Hvornår? (Løbe frit efter patella operation) {{forumTopicSubject}}
Min hund er for 2 ugers siden blevet opereret på det ene ben for patella. Han har fået lavet den "milde" operation, altså hvor de ikke går ind i selve knæet, men flytter et stykke knogle over på den andne side af knæet som holder knæskalen på plads.
De første 2 uger, måtte han kun komme ned og besørge. 2-4 uger må han gå tre gange om dagen i 4 min. af gangen, og 4-6 uger begynder man at øge minutantallet (men aner ikke hvor hurtigt). Men jeg har meget svært ved at bedømme hvornår han så må løbe frit og lege igen. Dyrelægen kunne ikke helt svare på det, og det er sikkert også forskelligt fra hund til hund, men jeg kunne godt tænke mig at hører hvornår i lod jeres hund løbe frit og lege igen, efter sådan en operation?
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 862
Hold ham i ro så længe du kan! Prøv at mentalt stimulere ham istedet...
Jeg ventede 8 uger før hun kom af snoren og lige så snart hun gjorde antræk til at ville løbe kom hun i snor igen...
Men da hun så fik lov til at løbe og lege frit var jeg faktisk ikke i tvivl.. Men får en meget god fornemmelse af hvad ens hund kan klare efter sådan en operation....
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 469
Har du nogen fornemmelse af hvorfor det sprang op første gang?
Kan du huske hvor mange uger der gik før hun fik lov til at løbe og leget frit?
jan 2010
Men var ikke OBS nok på at hun hoppede op og ned fra sofa og seng og lod hende så småt lege efter 3 uger og det var nok dér det gik galt...
Det startede også med at hun bare fik den "lette" version og det viste sig ikke at være nok, så nu har hun fået alt lavet...
Derudover har jeg taget hende til massør da hun virkelig begyndte at overbelaste sit raske ben... Det nød hun virkelig, så det vil jeg klart anbefale...
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 158
Jeg satte ham kun ned for at tisse, og så op igen.
På renseriet fik renseri-manden et chock, da han pludselig fik øje på T- manden i min store jakke under ærmet, Jeg sagde han var opereret, og kun måtte sidde der. Jeg ved ikke hvem du skal have mest ondt af... MIG ELLER HUNDEN... han sagde promte hunden. Vi var flade af grin.
Efter tre uger stak han af fra mig, gennem hele huset, og slog benet ind i et møbel. Efter det var det tre gange så tykt i otte uger, jeg var meget nervøs, men alt gik fint. Det var bare et stort slag.
Det var bare vores historie.. Godnat
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 469
Kunne du på nogen måde se at det var sprunget op? For jeg kan jo begynde at være lidt bange for nu, om vi har været lidt for hurtige med at han gerne må lege her hjemme osv.
Linda - Det var da godt at hører at det bare var et slag. Dyrelægen sagde til os at det var utrolig vigtigt at han brugte benet igen så hurtig som muligt, og gerne allerede få dage efter. De sagde det var vigtigt han ikke sad på armen. Men det kan jo være hans situation er lidt anderledes.
jan 2010
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 158
Men jeg havde trænet meget inden, både svømning, bakker og i sand.
Anne det er godt nok en hård omgang, at det skulle laves to gange.
Jeg græd, da jeg skulle køre ind med ham, jeg overvejede endda, at køre lige forbi, og lade være.
Jeg ved ikke hvad jeg havde gjort, hvis det skulle ske flere gange.
Nu er T manden jo også ekstremt lille, og risikoen stor ved narkose.
Jeg ville ikke være lige så ustabil, hvis det var min Cocker. Men selvfølgelig bekymret som bare pokker.
Hvornår? (Løbe frit efter patella operation)