4.581 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Westie har sår på kroppen Westie har sår på kroppen

Her den anden dag lå jeg og nussede min hund (Felix) på maven hvor jeg pludselig mærke noget. I starten troede jeg det var en flåt men ser så at det nærmere ligner en sårskorpe. Jeg gjorde ikke noget i starten da det sagtens ku være han havde revet sig på noget og at det nu var ved at hele indtil jeg nu så at der er kommet flere under maven, en på ryggen og en ved haleroden.
Jeg ringer til dyrlægen i morgen tidlig for at få en tid, men ville lige hører om nogle af jer ved hvad disse symptomer kunne tyde på? Jeg tænker måske allergi men ved ikke for har aldrig haft en allergihund før

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Westie har sår på kroppen
  • #1   22. apr 2012 Christina: Ja Westier er meget sarte, desværre smiley
    Mange tak

• #2   22. apr 2012 Inga: Er overbevist om han ikk har lopper for synes ikk han kløer sig.

• #3   22. apr 2012 Hej Henriette,

Øv hvor træls - hvor langt inde på kroppen er det?

Vi har en kasteret hanhund, Danny, også westie - han har også en del hudproblemer, i starten troede vi det var allergi og behandlede derefter, men det viser sig at det han har er talgkirtel-problemer som også giver gener og sår og han klør meget i det.
    - Men hans sidder centeret om halen og lige lidt henad siden men ikke meget.

Det slår dog værst ud hvis han har fået lopper - han klør sig ikke direkte men "skrubber" sig opad ting han kan komme til, fx opad sofaen eller hvis han kan kravle under sengen og klø sig opad den.

For os var løsningen en shampoo, meget nemt og simpelt - når vi kan se han klør sig, så ryger han i bad 2-3 gange og så er det væk igen.
    - Men vi skal være obs på at han ikke får lopper, for så slår han ud.

God bedring til Felix!

• #4   22. apr 2012 Rollo: Tak for svar.
    Jeg vil lige prøve at tjekke om han har lopper men tvivler.
    Sårerne sidder helt inde ved huden.
    Har hørt Barf måske kunne løse det hvis han har allergi men synes bare det lyder mega dyrt og bøvlet.

• #5   22. apr 2012 Vi prøvede barf til vores - når man lige kom ind i rytmen var det ikke spor bøvlet, men tilgengæld rigtig dyrt.
    - Synes det er svært det med at lave selv, specielt fordi vi dengang havde et køkken der var ca. 1m bredt inkl. vask smiley

Så vi købte alt hos en forhandler og selvom vi købte stort ind, så løb det dælme hurtigt op - og der var ingen forskel at se på vores hund med hudproblemer. Men hans var jo så heller ikke allergi.

Barf er en god fodermetode, havde jeg råd gik jeg gerne i gang igen - men vi har så i stedet valgt at fodre med foder med ingen kornprodukter i og højt kødindhold.

Hvad fodrer du med? Kan dét gøre noget?

Det værste er, gå ind til en dyrlæge og sig du har en westie med hudproblemer og så ruller kasseapperatet ellers!
    - Vi havde vores hund til 3 dyrlæger, før der endelig var en som gad sige andet end allergi og gav os shampooen til hvad, 90kr? Som virkede efter 2-3 vaske.

Der havde vi så brugt jeg ved ikke hvor mange tusinde kroner på medicin, special foder, barf osv. - og så er løsningen en shampoo til 90kr!!! Typisk!
    - Og det 'værste' var, den dyrlæge som gav os shampooen var vi ikke engang ved pga. det, men pga. noget helt andet smiley

• #6   22. apr 2012 Ja tænkte nok at barf er dyrt.
    Hende der trimmer Felix har anbefalet mig at prøve et foder der hedder James Wellbeloved, som sku være allergivenligt og uden korn.
    Han får Arion Laks og ris nu.
    Min trimmer sagde jeg sku prøve at ringe til Ann Kragholm for at hører om Barf fordi det måske ku hjælpe.

• #7   22. apr 2012 Af hvad jeg kan se, så er der ris i alle james wellbeloved varianterne og det synes jeg ikke nødvendigvis er bedre/anderledes end Arion.
    - Vi brugte også Arion tidligere (Vores hanhund blev helt farvet i pelsen af laks-varianten!) men er gået over til Taste of the Wild og Wolfsblut som hverken indeholder nogen former for korn eller ris (Som vel også er en kornsort), der er i nogle lidt kartoffel men ellers kød og andre gode naturlige ingredienser - vores hunde ELSKER det smiley

Ann Kragholm har en stor viden om barf og westier, ingen tvivl om dét - vi fik STOR hjælp derfra, så hun kan absolut anbefales.
    - Men som sagt, så synes jeg ihvertfald det var for dyrt i længden, særligt med 3 hunde og på en SU. Et er jo kødet man skal købes, så skal man købe diverse tilskud også! Vi kunne snildt bruge 700-1500kr pr mdr til vores 3 hunde og det er altså for dyrt når de kan fodres for 200-300kr med godt kvalitetsfoder!

Mange har haft god erfaring med allergihunde og barf - andre har ikke, det virker på nogle hunde og ikke på andre smiley

• #8   22. apr 2012 Hvad koster wolfsblut og taste of the wild og hvor købes det?
    Synes faktisk også Felix's er lidt mere gylden i det nu hvor du siger det. Kan måske være det bare er foderet.
    Arbejder jo i en dyrehandel så har prøvet både rc som han fungerede på som hvalp men ikk som voksen. Derefter fik han westie racefoder fra Eukanuba. Det gik godt et par måneder men han fik svamp 2 gange i øre og poter. Så prøvede jeg at skifte tilbage til RC som han havde fungeret så godt på hvor jeg købte en specielt til sart hud (Dermacomfort). Det gik også godt i 3-4 måneder men så blev han syg og fik en giardia parasit. Så prøvede jeg Hills natures Best hvor der ikke er hvede, mælk, æg og soya i. Det gad han ikk spise og så blev det arion. Enten er hans pels blevet dårlig, hans mave er blevet dårlig eller også har han bare ikk ku li det. Han blir også hurtigt træt af det samme foder så ku godt tænke mig at prøve et foder der er så lækkert at han bare elsker det og vil spise altid og ikk kun de første 14 dage smiley
    Er næsten villig til at prøve alt. Vil bare virkelig gerne undgå barf. Det må da også fylde meget i fryseren?
    Undskylder lige at det blev lidt langt smiley

• #9   22. apr 2012 Vi prøvede også Eukanubas allergivenlige foder, - men Eukanuba, Royal Canin og Hills rører jeg aldrig igen, synes personligt ikke det er godt foder!

Jeg køber lidt forskellige steder, afhængig af kursen og om jeg kun skal ha' foder eller andre ting;
    www.zooplus.co.uk
    (link fjernet)

Prisen ligger på 400-600kr for 13,5-15kg, afhængig af hvor man køber.
    - Tror vi går over til kun at bruge Wolfsblut og det er billigst hos Tierspeisekarte af de forskellige sider jeg har været igennem smiley

Herhjemme koster det gerne 100-300kr mere pr sæk, så for os med lige pt. 3 hunde kan det sagtens svare sig at købe i udlandet.

Fordelen ved bl.a. Wolfsblut synes jeg er at de har forskellige smagsvarianter - vi skifter fra gang til gang, så vores ikke kører død i det og de elsker deres foder - faktisk elsker kattene det også så de spiser gerne med af hundenes foder *GG*

Men træls sygdomsforløb I har været igennem smiley Nogle gange er hunde og fodring ikke lige sådan til at finde ud af, - og så er det nogle gange nærmest en religion at fodre sin hund smiley
    - Og ja, barf fylder godt til i fryseren! Og kan være liiidt svært at ha' med på camping *GG*

Det KAN være laksen der farver pelsen - jeg blev engang spurgt af en jeg gik forbi om det da ikke var en cairn terrier jeg havde, hrumpf - min skønne westiehanhund! Ham der spurgte havde endda to westier selv! SÅ overvejede jeg det lakse-foder igen smiley
    (Men okay, der er mange som spørger hvorfor han ikke er helt hvid - måske mine hunde bare er unormale, men de ruller sig, render rundt i skov og krat osv. - så er en hvid hund altså ikke hvid, det må du også kende, hehe)

• #10   22. apr 2012 Hehe ja en hvid hund er ikke altid nem at holde smiley
    Men er ikke så god til engelsk og tysk så tror jeg vil prøve TOTW, fordi ku se man også ku få det på zooplus.dk
    Hvad hvis han ikke vil spise det eller ikke kan tåle det? Er der så noget smagsgaranti på, for det er der på de fodervarianter jeg sælger på arbejdet.
    Og hvad hvis man ikke er hjemme?
    Undskyld jeg spørger meget men har altid tænkt at det var bøvlet at købe hundefoder på nettet, igen fordi hvis hunden ikke kan li det osv, så er det træls at stå inde med 15 kg.

• #11   22. apr 2012 Kan godt følge dine problematikker - særligt når man selv arbejder i en dyrehandel, så er det altså noget nemmere!

Jeg tror ikke der er smagsgaranti på, desværre - men ellers prøv om der er nogen i nærheden du kan købe af, bare et par kg så du kan prøve det.
    - Skal eventuelt gerne ta' et par kg med ned næste gang jeg er i Fredericia (Er det ikke der du bor? Synes jeg at kunne huske noget om!) - vi har noget Wolfsblut lige pt.

Vi har heldigvis ikke haft problemer med kræsne hunde, så har aldrig benyttet mig af smagsgaranti smiley

Når vi bestiller, så sætter de det enten foran døren eller også så ligger der en seddel hvor man så kan ringe og aftale tidspunkt for aflevering, - Zooplus bruger GLS og kan ikke lige huske om Tierspiesekarte også bruger GLS eller DPD.
    - Og så kan jeg btw heller ikke tysk *GG* Men translate.google.dk er en god ting, og så kan man vælge dansk på tierspiesekart smiley

Det er langt billigere at købe i udlandet hvis du spørger mig, - men igen, jeg køber til 3 hunde, lige pt. 8 hvalpe, samt mine svigerforældres 2 hunde og min mors ene hund, så jeg kan købe stort ind hver gang.

Ellers må du bare få den dyrehandel du arbejder i til at forhandle de mærker smiley Der er ikke særlig mange steder der forhandler dem, det er altså superærgerligt hvis man godt vil købe det "irl" fremfor over nettet.

• #12   22. apr 2012 Jo jeg bor i Fredericia.
    Den jeg gerne vil prøve på ham er TOTW med and og kalkun. Hvis han ikke vil spise det må jeg prøve at sælge det herinde.
    Ja ville ønske jeg kunne prøve at få Petworld til at sælge det, men tror desværre ikke det sker.
    Jeg må indrømme jeg også helst anbefaler Arion frem for det dyre RC, Hills osv, for kan ikke rigtig stå inde for det jeg siger.
    Arion synes jeg er et rigtig godt foder men desværre fungere min sarte hund bare ikke på det smiley
    Man kan jo håbe at der vil komme mere og mere efterspørgsel på det, så det ender med vi begynder at sælge det.

Jeg kan måske også skrive mit arbejdes adresse som leveringsadresse, så jeg kan tage imod det? Ved ikke om man kan det.
    Hende der trimmer min hund bruger zooplus.de, hvor DHL kører ud med det. Min kæreste kører for DHL, så måske han bare kunne tage det med.
    Men ja tror jeg vil prøve at ringe til Ann imorgen inden jeg ringer til dyrlægen, for som du siger vil de nok anbefale RC allergifoder som koster 600 kr for 4 kg eller sådan noget.
    Men tænker også, at hvis jeg helst ikke vil fodre med Barf hvad kan hun så sige/gøre?
    TOTW og Wolfsblut er det ikke Barf, bare som tørkost? Synes jeg at jeg har læst herinde.

• #13   22. apr 2012 Er det Taste of the Wild - Wetlands Canine? Den har jeg lige sendt en sæk ned til mine svigerforældre af og de bor i Fredericia, - skal gerne høre om de vil sælge et par kg så du kan prøve det?

Jeg ville også ha' svært ved at stå og sælge hundefoder i en butik, - og mange andre varianter foder for den sags skyld. F.eks. de der racespecifikke foderprodukter er tit lavet for "syns skyld" synes jeg, og der er sååå meget korn i smiley

Efterspørgslen er nok også svær at få, for mange af dem som bruger fx TOTW og Wolfsblut køber på nettet - det er jo også en hel del billigere smiley

Tror godt du kan skrive din arbejdsplads på som leveringssted, - det ville da være lettest smiley Men hvis din kæreste arbejder for DHL, så er det da også supernemt.
    - Husk forresten at den engelske, tyske og danske Zooplus alle blir sendt fra Tyskland af, så er værd at kigge priserne på de tre sider, for at finde den der er billigst.

Du kan da altid prøve at høre Ann ad, om hun har et godt råd - evt. indenfor tørkost. Ved nogle brugte Markus Mühle fremfor barf.
    - Ved ikke om jeg vil kalde TOTW og Wolfsblut m.fl. for "barf" for barf er jo råt, - men synes personligt det er et godt alternativ!

• #14   22. apr 2012 Ja det er den jeg ville prøve. Kan se der også er en der har skrevet en anmeldelse på foderet, hvor der står den er god til kræsne og sarte hunde. Derudover kan jeg godt li der er flere smagsvarianter så jeg kan skifte.
    Ville da være super hvis jeg kunne købe måske bare 3-4 kg af det smiley
    Får man målebæger med når man bestiller det? Kan se ved fodervejledningen, at der står kopper?

Kommentér på:
Westie har sår på kroppen

Annonce