{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Agility - Mål konkurrence plan {{forumTopicSubject}}

Hej alle i AG hajer derude,

Jeg starter til Agility motivation med min 7 måneders hvalp på onsdag :o) Glæder mig helt vildt, Udover Agility er hund udstillings hund med stort U.

Mit spørgsmål er hvad træner jeg med min hund som leg, hverdags træning mv ?

Jeg vil gerne træne ting der kan bruges i agility/udstilling efterføgenede jeg tænker ting som flirtpoll, svømning, og andre motiverende ting smiley

Kom glad med gode råd, helst folk der selv har erfaring med agility på højere plan smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility - Mål konkurrence plan
  • #1   16. apr 2012 Udstilling har jeg ikke det mindste begreb om eller interesse for, men har selv købt hvalp, hvor målet er AG på konkurrenceplan, og forhåbentlig et DM engang ude i fremtiden smiley
    Jeg har kun prøvet AG på begynderhold, så er ingen haj, men det jeg gør af forberedlese med Dixie er at svømme ca. hver 14. dag for at styrke hende uden at hun bliver belastet. Vi træner en hel del lydighed. Så snart at hun er moden og klar til det begynder vi at træne at hun skal arbejde væk fra mig, og kunne gå på begge sider.

    Jeg har trænet "touch", hvor hun har begge forpoter på en balje. Næste skridt er at bagpoterne skal "touche" baljen som forberedelse på felterne på forhindringerne.

    Jeg har trænet hende til at løbe igennem en pose, og så snart det bliver muligt skal vi træne rør og slalom (sat op så hunden ikke laver zig zag, men får fornemmelsen af hvad det er den skal). Hjulet skal hun også præsenteres for (sat helt ned til jorden), og løbe gennem springstøtter, så hun også får fornemmelsen af at man skal igennem dem.

    Det er lidt hvad vi allerede har trænet en del og hvad planerne er i fremtiden med hensyn på AG.


  • #2   16. apr 2012 hov.. Og vi træner også balance.

    Og så fik jeg et råd fra en agility-træner om at træne på en masse forskellige overflader, da nogle hunde godt kan reagere på de ru overflader på forhindringerne smiley


  • #3   16. apr 2012 Jaaaah, 1000 tak Tinna det var lige præcis sådan noget jeg ville have ideer til.

    Balje træningen skal vi klart igang med hurtigst muligt, det er også super træning på mine sene arbejdsdag da det kan gøre i stuen.

    Touch med poterne kan vi også gå i gang med uden nogen problemer.

    Jeg har indkøbt 5 slalom pinde, men jeg forstår ikke helt hvad du mener med at hunden ikke laver Zigzag ( Slalom )

    Overflade træningen er hun "way ahead" det er her udstillingstræningen fra spæd hvalp giver rigtig meget pote :o)
    Og så er det et fast indslag på de daglige gåture at hoppe op og stå på alt, gå over alle mulige ting og lign.


  • #4   16. apr 2012 Velbekommen smiley

    med slalomen vipper man pindene helt ud til siden.. Der er lige lagt en video ind med en hund der går igennem. Prøver lige at finde den smiley


  • #6   16. apr 2012 På den måde belaster det ikke hunden så meget. Når den er under 1 år ville jeg nok lave mere afstand smiley

    Pas på med for meget hoppen op og ned, men det ved du sikkert godt. Var bare din formulering der fik mig til at tænke på at hunden hoppere rigtig meget op og ned af ting


  • #7   16. apr 2012 Arrgggh på den måde, jamen så forstår jeg... Skal vidst have købt en portion slalom pinde til smiley

  • #8   16. apr 2012 Vi er meget obs på overbelastning - Derfor hopper hun også kun op, og bliver båret ned :o)

  • #9   16. apr 2012 Okay smiley

    Tænkte nok at jeg bare misforstod det du skrev smiley

    Men pøj pøj med træningen! Kan jo være vi ses derude engang ;D

    Hvor gammel er din hund nu, og er det en SBT?


  • #10   16. apr 2012 Soya som jeg skal træne med er 7 ½ måned pt.

    Og jeps hun er SBT, har selv opdrættet hende og har for et par år tilbage trænet lidt med hendes mor og min hanhund på rent hyggeplan smiley

    Så det bliver rigtig spændende at komme i gang med det lidt mere seriøse smiley


  • #11   16. apr 2012 Uh ja! smiley Ja så kommer I afsted før os. Dixie er bare 4½ måned smiley

    Håber I kan finde et godt træningsted. Hørte om en der ikke måtte være med til træning fordi hun havde en SBT :S Meget mystisk!


  • #12   16. apr 2012 Vi har fundet et sted :o) Hillerød Agility :o)

    Jeg blev da også først budt hjerteligt velkommen til H70 men efterfølgende fik jeg afvide at listehunde ikke var velkomne da jeg så skrev at de da vidst havde lidt problemer med at finde rundt i racerne og at SBT ikke har en listehund valgte de at ignorrer mig, mere uproffesionel opførsel har jeg sjælden set....


  • #13   16. apr 2012 Ja det er smadder ærgeligt at det skal være på den måde /:

    De SBT'er jeg har mødt har været utrolig dejlige hunde, og i øvrigt forstår jeg slet ikke at man udelukker listehunde fra træningspladser. Dem der så endelig gerne vil lave en god hund får så ikke lov at få prof hjælp? Det hænger jo slet ikke sammen, men det er selvfølgelig nok fordi klubberne er bange for at der skal ske noget, og det vil de ikke ha' reklame for


  • #14   16. apr 2012 Jeg vælger at opfatte det som mangel på kompetent trænere.... :o)

    Heldigvis er det første gang jeg nogensinde har oplevet det, men var da nok lidt forberedt på det ifm Agility :o)

    Bliver bare så fedt at komme til Konkurrencer om et par år, så skal vi vise dem skal vi :o) Hihi


  • #15   16. apr 2012 Hvis du mener det seriøst og gerne vil fremad på seriøst konkurrenceplan kan jag anbefale kvistgård agility. Kender ikke Hillerød men ved at Kvistgård gør det godt og har topløbere deroppe. Hvis jeg ikke boede hvor jeg gør var jeg taget derop for at træne.

  • #16   16. apr 2012 Hehe ja!

  • #17   16. apr 2012 Jeg må erkende, at jeg på ingen måde forstår, hvad pokker det er der haster sådan.
    Jeg forstår slet ikke alt det her træning i så ung en alder.
    Jeg er personligt tidligst begyndt med mine hunde 14 dage inden de blev et år. Indtil da havde de højest set en pose og en tunnel, og luntet hen over en balance i snor.
    Der er SÅ meget andet man kan bruge det første år på, som vil gavne hunden i det senere forløb.
    Der er et halvt år fra hunden er 1 år til at man må konkurrere - det er masser af tid!
    Jeg må også indrømme, at jeg kunne aldrig finde på, at sende min hvalp igennem en slalom-alle! - selvom det er lidt er det gentagne små vrid i ryg.
    Jeg har oplært Audi i slalom på 10 dage og Bobby på 17 dage. Og de har en bedre forståelse for den, end alle-metoden nogensinde vil give en hund. I kan se videoer på min profil. Så hvorfor i alverden haste nu??
    Brug tiden på at lad hvalpen være hvalp.
    Lav kontaktøvelser.
    Fremadsendelser.
    Der er en masse små ting man kan, men vent dog med alt det forhindrings-tamtam.
    Hast ikke - I når det nok!


  • #18   16. apr 2012 Som sagt træner vi også lydighed smiley

    Kontaktøvelser, fri ved fod, sit dæk, indkald, apport

    påbegyndt lidt feltsøg og skal snart påbegynde rundering og spor.

    Hunden elsker jo at udføre opgaverne smiley Og det er klart at man skal passe på med belastningen. Er også derfor jeg skriver at jeg ville lave større afstand mellem slalompindene smiley


  • #19   16. apr 2012 Black Beauty : Kan ikke lige se hvor der står at vi har travlt ?

    Der bliver spurgt indtil inspiration, ingen har travlt ;o)

    Hunden får skam lov at være hvalp mere end hvad godt er LOL


Kommentér på:
Agility - Mål konkurrence plan

Annonce