{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

tandsten {{forumTopicSubject}}

Hej Hg
Mine 2 små hunde døjer med tandsten. Vil gerne børste deres tænder, men har rigtig svært ved at finde en tandbørste som er anvendelig til chihuahuaer. Har I nogle forslag? De får tørfoder og diverse kødben som skulle være gode for tænderne. Er der andet jeg kan gøre? Og kan man selv stille noget op mod de tandsten de allerede har? Håber på nogle gode råd:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tandsten
  • #5   12. apr 2012 min lider også af tandsten og parkenteose.. Vi er begyndt at bruge plaque off, da dyrlægen anbefalede det.. Det hjælper altså virkelig og så har de også små tandbørster..

  • #7   12. apr 2012 Den der fingertandbørste/sok har jeg overvejet at købe. den tror jeg kunne være god. Flere gnaveben vil helt sikkert være et hit. Super at høre det der Plaque off virker. Så er det da værd at give et forsøg:-)

  • #8   12. apr 2012 hvis din hund først har fået slemt tandsten kan du ikke bare fjerne det ved at børste dens tænder.
    vores Hope havde det .. meget slemt.. hun kom til dyrelægen, blev bedøvet og fik renset tænderne.
    kan mærke på hende det har gjort en forskel.
    og hendes ånde er blevet meget bedre også.
    så fremover handler det bare om forebyggelse.
    tør kost og ½ hårde tygge ben + kødben smiley


  • #9   12. apr 2012 Tandsten skal fjernes ved dyrlægen. derefter skal man forebygge nye angreb. Giv godt tørfoder med store piller, giv rå ben, giv plaque off, børst tænderne på hunden hvis nødvendigt.

  • #10   12. apr 2012 Hendes ånde er heldigvis ikke dårlig, så tror ikke det er helt slemt:-) Det er åbenbart meget normalt at tæver får tandsten efter de har haft hvalpe. Ser om der sker en forbefring i den næste tid ellers må vi forbi dyrlægen.

Kommentér på:
tandsten

Annonce