{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

tankeløs avl :( {{forumTopicSubject}}

Æv hørte lige idag om en der for noget tid siden anskaffede sig hund nr 2 - en han, de havde i forvejen en tæve..

Hører så begejstret at nu har hundene parret for første gang ... og nu ville de gerne høre om nogle kendte til parringer og om det er nok med 1 parring...

Jeg syntes det er dybt uforsvarligt at anskaffe sig 2 hunde af hvert køn og gerne ville have hvalpe, og når de parrer så søger man først oplysninger... argh.. prisen blev også nævnt 4 -5000 kr og sys det er alt for høj en pris når der ik tilsyneladende ikke er gjort noget forarbejde.

og fik bare svaret at det ikke var det hun havde spurgt om!...

Øv altså, har INTET imod at folk parrer deres hunde, tavle eller blandinger, blot man har sat sig ind i det hele..

Jeg ved ikke meget om disse racer selv, men mener at de kan have diverse sygdomme fx eksem og kan have svært ved at føde selv?

Hannen er blanding af fransk og mops, og tæven fransk bulldog

Og nævner ingen navne da jeg ikke ønsker at hænge nogen ud på nogen måde...det er blot handlingen jeg er uforstående over! Bare lige så det er på plads.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tankeløs avl :(
  • #1   11. apr 2012 Den blanding ( mops og fransk) har vores genbo, den er knapt 1 år gammel, tyk og puster som en gris bare den skal løbe 3 meter. Syntes også de er underligt at blande mopsen og den franske da de begge kan have problemer med at trække vejret smiley men der er så meget man ikke forstår :-)))

  • #2   11. apr 2012 Jeg har ik noget imod blandinger, men lige med den(ne) race sys jeg det er svært for jeg sys nemlig at have hørt meget om sygdomme, netop angående fx de grynter snorker meget og eksem...og det ville da være synd at give det videre.. Det er selvfølgelig svært at tjekke blandinger for det samme som hvis de havde tavle, men lidt kan man da undersøge inden man går igang...

    det ved jeg heller ikke om de har gjort, men det virker ikke sådan når de søger efter svar efter første parring om hvordan det foregår..og hvor mange gang de skal.. det burde man jo i mit hovede længe have styr på INDEN man sætter hundende sammen...


  • #3   11. apr 2012 Det er ufatteligt som folk tager hovedet under armen, når de lugter penge. Og det må jo være det, sådanne mennesker p vægter, eftersom der tilsyneladende hverken er gjort forarbejde eller foretaget undersøgelser, plus at det bestemt ikke er sælgers marked lige nu og mange brænder inde med deres hvalpe. Nogen mennesker burde vitterligt ikke hund! Og endnu færre burde avle.

    Men kan det kravle, kan det avle. Og kan det avle er der sikkert penge i det.

    Hvor er det usmageligt og jeg går i seng med en meget klam smag i munden. Føj


  • #4   12. apr 2012 ville råde dem til at få givet den tæve en abort-sprøjte...

    kan absolut intet godt se ved at avle på ikke tjekkede hunde, SLET ikke når det drejer sig om disse meget udsatte racer og markedet er fyldt med den slags hvalpe i forvejen, så chancen for at brænde inde med dem er stor.
    Derudover er der risiko for tæve og hvalpe ved fødsel da det tit er et problem for de racer og når så ejer slet ikke har sat sig ind i parringer, følgesygdomme, markedet, hvalpeopdræt og selve fødslen så kan jeg kun græmmes......

    Suk, utrolig hvor legende let det er for folk at skide på værdier og moral så snart der kan lugtes penge.


  • #5   12. apr 2012 der var en del der gerne ville have hvalpe af dem, så de skal nok komme af med dem..

  • #6   12. apr 2012 Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvis der var lige så mange ting der skulle testes og tænkes over når mennesker formere sig, så var mange af os aldrig blevet født, vi tænker ikke over racer, farver, gener osv, nej vi får bare børn og hele familien jubler uanset om det er planlagt eller ej.

    Når hunde skal parres vil vi gerne være så dygtige, men det viser sig jo at vores hunde ikke bliver sundere til trods for mange avlere nu vil sige jojo se statestikken, den siger bare intet om sundhed eller gener hos kommen generationer.

    Vi ved alt for lidt om hvordan man holder sygdom fra døren, var vi klogere tænkte vi nok længere indenfor egne rækker.

    At folk laver en blanding på disse to hunde eller andre kan ikke hidse mig op, måske er det sundt for racen, måske ikke, men det er for mig på linie med indavl og racerelaterede sygdomme som stadig bruges.

    Der svineavles for nogen, men er det fordi vi gerne vil være klogere end andre, vide mere, kunne sige se havde den tavle var den rask?

    Hvis folk vil have et kuld hvalpe så fred være med det, mange vokser med opgaven, præcis som når vi selv får børn der ikke er planlagte kan et kuld hvalpe også få samme pleje som det kommende barn.selvom man ikke har avler viden eller hvad vi ønsker at kalde det.


  • #7   12. apr 2012 Kennel, jeg er rimelig enig med dig, Og vil folk lave hvalpe er også fint nok... men lige når det er 2 racer der har mange skavanker sys jeg det er ret risikabelt...og det ville da være trist at sætte syge hvalpe til verden, som skal være på den ene medicin efter den anden..

    Nu vil jeg ikke til at sammenligne mennesker og dyr, for det er 2 vidt forskellige ting


  • #8   12. apr 2012 Grunden er ganske enkelt, mange mange hundeejere ser deres hund som deres barn, derfor denne sammenligning.

    Nu kan det jo være de sætter sig ind i den parring de har lavet og jeg finder den egentlig bedre end hvis det var renracet, da de racer der her er blandet har en del vejrtræknings problemer, og fødselsproblemer, men syntes jeg er ved at være fyldt op med andres indblanding i hvad folk parre,

    Jeg laver hunde med tavle, men helt seriøst, jeg skal og bør slet ikke forarges over andres måde at lave hvalpe på, jeg kan kun håbe alle passer deres dyr godt uanset hvordan de så er opstået.


  • #9   12. apr 2012 ja men burde de ik ha sat sig lidt ind i parring inden de satte dem sammen? Sys det er tosset at gøre sådan noget uden at have en ide om det...Men er sikker på de nok skal passe på dem.

    Jeg kan slet ik ha folk der mener deres hund er deres barn...Nej det er ikke, det er en hund.. Det er måske en erstatning for et barn, men det er IKKE et barn..Meeen det er en helt anden debat hehe


  • #10   1. mar 2013 Det er meget tankeløst at man man først undersøger det under selve avlen. Men jeg ser nu ikke noget problem i at have både en tæve og en hanhund. Man skal bare tænke sig om, under løbetid, Jeg har selv tæve, og skal have en hanhund næste gang. Det kender jeg mange seriøse hundefolk som har.

    Men hvis man ikke engang tænker sig om under avlen, ja hvad er så chancen for at man tænker sig om under de næste løbetider.


Kommentér på:
tankeløs avl :(

Annonce