{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.838 visninger | Oprettet:

Sonja er indlagt og de kan ikke finde diagnosen. {{forumTopicSubject}}

Min tæve gik fra at fungere normalt i tirsdags til tirsdag aften/nat ikke at have kontrol over sine bagben. Hun kunne kun ligge på siden og spænde op i flitsbue og spjætte bagover. Hun forsøgte at komme fra sideleje om i bugleje dog uden held og dette gav hende rullende bevægelser.
Hun blev indlagt på KBH. dyrehospital kl 02.00 natten til igår og dagen efter måtte de give op og anbefalede mig at overføre hende til Landbohøjskolen.
Der kørte vi hende ud igår formiddags, og hun er der stadig.
De beskriver hende som umiddelbar mentalt normal, reagerer på lyde osv og som om hun forstår hvad der sker omkring hende. Dog er det som om hendes krop selv bestemmer hvad den vil.
Hun har været gennem MR og CT scanning og disse ligger der svar på så snart de møder ind.
Hun er der stadig og intet giver et entydigt billede af hvad hun fejler. Dog var der ikke noget stort der lige sprang i øjnene da de kort kiggede på hendes billeder igår.
De har snakket om Diskus prolaps, hjernehindebetændelse/meningitis, borelia, stivkrampe, hjerneblødning, blodprop i hjernen, hjerte/lungeorm og forgiftning.
Hvis nogen hører om noget der kan hjælpe os det mindste så skriv det endelig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sonja er indlagt og de kan ikke finde diagnosen.
  • #1   19. apr 2012 Puuuha, for en grim oplevelse! Håber de finder ud af hvad Sonja fejler og at hun komme sig igen. X-er alt for hende!
    God medring til Sonja!


  • #2   19. apr 2012 Åhhh Susanne... det er jeg ked af at høre...

    Du må sige til, hvis der er noget jeg kan gøre... det lyder godt nok trist.

    Håber de finder en diagnose, og at Sonja kan komme i gang med behandling hurtigst muligt smiley


  • #3   19. apr 2012 Åh nej. Det er så forbasket at det er så svært at stille en diagnose. Håber det bedste for hende, og man må sige, at når KBH dyrehospital sender hende videre til Landbohøjskolen, så er det fordi de mener at der kan de hjælpe hende. Det må du forlige dig med, selvom du er helt hjælpeløs og kun kan være der for hende. Godt at hun er kontaktbar og klar i hovedet, for det er helt forfærdeligt hvis hun var helt væk.

  • #4   19. apr 2012 Krydser fingere for at de finder ud af hvad hun fejler.

  • #5   19. apr 2012 åhh det lyder ikke rart, håber de snart finder ud af hvad hun fejler så hun kan blive rask og komme hjem igen.

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #6   19. apr 2012 Det lyder meget som da min søsters hund fik en diskusprolaps, det var meget grim at se på.
    Håber din hund bliver rask igen


  • #7   19. apr 2012 Få hende tjekket for Borreliose. Især hvis det er blevet værre i dag.

  • #8   19. apr 2012 Lyder os som da min venindes gravhund fik en diskus.. smiley God bedring, håber du opdaterer

  • #9   19. apr 2012 håber de finder ud af hvad der er galt, så hun kan få lidt hjælp... hun må være bange sådan ikke at kunne som hun vil... krydser fingre for vovsen

  • #10   19. apr 2012 Sidste nye.
    Hverken MR eller CT scanning viste noget overhovedet.
    Næste skridt er rygmarvsvæskeprøve som skal undersøges for Meningitis.
    Hendes øjne flakker og det fortæller dem at det stadig er oppe i hendes hjerne der er noget galt. Hendes positive reaktion på stesolid ville også hænge sammen med Meningitis.
    Aktuelt har de haft hende oppe og stå og ude og tisse på græsset. Sonja er opmærksom på personalet og har forelsket sig i den hund der ligger i buret ved siden af og kigger på den hele tiden. Når personalet står i vejen for hendes udsyn prøver hun at komme til at kigge udenom så hun kan se den.
    Jeg bliver kontaktet kl 14 ca med svar på prøven.
    Så nu skal de bare have ramt den rigtige diagnose så min lille mosegris kan komme hjem igen.

    Takker alle for støtten smiley


  • #11   19. apr 2012 åh. alt krydses herfra og håber på det bedste... ja bare de rammer den rigtige diagnose og kan få målrette behandling igang....

  • #12   19. apr 2012 Åh altså smiley

    Noget nyt ?


  • #13   19. apr 2012 Puha, krydser fingere for de finder ud af noget smiley

    God bedring med hende.


  • #14   19. apr 2012 Nyeste opdatering.
    Rygmarv væske prøven viste absolut intet. :0(
    Dog har hun ikke fået stesolid siden kl 11 i formiddags og har ellers fået det hver 3. time.
    Da vi kom ind til hende var hun ved at springe ruden og da vi fik kørt den op og fik adgang til hende kastede hun sig bare ud mod os og peb og var så lykkelig. Det var så fedt.
    Vi fik hende ned på en madras på gulvet hvor vi kunne sidde med hende. Hun kunne stadig ikke støtte på sine bagben, så hun benede derudaf på forbenene med begge bagben trukket efter sig.
    Hun er langsomt blevet bedre uden nogen forklaring. Vi fik hende med ud på græsset og jeg gik og løftede hende op under maven til jeg fandt på at bruge mit tørklæde som slynge under hendes mave. Så susede hun bare rundt og snusede i græsset og fik tisset.
    Læger sygeplejersker og passere var dybt overraskede over hende.
    Jeg havde stegt et andebryst hjemmefra til hende og det huggede hun i sig på ingen tid. Alt i alt en fantastisk dejlig oplevelse.
    Mediciner og Nerolog sagde at de ville se hvordan hun får det til imorgen og hvis hun er bedre får vi hende hjem.
    Hun havde haft drop/venflon i begge forben og som den buller hun nu engang er havde hun da selvfølgelig bidt den ene af og ædt den. De havde ikke kunnet finde nogle dele til den nogen steder. :o) Typisk Bullterrier.
    De siger hun måske har været forgiftet med et eller andet uden at kunne sige hvad! Uanset hvad er hun i så markant bedring så vi er bare så lykkelige i det lille hus her. :o) Ingen glæde er større.
    Jeg ELSKER dig lille <3mosegris/grisgris/Ursula/Grisseline/Dina/Sonja<3. Du er min baby og jeg glæder mig sådan til du kommer hjem! <3<3<3


  • #15   19. apr 2012 Nyeste opdatering.
    Rygmarv væske prøven viste absolut intet. :0(
    Dog har hun ikke fået stesolid siden kl 11 i formiddags og har ellers fået det hver 3. time.
    Da vi kom ind til hende var hun ved at springe ruden og da vi fik kørt den op og fik adgang til hende kastede hun sig bare ud mod os og peb og var så lykkelig. Det var så fedt.
    Vi fik hende ned på en madras på gulvet hvor vi kunne sidde med hende. Hun kunne stadig ikke støtte på sine bagben, så hun benede derudaf på forbenene med begge bagben trukket efter sig.
    Hun er langsomt blevet bedre uden nogen forklaring. Vi fik hende med ud på græsset og jeg gik og løftede hende op under maven til jeg fandt på at bruge mit tørklæde som slynge under hendes mave. Så susede hun bare rundt og snusede i græsset og fik tisset.
    Læger sygeplejersker og passere var dybt overraskede over hende.
    Jeg havde stegt et andebryst hjemmefra til hende og det huggede hun i sig på ingen tid. Alt i alt en fantastisk dejlig oplevelse.
    Mediciner og Nerolog sagde at de ville se hvordan hun får det til imorgen og hvis hun er bedre får vi hende hjem.
    Hun havde haft drop/venflon i begge forben og som den buller hun nu engang er havde hun da selvfølgelig bidt den ene af og ædt den. De havde ikke kunnet finde nogle dele til den nogen steder. :o) Typisk Bullterrier.
    De siger hun måske har været forgiftet med et eller andet uden at kunne sige hvad! Uanset hvad er hun i så markant bedring så vi er bare så lykkelige i det lille hus her. :o) Ingen glæde er større.
    Jeg ELSKER dig lille <3mosegris/grisgris/Ursula/Grisseline/Dina/Sonja?. Du er min baby og jeg glæder mig sådan til du kommer hjem! ???


  • #16   19. apr 2012 Dejlig update...;0)

  • #17   19. apr 2012 åh lad os da håbe det har været noget forbi passerende der går i sig selv igen.... for nogen tid var der en herinde ligeledes med noget bevæge noget der ikke kunne findes ud af, kan desværre ikke huske hvem, men hun havde fået en stor forbedring ved at tage hunden til kiropraktor

  • #18   19. apr 2012 Det er så vildt dejligt. Intet kan beskrive hvor glad jeg er over det. smiley
    Tak for dit tilbud søde Louise. Det er altid dejligt at vide!!


  • #19   20. apr 2012 Dejlig update, og især for jer, der nok snart får hende hjem. Jubii.

  • #20   20. apr 2012 Så kom det længe ventede opkald.
    Vi kan hente Griseline 12.30-13.00 <3<3<3
    De har dog stadig mistanke om en lille blodprop i hjernen eller meningitis. :o(
    Begge dele kan behandles med steorider.
    De er overraskede over hun ikke har sovet i nat heller, men at hun bare ligger og kigger rundt. og som lægen sagde så faldt Sonja jo i søvn i mine arme igår så hun skal hjem i mine arme så hun kan sove <3<3<3
    Livet er skønt lige nu og vi glæder os til at få hende hjem <3<3<3
    Kontrol på mandag og selvfølgelig afsted hvis hendes tilstand forværres i weekenden!
    Tak til jer alle for støtte og opbakning. Det har været guld værd. <3<3<3


  • #22   21. apr 2012 Status for eftermiddagen:
    Da jeg kom hjem fra udstilling kunne Sonny fortælle at hun bare er blevet bedre time for time. Hun tøffede rundt herhjemme helt uden støtte. Plus hun havde fået hilst ordentligt på lille My. Det var så skønt at se.
    Vi gik i parken og der mødte vi nogle af hendes hundevenner. Hun blev vildt glad og legesyg og forsøgte at løbe lidt så jeg måtte stoppe hende. En fantastisk tur smiley
    Hun opfører sig mere og mere som min baby dog lidt slingrende i gangen men det skal nok blive godt igen. Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om længere. smiley


  • #23   21. apr 2012 Fedt!

  • #24   21. apr 2012 dejlig up-date

    måske hun kan have glæde af massage...


Kommentér på:
Sonja er indlagt og de kan ikke finde diagnosen.

Annonce