{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Ny hund hjælp {{forumTopicSubject}}

hej Hundegalleri
jeg sidder og overvejer hvad for en hund jeg skal have.

Har kigget lidt på shetland sheepdog men kan ikke finde nogle hjemmesider hvor de har nogle hvalpe til salg.
eller er der nogle herinde der kender til racen vil jeg meget gerne høre lidt ekstra om den, har selvfølgelig læst lidt om racen..

eller har i andre forslag til hunderacer?? smiley
jeg søger gerne noget i endte spidshunde changere. eller ihvertfald en som kan bruges til lange gå ture eller løbe ture da jeg gerne vil igang med løbetræning. så i ihvertfald en til hygge men også en der kræver motion.

Håber i kan hjælpe mig smiley .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hund hjælp
  • #1   17. apr 2012 mia P

Har du kigget på DKK´s hvalpeliste?

Vil lige gøre dig opmærksom på at din kommende hund først må starte langsom op med løbetræningen efter den er blevet 1 år, nogle hunde 1½ år

• #2   17. apr 2012 Lotte med boston terrieren Mille :
    Nej der har jeg ikke kigget.
    og er godt klar over at man starter langsomt op havde heller ikke tænkt mig og begynde før den er blevet 2 år med løbe træningen.

• #3   17. apr 2012 Der er flere lækre colliekuld lige nu - collien er jo "storebroderen" til sheltien - lige populær sagt - de minder en del om hinanden i aktivtetsniveau og mentalitet, collien er bare meget større end sheltien.

Så jeg foreslår collie - men ja, man skal passe på sin lille hvalp, så den ikke slider knogler og led for meget i straten - me nsenere vilel den elske lange gå og løbeture og aktivering i det heletaget.

• #4   17. apr 2012 Ved ikke om Australian Shepherd kunne være noget for dig?

Bitta har hvalpe, og ellers er jeh sikker på hun gerne tager en snak med dig, så du kan lære noget mere om racen..

http://www.leading-angels.dk/

• #5   17. apr 2012 der er jo ofte ventetider på hvalpe, så en god ide er at kontakte nogle kenneler og finde ud af hvorfra man har lyst til at købe hvalp og så komme på venteliste det sted

kan du ikke præcisere lidt nærmere hvad du ønsker dig af hunden. rigtig mange racer vil kunne passe ind i en aktiv livsstil

• #6   17. apr 2012 kennelmor: jeg havde og tænkt på en collie i starten fordi de også har det der aktivitetsniveau som jeg gerne vil have. har nemlig haft border collie før.

M&R: den race har jeg og kigget lidt på, men kigger lige ind på det link du har sendt smiley

• #7   17. apr 2012 connie: det jeg har lidt i tankerne er som de andre har skrevet op over i deres kommentare jeg vil gerne have noget i stil med en collie eller serberisk husky (kan ikke lige huske hvordan det staves) smiley

• #8   17. apr 2012 Jamen der ligger nogle lækre colliehvalpe rundt omkring - havde jeg plads, havde jeg havde købt et par stykker selv smiley

• #9   17. apr 2012 Kennelmor:kender du evt. nogle hjemmesider du kan anbefale eller noget? som man lige kan kigge på? (:

• #10   17. apr 2012 Normalt leder man ikke hvalpe på hjemmesider. man finder raceklubbens website, finder opdrætterlisten, og tager så kontakt til de opdrættere man ønsker at købe hund hos.
    Opdrættere læger vægt på forskellige ting, og det er vigtigt at vælge forældredyr, som lever op til de krav, man selv stiller.

• #11   17. apr 2012 Jeg Vil forslå labrador hehe ej det kommer jo an på hvad slags hund du kunne tænke dig lille eller stor. Vild eller lidt doven smiley

• #12   17. apr 2012 Nicolai & Malene : Okay, det vil jeg så gøre. er bare ikke helt inde i det nemlig.

• #13   17. apr 2012 Jeg har sendt dig links til nogle DKK opdrættere af collie der har hvalp nu - lækre hvalpe.

• #14   17. apr 2012 Mia, jeg kan se du kun er 19 år - og det kan godt være et problem. Jeg ved dem jeg har henvist til sorterer meget i køberne, men nu kan du da se lidt på kennelerne, de har nogle dejlige hunde - men om de vil sælge kan jeg blive i tvivl om.

• #15   17. apr 2012 Kennelmor : okay

• #16   17. apr 2012 Kennelmor !

Det er vel bare at kontakte en opdrætter og fortælle om en selv og overbevise opdrætter om at man er en ansvarlig hundeejer, trods alderen smiley

jeg er selv 18, og jeg mener personligt ikke at jeg kunne være en bedre hundeejer end jeg er, og har aldrig hørt andet fra andre smiley

• #17   17. apr 2012 Jeg er helt enig Lotte, nogle kan være vældig fornuftige som 18-19 årige.
    En af mine hvalpe blev solgt til en ung pige på 20 år - og den har et fantastisk liv for hun har tiden til den og hun elsker at træne med den og den oplever vikeligt noget hver dag - den er rigtig dygtig og en super hund.

Men man gør sig da mange overvejelser som opdrætter, når så unge henvender sig - og man vil da høre hvilke overvejelser der ligger bag valg af hunde, race og hvordan man har tænkt sig at få tilværelsen til at hænge sammen med hund, kærester, fester, uddannelse, økonomi osv.

• #18   17. apr 2012
    Kennelmor !

Jeg vil give dig ret, jeg møder mange på min alder hvor jeg bestemt ikke mener at de er klar til at have ansvaret for en hund smiley Og jeg forstår opdrættere der er ekstra påpasselige med unge købere, der hvor jeg bliver provokeret er når opdrættere direkte udelukker unge under fx. 25 smiley

• #19   17. apr 2012 Jeg synes ikke alder er det vigtigste - det har noget med modenhed at gøre om man er egnet til at have hund.
    Jeg kender folk på 35 jeg ikke vilel sælge en hund, hvorimod andre på 17 vilel egne sig glimrende.

Ligegyldig hvilken alder man har, så handler det om, at man bør overveje om man er klar til hund nu ift den livssituation man står i, og så skal man overveje om man har tiden, lysten, økonomien og pladsen - og man skal især overvejer om man kan give hunden det den kræver.

• #20   17. apr 2012 Vi er helt enige smiley

• #21   17. apr 2012 Hvis du ikke har kendskab til racen så gå endelig uden om Siberian husky.. Det er ikke en hund der er egnet for ret mange..

Og hvis du har kendskab til hyrdehunde som collie og border collie, så vil du få et chok med en husky.. For det er noget helt andet.. Og mange bliver desværre skuffet - med huskien som taber i sidste ende..

Ang. sheltie så har de en specialklub med hjemmesiden www.sheltie.dk Der er opdrætterliste, hvalpelister og info om racen. Et super godt sted at starte sin søgen efter hund. der er pt. 6 kuld på siden.
    Collien har en tilsvarende specialklub. www.collie.dk

Hvis du vil kigge spidsracer, så kig på de mindre spidser som har historie som hyrdehund. De er lidt mere som "andre" hunde, og undgå de store nordiske spidser. De store polarspidser er virkelig specielle... De fleste spidsracer har specialklub inde på www.spidshundeklubben.dk

• #22   17. apr 2012 Prøv at kigge på Dansk Shetland Sheepdog klub's hjemmeside under hvalpekuld, der er hvalpe til salg.

• #23   18. apr 2012 Det jeg kan fortælle jer om mig er at moden af min aldre og mig og kæresten fester ikke mere da det ingen interesse har for os. vi er og igang med og finde et hus vi kan leje ude omkring noget skov og strand.
    jeg sætter altid dyre i først priotet, da jeg også rider og derved kunne jeg godt tænke mig at få et godt sammen hold mellem hesten og hunden.

• #24   18. apr 2012 Jamen Mia du må rundt og kigge og studere kenneler - evt tage på nogle udstillinger.
    Har du brug for hjælp til at få styr på noget omkring sundhed, vil jeg gerne tjekke hundeweb for dig - på hundeweb kan man hos DKK hunde se sundhedsresultater, udstillingsresultater, indavlsprocent osv - så er man et godt skridt i den rigtige retning ift at få en god hund.

Hvis du har styr på dine fremtidsplaner, din boligsituation, din økonomi osv, så kan det jo godt være du kan få lov til at købe en hund fra et ordentligt sted - men giv dig god tid til at finde den rigtige race, den rigtige hund, den rigtige opdrætter - at købe hund skal man ikke gøre impulsivt.

Pøj pøj med det.

• #25   30. jan 2013 Jeg vil stærkt anbefalde en shetland sheepdog, det er en af verdens dejligste Hunde. Den er kærlig, lydig, et dejligt temperament og så er den meget selskabelig og elsker at blive snakket med! Så hvis der ikke er en hvalp lige nu, så er den ventetiden værd smiley

Kommentér på:
Ny hund hjælp

Annonce