{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.511 visninger | Oprettet:

jer med korn allergi {{forumTopicSubject}}

hej alle..
Jeg har været så heldig at have mig en allergihund..
vi har nu testet forskelligt foder og fundet frem til det er korn, han reagere på så jeg fodre selvfølgelig kornfrit..
Men så kom jeg til at tænke på hvad med godbidder?
Er alle "kiks" bandlyste (der er jo mel i mange af dem man køber) eller kan nogle godt tåle det, når det kun er godbidder?
Det er ikke så meget her da jeg har en meget madglad labrador så hjemme bruger vi bare foder som godbidder, men har en familie som elsker at købe gaver til ham i form af godbidder osv, så hvis det ikke er godt skal jeg jo som sagt have det stoppet, især når han passes:D så alle jer med korn allergi vil i ikke være søde at dele jeres erfaringer .
kram og potedask Trine og Sisqo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer med korn allergi
  • #2   17. apr 2012 Det samme som krumme siger. Men man kan nu sagtens købe godbidder hos fx. Www.trenddog.dk uden korn i. Ihvertfald en mulighed hvis det er smiley

  • #3   17. apr 2012 Du skal undgå alt med korn. Det er vældigt simpelt.
    Det er godt nok sjældent at en hund er allergisk overfor korn. Er du sikker på at det ikke er andre ting? fx lagermider


  • #4   17. apr 2012 Silas er også 'allergisk' over for korn og specielt majs. Dyrlægen siger det ikke er allergi, men hans hud klør og bliver grim af det.
    Han skal helst ikke have nogen former for godbidder med korn i for der skal ikke meget til før han begynder at bide poter.

    Der findes heldigvis så mange fine gidbidder uden korn fx best friend har en serie med 100% kød som fåes i de fleste supermarkeder som familien også nemt kan købe smiley


  • #5   17. apr 2012 Jeg fodrer også kornfrit, men min dyrlæge mener heller ikke, at Taiko er allergisk smiley
    Men som sagt så gjort, jeg har meldt ud i min familie, at der ikke skal købes godbidder til ham, medmindre det er kornfrit.
    - Det har resulteret i, at familiens børn er fri for at blive skuffet, når de ikke må give deres godbidder. Men de i stedet spørger mig efter godbidder til ham, så det fungerer fint :o)


  • #6   17. apr 2012 Der findes masser af godbidder uden korn - også tyggeben etc.

    Proline Boxby
    Treateaters
    coachies

    etc.


  • #7   17. apr 2012 Du kan også købe godbider som tørret kød, det bliver brugt til mange hunde med sukkersyge og nyresygedomme.

    eller lav din egen lever/hjerte guffer


  • #9   17. apr 2012 Min allergihund får Vivet fra Vetcur, BARF Bites fra Natures Menu og tørrede godbidder fra DIBO.

    Han får BARF...


  • #10   17. apr 2012 som de fleste af jer er inde på , nej jeg er ikke 200% sikker på det er allergi men det er det han begynder at klø-bide poter- røde øre osv af så uanset hvad det hedder er han jo på den ene eller anden måde overfølsom..
    MHT lagermider nej kan jeg ikke vide mig sikker på men, min dyrlæge mener ikke det er det når han ikke reagere på tørfodder uden korn som der jo også godt kan være lagermider i- eller hordan det nu lige var hn forklarede det..
    Ja min plan var os t olde mig fra godbidder med korn i , men tænkte bare måske nogle fortsatte med de der tørre godbidder uden problemer.. men holder mig fra det hjemme for her er det tørfodder eller tørret kød smiley


  • #13   17. apr 2012 okay jamen så kan det jo godt være

Kommentér på:
jer med korn allergi

Annonce