Er hun døv???? {{forumTopicSubject}}
Hvordan kan vi finde ud af om vores hund er døv?
Vi fik hende i lørdags og hun er snart 2 år.
Når vi kalder, smækker med døre, laver høje lyde, råber, slår med en ske på et grydelåg sker der INTET!
Hun kommer fra et hjem med 7 andre hunde, og 4 børn, så går ud fra at der har været meget larm. De måtte af med hende fordi hun ikke kunne overskue SÅ meget.
Kan det være "selektiv" hørelse? at hun simpelthen lukker alt ude fordi hun er vant til larm og har brug for fred?
Hvis vi har været ude, så når vi kommer hjem, reagerer hun ikke på vi smækker døren i eller kalder på hende. Først når hun ser os, reagerer hun. Og så bliver hun selvfølgelig pisse-forskrækket.
vi har haft gæster et par enkelte gange. Når hun ser dem, knurrer, gør og tisser hun. Tænker hun bliver forskækket over nye mennesker når det måske virker som om de sniger sig ind på hende. Vi prøver at tage hende med hen til døren så hun ser dem med det samme, men det hjælper ikke.
feb 2005
Følger: 120 Følgere: 121 Hunde: 3 Emner: 259 Svar: 2.852
jun 2006
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 242
Ville bare helst vente til vi har fået oprettet en sygeforsikring. Medmindre I selvfølgelig mener det haster?
Tænker at hun jo ikke får mindre hørelse af at vi venter et par dage.
Men selvfølgelig hvis jeg er helt galt på den og i mener det er akut, tager vi selvfølgelig til dyrelægen hurtigst muligt.
Håber i forstår og det ikke lyder kynisk?
jun 2006
Kan en hund leve med at være døv? hun virker jo enormt fustreret når der sker noget det kommer bag på hende. Er så bange for hvis hun ikke har det godt...
jun 2006
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
Har hørt om hunde der lever fint med at være døv :o)
jun 2006
Skal vi kræve et nedslag i prisen? da hun jo er solgt som sund og rask? og skal de hjælpe med dyrelægeregningerne? ja undskyld men aner ikke hvad man skal...
Men jo må da lige høre om det er noget de kender til. Det tror jeg nu ikke. De var meget meget søde, og hun har jo alligevel levet sammen med så mange hunde, så de har vel ikke opdaget det.
Men jo... skriver lige en mail til hende og spørger.
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
jun 2006
Håber virkelig hun kan vænne sig til det. det må da være enormt frustrerende.
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 72 Svar: 634
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 72 Svar: 634
jun 2006
jun 2006
Men som sagt, så har jeg ingen mistillid til hende vi købte hende af. Hun virkede MEGET reel. Så kan bestemt ikke tro andet end at de bare ikke har opdaget det, fordi de havde så mange hunde.
7 hunde + hvalpe og 4 børn...
men har mailet hende nu, så må vi se hvad hun siger.
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 50
Jeg synes at I må forvente, at hun har tjek på om hendes hunde er sunde og raske, når hun sælger. Uanset om hun har mange hunde. Har de haft hende i 2 år, må de kende hende ud og ind. Synes ikke, at det er nogen undskyldning for opdrætteren.
Godt, at I har tillid til hende, så må hun også være 100% ærlige over for jer.
Har opdrætteren udelukkende fransk bulldog.
Knus Dafne, gordon og Hanne
jun 2006
"Undskyldning" - hvad mener du med dette?
Ja hun har kun franske.
AH: Jeg har skrevet en mail til hende her til aften. Det var opdræt eller kennel eller hvad man kalder det. De virker meget søde og seriøse.
De solgte hende, fordi hun ikke kunne overskue så mange andre hunde og børn på en gang. Altså det var HUNDEN der ikke kunne overskue det
Hende vi har, har ikke været brugt til avl, men var vidst mere en hyggehund.
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 186
Jannick
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 50
I spørger hvad jeg mener med undskyldning.
I skrev, at hun havde mange hunde og derfor havde hun muligvis ikke bemærket, hvis jeres hund var døv.
Jeg synes bare ikke, at man bør have flere hunde, end at man kender hunden "ud og ind"
Vores opdrætter havde også rigtig mange hunde, men de kendte alle deres hunde små særheder og skavanker.
Det var bare det jeg ville sige.
Jeg tror nu også hendes manglende reaktion over for lyde, kan være stress betinget.
Kærligst Hanne
jun 2006
Jeg tror desværre ikke det er stress, hun er så rolig npr vi er alene med hende, og har også prøvet når hun sover at lave lyde.
Det eneste der kan få hende til at reagere når hun sover, er hvis vi rejser os. Så skal hun lige med og se hvad der sker.
Har været ved dyrelægen for at få en tid. De har først en tid på tirsdag, og der melder jeg så tilbage her.
Er hun døv????