{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
410 visninger | Oprettet:

Tina&Simo .
Tina&Simo .
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 242

Er hun døv???? {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan vi finde ud af om vores hund er døv?

Vi fik hende i lørdags og hun er snart 2 år.
Når vi kalder, smækker med døre, laver høje lyde, råber, slår med en ske på et grydelåg sker der INTET!
Hun kommer fra et hjem med 7 andre hunde, og 4 børn, så går ud fra at der har været meget larm. De måtte af med hende fordi hun ikke kunne overskue SÅ meget.
Kan det være "selektiv" hørelse? at hun simpelthen lukker alt ude fordi hun er vant til larm og har brug for fred?
Hvis vi har været ude, så når vi kommer hjem, reagerer hun ikke på vi smækker døren i eller kalder på hende. Først når hun ser os, reagerer hun. Og så bliver hun selvfølgelig pisse-forskrækket.

vi har haft gæster et par enkelte gange. Når hun ser dem, knurrer, gør og tisser hun. Tænker hun bliver forskækket over nye mennesker når det måske virker som om de sniger sig ind på hende. Vi prøver at tage hende med hen til døren så hun ser dem med det samme, men det hjælper ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er hun døv????
  • #1   13. jul 2006 Det vil en BAER-test kunne afgøre. Det vil jeg forslå jer at få fortaget. Held og lykke.

• Tina&Simo .
    Tina&Simo . Tilmeldt:
    jun 2006

#2   13. jul 2006 Ja... det vil vi også...
    Ville bare helst vente til vi har fået oprettet en sygeforsikring. Medmindre I selvfølgelig mener det haster?
    Tænker at hun jo ikke får mindre hørelse af at vi venter et par dage.
    Men selvfølgelig hvis jeg er helt galt på den og i mener det er akut, tager vi selvfølgelig til dyrelægen hurtigst muligt.
    Håber i forstår og det ikke lyder kynisk?

• Tina&Simo .
    Tina&Simo . Tilmeldt:
    jun 2006

#3   13. jul 2006 Hvad er det?
    Kan en hund leve med at være døv? hun virker jo enormt fustreret når der sker noget det kommer bag på hende. Er så bange for hvis hun ikke har det godt...

• Tina&Simo .
    Tina&Simo . Tilmeldt:
    jun 2006

#4   13. jul 2006 Årh... det var smart... tak for det tip.

• #5   13. jul 2006 Har du forhørt dig hos de mennesker der havde hende før jer? måske de kender til hendes situation uden lige at ha' fortalt jer det :o/

Har hørt om hunde der lever fint med at være døv :o)

• Tina&Simo .
    Tina&Simo . Tilmeldt:
    jun 2006

#6   13. jul 2006 Nej det har vi faktisk ikke... for vi ved ikke hvad vi skal sige...
    Skal vi kræve et nedslag i prisen? da hun jo er solgt som sund og rask? og skal de hjælpe med dyrelægeregningerne? ja undskyld men aner ikke hvad man skal...

Men jo må da lige høre om det er noget de kender til. Det tror jeg nu ikke. De var meget meget søde, og hun har jo alligevel levet sammen med så mange hunde, så de har vel ikke opdaget det.

Men jo... skriver lige en mail til hende og spørger.

• #7   13. jul 2006 Er du ikke sød at give en update når du har været til dyrlægen?

• Tina&Simo .
    Tina&Simo . Tilmeldt:
    jun 2006

#8   13. jul 2006 Jo selvfølgelig!

Håber virkelig hun kan vænne sig til det. det må da være enormt frustrerende.

• #9   13. jul 2006 Ang. dem som har solgt jer hvalpen, de må da have haft alle hvalpe i hænderne og testet dem, så de må da vide om der er et eller andet galt....bare min mening....

• #10   13. jul 2006 Glemt at skrive tillykke med den dejlig hund...døv eller ej, så ser hun dejlig ud..........ss

• Tina&Simo .
    Tina&Simo . Tilmeldt:
    jun 2006

#11   13. jul 2006 Dorte: vi har lige fået hende og hun er snart to år. Så de har jo haft hende i næsten 2 år.

• Tina&Simo .
    Tina&Simo . Tilmeldt:
    jun 2006

#12   13. jul 2006 ja ik? smiley hun er bare skøn!

Men som sagt, så har jeg ingen mistillid til hende vi købte hende af. Hun virkede MEGET reel. Så kan bestemt ikke tro andet end at de bare ikke har opdaget det, fordi de havde så mange hunde.
    7 hunde + hvalpe og 4 børn... smiley

men har mailet hende nu, så må vi se hvad hun siger.

• #13   14. jul 2006 Hej
    Jeg synes at I må forvente, at hun har tjek på om hendes hunde er sunde og raske, når hun sælger. Uanset om hun har mange hunde. Har de haft hende i 2 år, må de kende hende ud og ind. Synes ikke, at det er nogen undskyldning for opdrætteren.
    Godt, at I har tillid til hende, så må hun også være 100% ærlige over for jer.
    Har opdrætteren udelukkende fransk bulldog.

Knus Dafne, gordon og Hanne

• Tina&Simo .
    Tina&Simo . Tilmeldt:
    jun 2006

#14   14. jul 2006 Hanne: jamen det gør vi bestemt også.
    "Undskyldning" - hvad mener du med dette?
    Ja hun har kun franske.

AH: Jeg har skrevet en mail til hende her til aften. Det var opdræt eller kennel eller hvad man kalder det. De virker meget søde og seriøse.
    De solgte hende, fordi hun ikke kunne overskue så mange andre hunde og børn på en gang. Altså det var HUNDEN der ikke kunne overskue det smiley ikke opdrætteren.
    Hende vi har, har ikke været brugt til avl, men var vidst mere en hyggehund.

• #15   14. jul 2006 Tina&simon: KUN en BEAR test kan afgøre om hunden er helt døv!!! En dyrlæge kan lave forskellige undersøgelser, men kan IKKE lave en BEAR test!!!! At hun ikk ehar kunne overskue så mange hunde og børn, kan meget nemt hænge sammen med at hun er døv! Vi har lige haft en hund (Nanoq) der var døv, så ved af erfaring at de kan have svært ved at overskue forskellige ting. Når du skriver at i kan smække med døre osv uden hun reagere kan meget vel tyde på der er noget galt. Hun behøver ikke være døv, men kan også have en infektion i ørene der nedsætter hendes hørelse. En BEAR test kan kun foretages 2 steder i landet. På ODDERDYREKLINIK og på KVL(lanbohøjskolen i KBH) en sygeforsikring dækker IKKE denne form for undersøgelse HELLER IKKE hos dyrlægen!!!

Jannick

• #16   14. jul 2006 Hej igen
    I spørger hvad jeg mener med undskyldning.
    I skrev, at hun havde mange hunde og derfor havde hun muligvis ikke bemærket, hvis jeres hund var døv.
    Jeg synes bare ikke, at man bør have flere hunde, end at man kender hunden "ud og ind"
    Vores opdrætter havde også rigtig mange hunde, men de kendte alle deres hunde små særheder og skavanker.
    Det var bare det jeg ville sige.
    Jeg tror nu også hendes manglende reaktion over for lyde, kan være stress betinget.

Kærligst Hanne

• Tina&Simo .
    Tina&Simo . Tilmeldt:
    jun 2006

#17   14. jul 2006 Ok, jeg forstod bare ikke hvad du mente.
    Jeg tror desværre ikke det er stress, hun er så rolig npr vi er alene med hende, og har også prøvet når hun sover at lave lyde.
    Det eneste der kan få hende til at reagere når hun sover, er hvis vi rejser os. Så skal hun lige med og se hvad der sker.

Har været ved dyrelægen for at få en tid. De har først en tid på tirsdag, og der melder jeg så tilbage her.

Kommentér på:
Er hun døv????

Annonce