågældende hunde.

Herved får alle på holdet en god fornemmelse af, hvilke hunde, der opfører sig hvordan. De får en basal viden om, hvad de skal gøre og ikke mindst hvad de ser.

Jeg oplever tit, at folk ikke aner, hvad deres hunde "siger" eller sågar tror, at de "siger" det modsatte af, hvad de reelt signalerer.

Derefter danner jeg nogle små grupper, hvor hundene som afslutning på de kommende træningssessions leger i grupper på 2,3 eller 4.

Kommentér på:
Angræb eller sætte på plads

Annonce