{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

agility mål {{forumTopicSubject}}

Måske nogle lidt dumme spørgsmål - men jeg prøver alligevel.

Jeg har en lille hund.

Hvad skal mål og vinkel være på Aet?

Ang. vippe har jeg fundet de her mål:
Planken: B 30cm, L 360-420 cm, H 1/6 del af længden (60/70 cm).
Gælder det også for en lille hund?

og balance-bom - skal der være bestemt vinkel på dem?
eller hvordan?

Håber I kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  agility mål
  • #1   24. jul 2010 og kan det passe at ved lille hund, skal hjulet være 55 cm. over jorden?

  • #2   24. jul 2010 Læs regelsættet smiley

    Jeg er desuden ret sikker på at det er det samme uanset størrelse.

    Men der står om A'et at ramperne skal være mellem 265 og 275 cm lange, samt højden skal være på 170 cm, så kan vi regne os frem til det.

    Hvis ramperne er 265 cm lange skal vinklen i toppen være ca. 100 grader, er ramperne 275 cm skal vinklen være ca. 103,5 grader. Sådan er det i hvertfald hvis man ser matematisk på det, og jeg synes også det ligner ca. 100 grader når vi bruger vores helt oppe smiley
    Bredden skal være 90 cm.

    For balancen er det lidt mere simpelt, og vinklerne afhænger også af hvilken længde man vælger smiley Samt den højde man har dem i.


  • #3   24. jul 2010 Og det er hjulets centrum der skal være 55 cm over jorden/underlag. Lad os sige at hhjulet har max diameter på 60 cm, så betyder det at hjulets "underkant" er 25 cm over jorden smiley

  • #4   24. jul 2010 Jeg har læst på denne side:

    (link fjernet)

    Har du en anden god side, som du kan anbefale?

    Mange tak for svar smiley


  • #5   24. jul 2010 det er fordi jeg er ved at bygge min egen bane i haven - og så ville jeg jo gerne gøre med det så rigtigt som muligt.

    Vi har nemlig slalom, spring, ring og tunnel - men mangler lige en vippe, et A og en balance-bom - for så tror jeg nemlig ikk der lige er plads til mere ;P


  • #6   24. jul 2010 skal du ikke dyrke det på konkurrenceplan, så er målene underordnede. Bare de er forsvarlige i forhold til din hunds størrelse og kondition.

  • #7   24. jul 2010 jeg kunne jo egentlig godt tænke mig, at starte til det på et tidspunkt og så muligvis konkurrencer.

    Han er to år nu - og han er bare så hurtig til at lære. ringen købte jeg i dag - og han fiser igennem den allerede, som havde han aldrig lavet andet.

    men da pengene er små i øjeblikket og vi udstiller også, ville jeg bare starte så småt herhjemme - og så tænkte jeg, at man kan jo lige så godt gøre det rigtigt fra starten af.

    Jeg har været inde og læse om, hvordan man træner, så det forsøger jeg at gå efter.


  • #8   24. jul 2010 Synes du skal gå til noget træning i en klub, så du får den rigtige indlæring fra start.

  • #9   24. jul 2010 ja jeg ville nu også rigtig gerne starte i en klub - men det har jeg bare ikk lige råd til pt.
    Og så for at lave noget sjov og træning, så starter jeg herhjemme.


  • #10   25. jul 2010 at deltage i en konkurrence, kræver du er medlem af en klub.

  • #11   25. jul 2010 Ja det ved jeg godt smiley

Kommentér på:
agility mål

Annonce