1.362 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Henstilling til hundeejere på Amager Henstilling til hundeejere på Amager

Kære hundeejere
Vil i ikke godt have jeres hunde i snor på Amager fælled?
I dag har jeg været vidne til, at en and mistede livet på grund af en meget løs hund. Ejeren anede ikke hvor hunden var, den løb rundt over der hele uden nogen form for kontrol. Alle dyrene på fælleden, og der er mange, harer, ræve, rådyr, fasaner, gæs, viber, lærker svaner, ænder, og ja jeg kunne blive ved, har eller får snart unger. Og jeg er lidt træt af, at det ikke bliver respekteret. Jeg kan sagtens aflive de skambidte fugle, men ikke pattedyrene. Og hvorfor skal jeg det? hvis hunden er i snor sker der jo ikke dyrene noget, og i øvrigt er det ulovligt med løse hunde på Amager fælled.
Et meget surt opstød, jeg ved det godt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Henstilling til hundeejere på Amager
  • #1   22. apr 2012 Det er f..... også for dårligt, politiet burde køre en tur forbi med bøder , det varmer i stats kassen. Stakkels lille rapand.

• #2   22. apr 2012 Politiet er der hver dag, når de lufter deres heste, men de gider ikke stå af, for at give en bøde til en dum hundeejer

• #3   22. apr 2012 Maj-Britt... det er da dejligt at du ved, hvad jeg gider og ikke gider.... og ved om jeg giver bøder.

• #4   22. apr 2012 louise, hvis du kommer derude så giv lige alle en bøde, vi behøver pengene i statkassen :-)))) og når du har gjort det 3 gange så har de lært det , har de :-))

• #5   22. apr 2012 Louise er for doven.........*GGGGGG*

• #7   22. apr 2012 Ja Louise gider ikke lave noget.. Det ved alle jo *Host*

Eller også så har louise lige en rigtig forbrydelse, der skal opklares

• #8   22. apr 2012 Nu behøver jeg ikke at arbejde, og ja jeg har set og ved, at de ridende betjente ikke gør noget på fælleden, og for den sags skyld heller ikke på Amager strand.Jeg har også set patruljevogn på fælleden, der var ved at køre tre løse muskelhunde ned. Der skete heller ikke noget.
    Men selvfølgelig har politiet andet og lave end tage sig af hundejere der ikke overholder loven

• #9   22. apr 2012 Maj-Britt... du har dog ret på et punkt...

Jeg gider ikke stå af min hest.... da jeg sagtens kan give bøder fra hesteryggen af smiley

• #10   22. apr 2012 Har du prøvet at rette henvendelse til skov og naturstyrelsen ?

• #11   22. apr 2012 Louise står da ikke af hesten, for hun mngler halmballen for at komme op igen, hvis det skulle ske ;O))

Derfor er det lavet så smart at hesten er "åben" så kontakt er bedre med omverdenen... så man IKKE behøver at stå af... smart ik??

Jeg tror det er for nemt ind i mellem bare at klaske den med at politiet ikke gider, på skærmen, uden faktisk helt at tænke over hvor stort et arbejde de egentligt laver hver dag... og jeg personligt har stor respekt for det ridende politi!!

• #12   22. apr 2012 Både skov og naturstyrelsen samt amager strandpark ved godt der er problemer med de løse hunde begge steder. Men det er en politiopgave at sørge for at loven bliver overholdt. Ingen af de andre instanser kan gøre noget, da det kun er politiet der må give bøder.
    Og jeg har skam også ringet til politiet om de løse hunde, svar? kan du ikke tage en snak med hundeejeren, sådan hund og hund imellem. Det gjorde jeg i dag, og blev faktisk lovet øretæver fordi jeg fortalte hundejeren at hans hund havde ødelagt en and

• #14   22. apr 2012 Jeg jamrer aldeles ikke, jeg bad bare om at hundeejerne holder deres hund i snor, så den ikke skambider vildtet. Og nej jeg skal og behøver ikke at arbejde, jeg klarer mig fint uden.Og hvorfor skulle jeg lave politiets arbejde? det får jeg ingen penge for.
    Og hvis ikke tonen bliver holdt ordentlig i indlægget, så bliver det slettet

• #15   23. apr 2012 Det er lidt ærgerligt, at fokus i denne tråd har flyttet sig så meget fra udgangspunktet. Det oprindelige budskab er jo fuldstændig rigtigt og rammer garanteret plet hos mange hundeejere (også herinde).

Mht. hvis opgave det er, at håndhæve regler og love, så er der tydeligvis brug for en fælles indsats fra både politi og borgere.

• #16   23. apr 2012 Jeg undskylder lige for mit underlige indlæg, er ikke sikker på jeg forstår hvad der lige skete der smiley

Man ja mega ærgeligt at folk ikke kan holde deres hunde i snor, når de nu skal være i snor, man kan godt vise hensyn for andre mennesker, men så sandlig også vildtet..

Kommentér på:
Henstilling til hundeejere på Amager

Annonce